Jump to content

Egna mp3-låtar till VCS på PSP!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tjena!

Jag tänkte att andra med PSP skulle vilja importera sina mp3or till VCS . Med det här programmet kan ni importera era mp3or till VCS, om det skulle vara så att ni bara har låtarna i mp3-format. (Nu vill vi inte få tråden låst, prata inte om hur ni fått era mp3or. Jag förutsätter att ni köpt mp3orna på CDONs mp3-sidor eller liknande, eller att ni rippat era skivor tidigare. För de flesta användare här stämmer inte det, men det håller ni käft om, tack. :wacko: )

1. Här är programmet som behövs. Det tar mindre än en Mb.

2. Extracta, installera och öppna programmet.

3. Drag n' drop dina mp3or till listan. Ett fönster kommer upp och ber dig välja mapp där filerna ska läggas. "Filename will be ignored" står som filnamn, och det stämmer gott.

4. Gå till mappen där du la dina filer. Alla har sina ursprungsnamn plus ".toc". Detta är inget suffix som GTA fattar, därför ska du döpa om ".toc" till ".gta".

5. Sedan ska du lägga in dem på minneskortet. Lägg dina konverterade mp3or i x:\PSP\SAVEDATA\ULES00502CUSTOMTRACKS, om du har den europeiska versionen. De allra flesta i Sverige och Europa har det, men det finns amerikansk och tysk version också. (Den tyska är dubbad! :shifty: Groass!)

6. Starta upp GTA, gå in i menyn, välj AUDIO, ta "Custom Soundtracks: ON". Du kan till och med markera listan med låtarnas filnamn, trycka X, och sen välja låt! Tryck bara X.

7. Klart! Nu kommer radiostationsnamnet vara ert filnamn på varje låt. Åäö stöds inte, men det spelar ingen roll. Tryck vänster/höger för att byta låtar.

Hoppas det hjälpte! Rockstars officiella låt-verktyg för cd-ripping hittas på deras hemsida. Tryck downloads så kommer ni dit. :o

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder det för att lägga till gamla VC-låtar och andra 80-talshits, ballader mm. Tycker inte det är bra att förstöra spelet med sina favorit-2000/90-talslåtar, så jag bara förstärker spelets soundtrack genom att lägga till 80-talshits som jag kanske aldrig lyssnar på annars. Men de passar i VCS. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder det för att lägga till gamla VC-låtar och andra 80-talshits, ballader mm. Tycker inte det är bra att förstöra spelet med sina favorit-2000/90-talslåtar, så jag bara förstärker spelets soundtrack genom att lägga till 80-talshits som jag kanske aldrig lyssnar på annars. Men de passar i VCS. :ermm:

Okej! :huh: Ge mig några tips! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ja, de kanske inte är de bästa, men jag har några från VC och några som är starkt 80-tal för mig:

Toto - Africa

Alphaville - Forever Young

Prince - Purple Rain

Cyndi Lauper - Time After Time (ballad, basgången är sååå 80-tal)

Lipps Inc. - Funkytown (80-tal? Låter så iaf)

Nena - 99 Luftballons

Kim Wilde - Kids In America

Elton John - Yellow Brick Road

Grandmaster Flash and the Furious Five - The Message

Queen - The Seven Seas of Rhye

Loverboy - Working for the Weekend (egentligen inte så jättebra, men det är Vice City för mig)

Kommer väl öka på listan vartefter jag kommer på andra retrolåtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Det var väldigt märkligt, jag ominstallerade just programmet och provade från början, och för mig gick det utan problem. Testa att avinstallera, starta om datorn och ominstallera programmet igen. Funkar det inte då så är det inte programmet det är fel på utan något i din dator, då kan jag nog inte hjälpa. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör så här då: Ta mappen med alla dina mp3or, markera alla låtar du vill ha convertade och dra hela selektionen på X låtar till konverteringsprogrammet. Då görs ju alla på en gång.

Jo, det vet jag men om man som jag har sin musik sorterad efter ARTIST>ALBUM så går inte det. Möjligtvis skulle jag ju kunna lägga alla filer jag vill konvertera i en speciell mapp men det orkar jag inte. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir varje låt en egen radiostation? Med namnet på låten som namnet på radiostationen, och det är bara den låten som spelas? Trist. Hade varit bättre om man kunde skapa en radiokanal med alla låtar man vill i samma.

Ja, det är precis som LCS. I VC var det ju rätt annorlunda, för man kunde ha hela originallistan med kanaler och sist kom "MP3 PLAYER". Det är ju bra att man kan ha de vanliga kanalerna samtidigt, men dåligt att man inte kunde byta låt medan man lyssnade på mp3-kanalen. Det kan man i LCS och VCS, och det tycker jag är bra. I SA blev mp3-kanalen en egen radiostation samtidigt som resten fanns kvar, men man kunde ta random eller start -> slut. Plus att det varvades med reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...