Jump to content

Call of Duty 4


Boomer
 Share

Recommended Posts

Ja, nu är det snart (kanske) dax igen för ett till Call of Duty i den berömda serien. Enligt alla rykten som går så är det mycket möjligt att spelet inte ska utspela sig inom 1939-1945 utan en aning senare. En video som finns här får mig att tro på det ännu mer. För håll med mig att det är CoD känsla över filmen. Man börjar i ett fordon och allt runt en exploderar, men man blir inte skadad. Man skjuter ner allt i sin väg medans dina vänner dör omkring sig, du leker helt enkelt Rambo. Typiskt amerikansk hjälte-feeling. Har jag rätt eller har jag rätt? Aja, kolla på filmen och låt diskutionen flöda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 939
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Suck, finns så många slag som codserien ännu inte tagit sig an. Det där vinterkriget t.ex. samt skulle det vara ännu coolare om de hoppat bakåt i tiden.

Plus att dom hade gärna fått göra en remake av cod1 istället och ha lite längre arbetstid på fyran.

Återkommer med fler slag som jag saknar.

@SlewME:

Att dom inte släppte trean till PC är bland det bästa som hänt inom cod.

Hade det kommit till PC så hade halva cod2 communityn försvunnit till trean medans 25% slutat och resterande 25% forstatt med CoD2.

CoD2 communityn är större än någonsin just nu och det planeras en ny patch för multiplayerdelen, cod2 börjar få fäste i de större lanen

samt fler och fler börjar spela det och det börjar bli stort även inom CB, smart drag att inte släppa det till PC, och cod2lirare som jag är

så är jag extremt glad över att trean inte släpptes till PC.

Må cod2 communityn fortsätta växa.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För håll med mig att det är CoD känsla över filmen.

Jag håller med dig. Det är en underbar känsla. :) Som sagt är det lite synd att de lämnar WWII, men de måste ju iofs gå vidare, det blir inget nytt annars. Det finns inte hur många interessanta slag under WWII som helst. Har dock bara spelat 2:an, men jag hoppas på ett Xbox360 till jul, och då är CoD 3 ett självklart köp. ;)

Edit: Jag såg det du skrev Halo om interessanta slag nu, och jag tänkte inte på vinterkriget. Det är bäst enligt mig. Men skulle det vara så kul att fortsätta med WWII ändå?

Edit igen: Hoppas att de gör 4:an längre men att det ändå håller samma höga kvalité som 2:an (om inte högre) igenom hela spelet.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv skulle jag vilja se en ordentlig uppföljare där man fick spela som England under Italien- kampanjen, amerikansk marinsoldat i Stilla Havet och sedan som tysk soldat, först på östfronten och sen västfronten.

Japp, nu är vi där igen. Precis det som jag skulle vilja få göra i ett CoD spel. Att spela som tysk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, nu är vi där igen. Precis det som jag skulle vilja få göra i ett CoD spel. Att spela som tysk.

På sista banan försvarar man Reichtagen. Trots att man vet att man är körd strider man hårt in i det sista, och rycker längre och längre tillbaka in i byggnaden, samtidigt som man förlorar fler och man tills bara man själv är kvar i sin grupp - då kommer sovjeterna, och man ger upp. Allt tillsammans med stråkmusik. :)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På sista banan försvarar man Reichtagen. Trots att man vet att man är körd strider man hårt in i det sista, och rycker längre och längre tillbaka in i byggnaden, samtidigt som man förlorar fler och man tills bara man själv är kvar i sin grupp - då kommer sovjeterna, och man ger upp. Allt tillsammans med stråkmusik. :)

Så kan man också göra. ;)

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där vinterkriget t.ex. samt skulle det vara ännu coolare om de hoppat bakåt i tiden.

Något jag skulle bli alldeles fnittrig utav skulle vara om dom gjorde något spel som man fick spela som finnar på - under finska vinterkriget.

Det om något är ett krig/slag som är oerhört underskattat i media och liknande, sägs inte ett skit om det nästan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något jag skulle bli alldeles fnittrig utav skulle vara om dom gjorde något spel som man fick spela som finnar på - under finska vinterkriget.

Det om något är ett krig/slag som är oerhört underskattat i media och liknande, sägs inte ett skit om det nästan. ;)

Håller med dig att finskavinterkriget kommer i skymundan, men det beror säkert på att Finland betraktas som ett relativt litet land.

Men andra konflikter jag skulle vilja se i ett kommande spel är:

Koreakriget, Irak/Iran kriget och Gulf kriget och varför inte dagens Irak krig. Men det sist nämda äör kanske inte så troligt med tanke på att det fortfarande pågår, kanske är lite fel att göra ett spel på ett krig som fortfarande kräver dagliga offer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag har sett om Call of Duty 4 är dessa bilder:

http://www.gamereactor.se/nyheter/9295/Cal...+4-fotografier/

Finns många slag som kommit i skymundan, och ajg ser hellre att de tar upp dom i ett nytt spel och väntar ytterliggare och jobbar hårdare med ett spel som utspelar sig i framtiden, som någon annan skrev så är det synd att dom kommer så fort, för dom är ju för härliga :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...