Jump to content

Dagens LOL


VickeX
 Share

Recommended Posts

Ja. Jag tänkte att vi kunde lägga in lite Sa lol här..

Roliga bilder. Sjuka buggar. Fula personer. ROFL-iga kommentarer....

Tänkte att Vice City Stories också ska få en lol-topic. Kanske blir lite för mycket med en till varje ni tycker, själv gör jag inte det.

Jag börjar väll då:

Jag hade precis blivit omhändertagen av de sexiga doktorerna på sjukhuset, när jag kommer ut ser jag en taxi komma körande i full fart med en dörr öppen. Jag följer efter en kort bit, då taxin stannar. In hoppar en Hora, sen backar taxichaffören in i mig (som står precis bakom) med en jävla fart. Sedan åker han iväg som en galning, precis som om jag kört på honom. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Spelade Multiplayer med en kompis. Vi körde 'Taken For A Ride' (då man snor det andra lagets bilar). Vi körde då med båtar, så jag ställde mig på min båt med Rocket Launcher och vaktade. Då min kompis tog en Powerup så han inte syntes på kartan. Jag sköt lite peds medans jag väntade, och helt plötsligt när jag sköt peds, så såg jag att jag sköt på han. Så jag tog min shotgun och sköt han när han stod på bryggan. Han ramlade, och snurrade runt, runt, runt när han låg ner. Nån bugg... och när han ställde sig så satt han i min båt!!! Han åkte iväg och jag låg i vattnet helt förvirrad... :ermm:

Jobbigt med alla dessa buggar... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant, buggarna är jobbiga. Värst var det i början när man skulle ta över områden - gängmedlemmarna spawnades på Leaf Links när man inte ens hade låst upp det. Därför var man tvungen att avbryta attacken och försöka igen, och hoppas att det inte skulle bugga sig denna gång också.

Kan man köra Taken for a Ride med valfria fordon (=båtar)? Det har inte jag sett som alternativ..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant, buggarna är jobbiga. Värst var det i början när man skulle ta över områden - gängmedlemmarna spawnades på Leaf Links när man inte ens hade låst upp det. Därför var man tvungen att avbryta attacken och försöka igen, och hoppas att det inte skulle bugga sig denna gång också.

Kan man köra Taken for a Ride med valfria fordon (=båtar)? Det har inte jag sett som alternativ..?

Nej, om man väljer att man ska börja på 'Starfish Island' eller... 'Vice Point'? Tor det var dem... Jaja, då får man båtar. Om man tar Escobar så får man Hunters, ect. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt! Men själva flaggfordonet man ska stjäla är väl alltid gängbilar och inte båtar/helikoptrar? I LCS var det limousiner, är det fortfarande så?

Nepp, flaggfordonet beror på vart man väljer att börja. Men om man är Red Team så får man en röd båt/bil/helikopter ect. och ska stjäla Blue Team's blåa båt/bil/helikopter ect. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom flesta "lollen" är väll buggar.

En motorcykel från himmelen:

När jag klarat uppdraget då man ska lura polisen att man har droger i en skåpbil men någon annan har det. En såkallad "Decoy van". När jag klarat det åkte jag med bilen till Forfeiture Impound och sålde bilen. När jag kollade på listan kom två stycken från Bikers på samma motorcykel. Jag vände mig om och sprang för jag hade inget vapen, när jag tre sekunder senare märkt att dem inte hade vapen och skulle vända mig om för att slå ihjäl dem såg jag att båda två sprang där ifrån som två stuckna grisar. Och eftersom det inte fanns någon bil i närheten just då var jag glad att det hände.

:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Häftigt! Men när man ska kapa helikoptrar går väl matcherna ganska fort, såvida man inte har hunters att förfoga? :o

Inte när det finns Rocket Launchers, AK-47or, Shotguns ect. ect. vid basen. :o

Och man måste ha både ens egen t.ex. helikopter vid sin bas plus den andres för att få poäng. Så om nån stjäl ens helikopter är det bara att skjuta ner den eller stjäla motståndarens/motståndarnas helikoper. :nuke:

Dom flesta "lollen" är väll buggar.

En motorcykel från himmelen:

När jag klarat uppdraget då man ska lura polisen att man har droger i en skåpbil men någon annan har det. En såkallad "Decoy van". När jag klarat det åkte jag med bilen till Forfeiture Impound och sålde bilen. När jag kollade på listan kom två stycken från Bikers på samma motorcykel. Jag vände mig om och sprang för jag hade inget vapen, när jag tre sekunder senare märkt att dem inte hade vapen och skulle vända mig om för att slå ihjäl dem såg jag att båda två sprang där ifrån som två stuckna grisar. Och eftersom det inte fanns någon bil i närheten just då var jag glad att det hände.

