Jump to content

Egna mp3-låtar till LCS på PSP!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tjena!

Jag har vetat det här länge, men jag tänkte att andra med PSP skulle vilja importera sina mp3or till LCS och slippa Rockstars program som bara stöder cd-ripping. Med det här programmet kan ni alltså importera era mp3or till LCS, om det skulle vara så att ni bara har låtarna i mp3-format. (Nu vill vi inte få tråden låst, prata inte om hur ni fått era mp3or. Jag förutsätter att ni köpt mp3orna på CDONs mp3-sidor eller liknande, eller att ni rippat era skivor tidigare. För de flesta användare här stämmer inte det, men det håller ni käft om, tack. :P )

1. Här är programmet som behövs. Det tar mindre än en Mb.

2. Extracta, installera och öppna programmet.

3. Drag n' drop dina mp3or till listan. Ett fönster kommer upp och ber dig välja mapp där filerna ska läggas. "Filename will be ignored" står som filnamn, och det stämmer gott.

4. Gå till mappen där du la dina filer. Alla har sina ursprungsnamn plus ".toc". Detta är inget suffix som GTA fattar, därför ska du döpa om ".toc" till ".gta".

5. Sedan ska du lägga in dem på minneskortet. Lägg dina konverterade mp3or i x:\PSP\SAVEDATA\ULES00151CUSTOMTRACKS, om du har den europeiska versionen. De allra flesta i Sverige och Europa har det, men det finns amerikansk och tysk version också (den tyska är dubbad! :wacko: Groass! ) För dessa krävs namnet ULUS10041CUSTOMTRACKS för amerikansk, ULES00182CUSTOMTRACKS för tysk.

6. Starta upp GTA, gå in i menyn, välj AUDIO, ta "enable custom tracks".

7. Klart! Nu kommer radiostationsnamnet vara ert filnamn på varje låt. Åäö stöds inte, men det spelar ingen roll. Tryck vänster/höger för att byta låtar.

Hoppas det hjälpte! Rockstars officiella låt-verktyg för cd-ripping hittas på deras hemsida. Tryck downloads så kommer ni dit. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...