Jump to content

Diskutera VCS.


Merkky
 Share

Recommended Posts

Henki. om jag vore du skulle jag upgradera för det är nog bara en tidsfråga innan man kan nedgradera från 2.8 och en tidsfråga innan man kan köra homebrew på det.

Hmm, nån gång kanske. Men jag ska prova Xflash, en firmware-spoofer. Jag har egentligen 2.71, men kan emulera 1.5. Om jag kör Xflash (och om det funkar) så kan jag lura den emulerade 1.5an att jag har t.ex firmware 9.99.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, budskapet framgår rätt tydligt av hans inzoomande... det kanske är dags ändå. Hade inte tänkt göra det innan, men... suck. Så hopplöst. Jag ska få det att köra igång, men jag tänker inte uppgradera. Tror jag. Det enda sättet verkar vara 2.71 SE-B'' (två enkelfnuttar, det är tydligen så den benämns). Egentligen jäkligt schysst fw, och den är från en totalt pålitlig developer (dark_alex), och den används redan av hur många som helst, men det är ju inte riskfritt, så ...

*Splittrad* :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, budskapet framgår rätt tydligt av hans inzoomande... det kanske är dags ändå. Hade inte tänkt göra det innan, men... suck. Så hopplöst. Jag ska få det att köra igång, men jag tänker inte uppgradera. Tror jag. Det enda sättet verkar vara 2.71 SE-B'' (två enkelfnuttar, det är tydligen så den benämns). Egentligen jäkligt schysst fw, och den är från en totalt pålitlig developer (dark_alex), och den används redan av hur många som helst, men det är ju inte riskfritt, så ...

*Splittrad* :blink:

Kan PSPet bricka av 2.71 SE-B?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är alltid farligt och skriva till flash minnet (flash0) men det finns inga riktiga rapporteringar om att SE-B" har brickat någon, iallafall inte på pspupdates.qj.net eller forums.qj.net. Jag har SE-B" och är mycket nöjd det funkar bra och inget fel hände, sen kan man ju gå tillbaka till 1.50 när som helst genom o starta 1.5 updaterings ebooten.

Jag tror inte att 2.81 kommer att crackas i den närmaste framtid då man patcha libtiff exploit som skapade 2.71's största fördel, nedgradering och chansen att starta eboots.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mervin jag är inte så insatt men tror du att 2.81 någonsin kommer bli crackat? finns det nån som liksom har sagt att dom tror att dom har hittat ett hål i systemet som kanske funkar. kan inte så mycket om det hära som du kanske märker.

Man har lyckats extrahera 2.81 (eller 2, vad det nu var) från ett Ridge Racer 2-demo, vilket betyder att man med detta skulle kunna göra en devhook. En devhook-beta cirkulerar bland developers, men den är inte släpt pga buggar, ofärdighet och... legal probs. Skaparen av devhook, BOOSTER, har blivit kontaktad av Sony och tvingats sluta utveckla. :angry:

@Mervin: Vad är fördelarna med SE-B? Kan man köra homebrew direkt från menyn? Har den en automatisk firmware-spoofer så att den kommer funka även med andra 2.8x-spel? Jag antar att man har full kernelsupport, annars vore det ju ingen stor grej. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man har lyckats extrahera 2.81 (eller 2, vad det nu var) från ett Ridge Racer 2-demo, vilket betyder att man med detta skulle kunna göra en devhook. En devhook-beta cirkulerar bland developers, men den är inte släpt pga buggar, ofärdighet och... legal probs. Skaparen av devhook, BOOSTER, har blivit kontaktad av Sony och tvingats sluta utveckla. :shifty:

@Mervin: Vad är fördelarna med SE-B? Kan man köra homebrew direkt från menyn? Har den en automatisk firmware-spoofer så att den kommer funka även med andra 2.8x-spel? Jag antar att man har full kernelsupport, annars vore det ju ingen stor grej. :angry:

Jag kan ingenting om PSP men vafan var det för stor sak som var på skärmen framför allting? Jättekul att spela med det :rolleyes: :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ingenting om PSP men vafan var det för stor sak som var på skärmen framför allting? Jättekul att spela med det :rolleyes: :'(
Pratar du om den video som Vinnie länkade till? Det var en liten tejpbit som filmaren satt på PSPn för att inte visa sin IP-adress... vad folk kan göra med den är osäkert, men det är säkrast att vara försiktig med att skylta med det. Om inte annat så kanske Sony har en logglista över IP-adresser på deras PSPs, så att de möjligen kunde spåra vem som gjort filmen och därmed vidta rättsliga åtgärder. Vad vet jag, det var en tejpbit hursomhelst. :angry:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pratar du om den video som Vinnie länkade till? Det var en liten tejpbit som filmaren satt på PSPn för att inte visa sin IP-adress... vad folk kan göra med den är osäkert, men det är säkrast att vara försiktig med att skylta med det. Om inte annat så kanske Sony har en logglista över IP-adresser på deras PSPs, så att de möjligen kunde spåra vem som gjort filmen och därmed vidta rättsliga åtgärder. Vad vet jag, det var en tejpbit hursomhelst. :rolleyes:

Tror så jag med, man ska inte showa med sin IP!

Ska skaffa VCS idag. Hoppas inget krånglar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska downgrada idag från 2.71 till 1.5 för att sedan installera 2.71 SE-B, uppgradera till SE-B', uppdatera till SE-B''.

Jag följer denna guide för downgrading, och denna guide för SE-installationerna. Hoppas det funkar, jag kan ju alltid skylla på att "jag uppdaterade till 2.81 från skivan, sen åkte sladden ur" om nåt går snett.

UPPDATERING 1: Downgraden gick bra. Phew. :ermm:Video.

UPPDATERING 2: Installation av SE-B gick bra. Video.

Uppdatering till ' gick också bra, jäkligt fort gick det tydligen. Video.

Uppdatering till '' gick också bra, och ännu fortare än den förra. Video.

:P

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pust... ska downgrada idag från 2.71 till 1.5 för att sedan installera 2.71 SE-B, uppgradera till SE-B', uppdatera till SE-B''. Snack om flashning, wish me luck. -_-

Jag följer denna guide för downgrading, och denna guide för SE-installationerna. Hoppas det funkar, jag kan ju alltid skylla på att "jag uppdaterade till 2.81 från skivan, sen åkte sladden ur" om nåt går snett. :'(

Shit, det här trodde jag inte att jag ville eller vågade. :P

UPPDATERING 1: Downgraden gick bra. Phew. :ermm:Video.

Du var en modig jävel... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...