:blink:

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En motorcykel från himmelen:
Haha, det tog ett tag att fatta vad det var du sa, så jag fick läsa om tills jag fattade att det var biker-gänget som kom dit :blink:

Inte när det finns Rocket Launchers, AK-47or, Shotguns ect. ect. vid basen. :o

Och man måste ha både ens egen t.ex. helikopter vid sin bas plus den andres för att få poäng. Så om nån stjäl ens helikopter är det bara att skjuta ner den eller stjäla motståndarens/motståndarnas helikoper. :nuke:

:lol:

Det låter grymt kul med VCS-MP, synd bara att jag inte känner nån med PSP :( Förresten, är inte ni också sugna på en Multiplayer-trailer nu när de utökat antalet grenar till 10 stycken?

En till bugg, jag kan nästan lova er att det händer för er också:

Åk till bron som förenar Leaf Links med Little Haiti, och ställ dig under bron på västra ön. Där kommer du förr eller senare se en bil som fastnat i taket! Du kan ställa dig under, du kan köra omkring under (över vet jag inte) och du kan stå och titta hur länge som helst utan att den ramlar ner. Men skjut ett skott på den och se hur den dimper i marken, för att sedan börja brinna och till slut sprängas! :o

Förresten, de som är insatta i homebrew borde ta lite screenshots inifrån spelet. Jag menar, en bild är ju mycket roligare än en berättelse, eller hur? Så snart jag får tid ska jag installera 3.02 OE-B, Fargo har berättat om det och det låter skitbra! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En till bugg, jag kan nästan lova er att det händer för er också:

Åk till bron som förenar Leaf Links med Little Haiti, och ställ dig under bron på västra ön. Där kommer du förr eller senare se en bil som fastnat i taket! Du kan ställa dig under, du kan köra omkring under (över vet jag inte) och du kan stå och titta hur länge som helst utan att den ramlar ner. Men skjut ett skott på den och se hur den dimper i marken, för att sedan börja brinna och till slut sprängas! :D

Ok, ska åka och kolla nån gång. :shifty:

Tror jag ska köpa mig en sån där TV-kabel till PSPn och koppla den till TVn och spela in lite VCS-MP så ni som inte känner nån med PSP kan se hur det är. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En till bugg, jag kan nästan lova er att det händer för er också:

Åk till bron som förenar Leaf Links med Little Haiti, och ställ dig under bron på västra ön. Där kommer du förr eller senare se en bil som fastnat i taket! Du kan ställa dig under, du kan köra omkring under (över vet jag inte) och du kan stå och titta hur länge som helst utan att den ramlar ner. Men skjut ett skott på den och se hur den dimper i marken, för att sedan börja brinna och till slut sprängas! (w00t)

jag var med om det där igår, det var en röd stallone som fastnat upp-och-ner under bron :shifty: jag försökte kliva in i den på olika sätt men lyckades inte :D tänkte pröva med en ambulans eller nått men när jag kom tillbaks så var Stallonen borta :huh:

Redigerad av Linus127
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehh. Jag förstår inte... Han plockar isär den och sätter ihop den igen, sen sätter han fast den på en TVgräjj. Hur fan fick han dit den där undergräjjen som klickade dit den då? Det framgick väll aldrig? Nåja. PSP-Topicen för sånt här. Här ska vi lolla. :unsure:

Den ingår i paketet man köper. Allt på egen risk, förstås. Men ja, här ska vi prata roligheter. Hoppas jag inte blir strypt om jag postar ett LCS-lol?

Det är sånt här jag, tobbe och andra snackar om när vi menar att homebrew är bra!

LCS-video med Toni som ställer till med bråk

LCS-video med praktiska fordonegenskaper

Det är Edison Carters Cheatdevice som använts, och det finns både till LCS och VCS. Jag ska fixa till VCS nån gång, kanske i helgen som tidigast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Haha, nyss hände en ganska häftig sak. Jag skulle hoppa ett uniqe stunt med en polismotorcykel. Men jag kom för kort och landade precis på kanten på landningsstället som var uppe på ett hustak. Jag ramlade av motorcykeln och den fastnade inne i kanten. Jag testade att kliva på motorcykeln men då blev hela bilden lustig och man såg Vic falla, och runtom var det ungefär som när man drar med en ruta över något som inte svarar i windows ni vet? (Upprepat mönster) Och skivan i PSP:t slutade snurra, sedan efter några sekunder så blev det grått, samtidigt som Vic fortfarande låg i en position som när man ramlar. Och efter ytterligare några sekunder så stog jag på gatan nedanför huset <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ingår i paketet man köper. Allt på egen risk, förstås. Men ja, här ska vi prata roligheter. Hoppas jag inte blir strypt om jag postar ett LCS-lol?

Det är sånt här jag, tobbe och andra snackar om när vi menar att homebrew är bra!

LCS-video med Toni som ställer till med bråk

LCS-video med praktiska fordonegenskaper

Det är Edison Carters Cheatdevice som använts, och det finns både till LCS och VCS. Jag ska fixa till VCS nån gång, kanske i helgen som tidigast.

Varför GIF? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...