Jump to content

GTA VCS Ute i Norra Amerika


Merkky
 Share

Recommended Posts

It's October 31st, Hallowe'en or whatever you want to call it which means that Grand Theft Auto: Vice City Stories is in stores in North America today. The game carries a suggested retail price of $49.99 and is rated M for Mature by the ESRB.

Rockstar Games have today updated the official website of the game to include links to download the game's soundtrack on MTV's music service, Urge. If you already have this application installed and live in North America, click here to be taken right to the store to purchase or view the tracks. They will be available on iTunes in mid-November.

It's also becoming clear today that Grand Theft Auto: Vice City Stories can be exploited using many of the common "homebrew" applications which are available on the web for PSP. One gamer who managed to pick up the game early at a market in France has managed to capture digital images of the game in action.

These new images are the first to be released of the game which haven't been through a rigorous rendering process which overestimates the hardware's potential. These are a much more accurate representation of what the game will look like on your PSP than any screenshot released by Rockstar previously. There are 14 in total, a sampling of which you can see below

Källa och bilder: GTA Psp

Kommentarer?

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu återkommer jag till mitt homebrew-snack igen. (Mods, kom ihåg att det inte är warez, det kan istället jämföras med att chippa en PS2.)

Spelet kräver firmware 2.81. Detta innebär:

  • För dig som har 2.80: Stackare. Du kommer inte få homebrew på väldigt länge, om ens någonsin. För att köra spelet uppdaterar du till 2.81 med hjälp av UMD-skivan.
  • 2.81: Du behöver inte göra något. Kör på!
  • 2.82: Du behöver inte heller göra nåt. Varför uppdaterar ni? Ni förlorar tonvis med bra funktioner som Sony hela tiden spärrar med sina uppdateringar. Uppdatera inget mer, för er egen skull!
  • 1.51, 1.52, 2.00, 2.01, 2.5, 2.6, 2.70: Uppdatera till 2.71 och använd HENC för att köra devhook. Annars kan du downgrada till 1.5, men det är farligt och rentav garanterad PSP-död om du har en TA-082-PSP.
  • 2.71: Downgrada om du vill, men det är smartare att installera HENC och devhook, det är så nära man kan komma 100% riskfritt. Det fungerar dessutom utmärkt med en TA-082. Kolla min video för installationshjälp. Från devhook tar du och kör igång spelet med "2.xx->2.00"-tricket aktiverat. Detta funkar trots att spelet kräver 2.81! <ahttp://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_happy.png' alt='^_^'> Källa.
  • 1.5: Kör devhook med "2.xx->2.00"-tricket, du borde vara bekant med detta program om du har en PSP med fw 1.5.

Om någon har frågor är de väldigt välkomna - helst via PM för att inte gå jättemycket offtopic hela tiden.

Litelite ***SPOILER***: Kartan i VCS är nästintill identisk med originalkratan, vad jag kan se är varenda gata på samma ställe. Bild.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Taking The Fall

Lance Vance isn't too happy with one of Vice City's famous biker gangs and he's finally decided to do something about it. Lance has decided he's going to need to attack from the air and it is Vic that's going to have to do the flying. You'll have to hover over enemies while Lance takes them out on the ground and then fly the helicopter to a construction site to finish the job. Unfortunately though, Lance somehow falls from the helicopter and is quickly surrounded by the gang. You'll have to land the helicopter and approach the gang with your shotgun. The ragdoll physics are really clear when you start firing at them.

Wt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trasdockefysiken är tydlig när du börjar skjuta på dem? :) Jaja, vi får se på fredag.

Nämen titta, varelsen vet hur man använder ett lexikon!

I vilket fall som helst så kan du läsa vad benämningen "Ragdoll Physics" innebär här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ragdoll_physics

Tack för mig.

Redigerad av Pieman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:lol: Pajmannen jag tror att Henkibojj vet vad Ragdoll fysik är!

Där har du fel. :lol:

(:) )

UPPDATERING: Du behöver inte syssla med någon homebrew alls för att få spelet att köra. "Bait-and-switch"-tekniken gör att du kan köra spelet på lägre fw än 2.81 utan att installera ett dugg. Nackdelen är att du inte kommer kunna använda Edison Carters Cheatdevice, eftersom det körs med PRX. (Som måste köras från 2.71, såvitt jag förstått av alla QJ.net-trådar)

"Bait and switch? Wtf?" Jo, gör såhär: Kör igång antingen demoskivan eller SOCOM, och när PSP-loggan dyker upp så är du snabb nog att klicka ur skivan och istället stoppa i GTA-skivan, innan logo-filmen är klar. Videos (innehåller fjuttiga spoilers, såsom laddningsskärmar, R*-logos och den allra första sekunden i spelets intro.) Nackdelen är att det blir jobbigt att byta UMD hela tiden. Sleepmode kan du ju använda såklart, och det är säkert lika jobbigt att hålla på med HENC eftersom PSPn hänger sig rätt ofta. Sleepmode kan användas även här, så man emulerar 2.71 från 2.71 utan att behöva köra HENC varje gång.

Ragdoll physics, återigen: Kollade wikilänken, och insåg att det inte gör mig ett dugg. Föranimerade dödsscener har alltid använts i GTA-serien, och det är inget jag tänkt eller stört mig på. Jag har ett till exempel på Ragdolls, i Halflife 2 får man i slutet en "uppgraderad" gravitygun, som man kan använda på fiendernas kroppar. Roade mig i flera minuter bara med att kasta omkring kropparna på fender, och såklart upp i luften för att sedan ta fast dem igen. Jag ser inte ragdolls som nån direkt nackdel alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Laggar på 222 Mhz, när jag försöker med 333 Mhz fryser sig PSP:t.. ^_^

Har bara gjort första uppdraget och tänker inte berätta något om uppdragen eller något som kan förstöra för eran spelupplevelse!

Här kommer lite fakta:

Det finns affärer! Bla, Elektronik och matvaru affärer!

Fråga gjärna mig om olika saker! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fler än jag som tycker att det är dags att Hultenius slänger upp ett VCS forum?? Men det är väl för jobbigt för Sveriges slöaste moderator. Skämmes Tamefan!!!!!!! :P

Jo, men han har nog annat att göra. Men ifall han äger ett skitstort forum på internet men inte har tid med det borde han sälja det.

Edit: Välkommen till forumet! ^_^ Du kan undvika att göra dubbelposts, folk burkar reagera på det.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...