Jump to content

Mass Effect


Eudoros
 Share

Recommended Posts

Spelet fick 8.5 av Gamespot.

Recensioner är crap i mitt tycke.

Exempel: CoD4 fick bra poäng, inte alls kul, inte värt dem poängen det fick i mitt tycke.

Assassin's Creed fick dåligt betyg, jag tycker spelet är guldvärt.

Men alla har ju sina smaker. :(

Edit: Major Stva flel

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är därför man kollar olika stora sidor som typ IGN, Gamespot och Gamereactor istället för bara en recension för att kunna vara säker... :teehee:

Assassins Creed har väl inte fått dåliga betyg? :(

Dem flesta recensionerna jag ser på dem sidorna, stämmer inte in med mig. CoD4 har väl fått bra poäng av typ alla dem?

Aftonbladet (hatar dem extra mycket) är ett av dem som gav dåliga poäng till Assassin's Creed.

Jag kollar aldrig recensioner, jag testar spelen, är dem inte roliga så byter jag in dem. Öppetköp ftw :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Super Play gav spelet 9 (lite lustigt att de samtidigt sa att det var det perfekta RPG).

Assassins Creed gav de också bra men sa också att de blev mycket besvikna då de tyckte att spelet var inte alls Next Gen på något vis.

Fast Super Play ska man inte lita på. De sågade Blue Dragon för spelet är turordningsbaserat och gav HALO 3 sämre betyg för det inte var som Half-Life 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört i par timmar nu, och jag älskar det. Riktigt kul spel! >_<

Ja, verkligen. Jag spelade ca 7 timmar igår kväll/natt. Svårt att sluta. :mf_doof:

Alltså, det här spelet är verkligen som ett nytt KotOR spel på alla sätt och vis (fast bättre), bara det att det utspelar sig i ett helt annat universum. Känslan är i grunden densamma, liksom spelstilen. Bara striderna som skiljer sig men de är också väldigt bra även om det är lite väl lätt att ens medsoldater dör.

Ända dåliga jag hitils hittat är musiken. De använder aldeles förmycket tecno spaceig musik istället för pampig mäktig orkestermusik som det ska vara. En annan sak är väl att jag känner att man inte riktigt lär känna ens medsoldater som man gjorde i t ex KotOR. Men jag hoppas den saken förändras lite längre fram i spelet. Jag är ju bara precis i början av spelet.

Grafiken är helt otrolig. Klart det snyggaste spelet på XBox 360 hitils. Blev lite förvirrad över att grafiken var så grynig men det visade sig vara en inställning med film-flimmer för att få det att se mer ut som en gammal film och går att ta bort.

Längtar redan till Mass Effect 2 och 3. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...