Jump to content

Mass Effect


Eudoros
 Share

Recommended Posts

Ny trailer på XBox Live. Bästa trailern hitils som ger en bra överblick av vad storyn kommer handla om. Jäklar vad jag rös när jag såg den i HD. :ph34r:

Den är najs! Men röven vad jag hatar det kommer på 360, vill ju ha det på pc >_<

Är skönare på pc med rollspel tycker jag... Aja.. Här är en skön gameplay video!... plus lite intervju av en nörd...

Gamespot - Mass effect

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mass Effect > Halo 3 imo -_-

Trailern hade dock riktigt dålig framerate. Så Gamespots genomgång av spelet, det var läckert.

Jag förmodar att du menar att Halo 3 har dålig framerate, och då måste jag säga att jag håller med. Det var nästan äckligt dåligt. Det var så att man ville slå till dom som fixat grafikinställningarna. Men menar du Mass Effect, då måste jag säga att du har fel. Har inte sett någonstans där det har varit dålig framerate. Inte ens när han körde runt med den stora bilen i vattnet. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som att det var en hel del som ifrågesagt äktheten av innehållet (Många verkade tro att det var CGI eller lliknande) för till den förlängda så har de lagt till en text om att allting är riktigt In-game.

Hey, den är längre ju. Najs. Finns en ny där han kollar kartan, (var lite i den där trailern) fast den är tråkig.

Men ändå. Skall iaf skaffa 360. När jag insåg kotor 3 kommer till skiten så kände man sig ganska tvingad...

Har undrat ett tag hur stort ME är, verkar ju så enormt bara. Kommer lira varenda liten planet och ha sköj.

Plus dom kommer släppa matrial mellan själva spelen. Mer kan man önska sig? En pimp bil som man kan plocka upp brudar med! Den har sex hjul baby! :unsure:

lm57tqp2utzr.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förmodar att du menar att Halo 3 har dålig framerate, och då måste jag säga att jag håller med. Det var nästan äckligt dåligt. Det var så att man ville slå till dom som fixat grafikinställningarna. Men menar du Mass Effect, då måste jag säga att du har fel. Har inte sett någonstans där det har varit dålig framerate. Inte ens när han körde runt med den stora bilen i vattnet. ^_^

Nej, tvärtom :unsure:

Har båda trailerna på min 360 och jag tycker ME hade dålig framerate i vissa delar av trailern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Litte nytt och gott i trailervärlden. ^_^

Character Spotlight, Part 1

Jag tycker Nihlus verkar rätt intresant. :)

Combat Gameplay

Måste säga att det här lättade på all osäkerhet jag hade ang. striderna. Det kändes väldigt bökigt och krongligt och oprecist när jag först såg det.

Lite som Fallout 3. Blandning av KotOR och Gears of War, typ. Third Person shooter där man kan pausa och sikta i lugn och ro och välja magier/krafter.

Freedom Interview

Inget nytt info igentligen, men rätt bra att höra att inget har blivit sämmre. :)

Blir inget demo men samtidigt så känns det här lite som ett spel man vill spela från början till slut direkt.

Themes and Combat Interview

Den här var intresant. Men jag blev förvånad att man kunde bestämma utseende och kön p¨å huvudkaraktären och att h*n saknar förnamn utan heter bara Commander Shepard. Jag är lite negativ till det för jag har aldrig riktigt gillat när man kan ge huvudkaraktären ett eget utseende eller kön. Men den här gången verkar de ha löst det rätt bra med att karaktären kallas bara med dess efternamn och behåller röstskådespelare (En kvinlig och en manlig skulle jag tro) osv.

Men de lär få problem med Mass Effect 2-3 och risken blir att det blir om en helt ny karaktär och jag skulle hellre se att det fortsatte handla om samma. Men om man kan helt skräddarsy huvudkaraktären så känns det rätt omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Litte nytt och gott i trailervärlden. :)

Såg dom igår. Hoppas man inte behöver pausa mycket. I kotorspelen kunde man stort sett slaya alla man kom över. Så man kom framåt hela tiden. Varvade kotor 2 nyss, dog inte en enda gång. Kanske lite för lätt men hellre det än för "jobbigt". För dom har sagt striderna ska vara svåra. Om man behöver förberreda sig lite är det ju en sak men... Pauser liknar loadingtimes för mig. Därför jag inte tål spel som är "roundbaserat" När dom visat combat har dom pausat en hel del direkt när det kommer par fler gubbar.

"Mass effect is a bioware game on steriods! Thats how we look at it." ^_^

Om det inte får game of the year så säljer jag min sko.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, gillar man inte round baserade strider så fattar jag att det är jobbigt. Men som en som gillar RPG så är jag både van och ibland föredrar dem.

I det här fallet verkar det vara när man ska använda krafter som man tar upp en special meny och siktar in sig.

Verkar vara Mass Effects tid just nu. Lite mer klipp:

Gunpoint Interrogation

Rätt intresant. Man får se valen som görs och hur effekten är och för en gångs skull så hinner man läsa de olika valen innan. :)

Med Clinic Shootout

Profile Reconstruction

Liten blick på hur man gör karaktären.

Galaxy Exploration

Lite smått och gott. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...