Jump to content

GTA VCS ny info


Cortez
 Share

Recommended Posts

Länkarna leder till GTA VCS-filmer.

Foreigner - I want to know what love is

Dio - Holy Diver

Phil Collins - Easy Lover

Nån grupp, hittar inte vilken - Round and Round.

Dokken - Breaking the Chains

Sen några låtar jag inte vet, kanske R* har gjort dem själva:

okänd 1, "asiatisk" pop

okänd 2, lite rockig

okänd 3, latinsk. Passar bra på Espantoso.

Dessa är väl inte bekräftade, men jag betvivlar starkt att de har lov att släppa filmer utan licenser.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Officiella hemsidan uppdaterad!!

  • Ny trailer med Phil Collins
  • Multiplayer-delen introducerad!
    • Street Rage är mer intressant än vad jag tidigare förstått - kör race med bilar, motorcyklar, truckar, jetskis. I Quadathalon-racet kan man även köra helikoptrar och andra fordon utsatta på speciella checkpoints. Som triathlon-loppen i San Andreas, fast med häftigare fordon än cykel!

      Här är dessutom en bild på fordonet som kan köra både på land och i vatten, vad kallas de? Splitz 6 heter den i spelet, iaf.
      splitz1_788540_0.jpg
      Det finns en video på den på hemsidan, kolla den sjunde symbolen från höger. Rulla allra längst till höger på listan, räkna sedan till sju. Där har ni den.
    • Multiplayer-läget Grand theft Auto verkar vara som Sunshine Autos listor istället för min förra beskrivning av LCS-läget The Wedding List. Alla får en lista (kanske identisk, kanske unik) med bilar som ska levereras till en speciell plats så repfri som möjligt. Vid tidens slut vinner personen med mest pengar.
    • I Might of the Hunter kan man dessutom blåsa skallen av piloten med sniper eller liknande vapen med samma ändamål. AK eller M4 duger säkert också, men isf med manuellt sikte.

    • Musik-delen introducerad!
    • Musik-nyheter: Hoppas listan inte är komplett, för på hemsidan är det bara åtta stationer. Fast, det är klart, det ligger ju under "music" så det finns fortfarande hopp för KCHAT. VCPR är en bekräftad kanal i VCS. Kanalerna är :

      • Flash FM - Nu med en til, yngre DJ. Den gamla är fortfarande kvar, och de verkar bli en bra duo.
      • V-Rock - också med två DJs
      • Fresh FM - Rap & Electro-beats. Verkar ha tagit över Wildstyle. Den var ju piratradio, after all, så den kanske inte kan finnas så länge före/efter Vice City 1986.
      • Paradise FM - Disco-musik
      • Radio Espantoso - ny DJ, Pepe är inte kvar. Inget mer Rrrrrradio! Mas Rrrrradio! Rrrrradioooooooo Espantoso! Med Pepe iaf, men den nya gör likadant! :lol:
      • VCFL - Vice City For Lovers - Soul, slow jams.
      • Emotion 98.3 - Var är Fernando Martinez?? :'( Den nya DJ'n Lionel Makepeace har tydligen en reporter, vi får hoppas att det är Fernando.
      • Wave 103 - En till DJ, förutom den gamla Adam First. De verkar ha lite bråk sinsemellan, precis som Cliff och Amy i LCS-kanalen Lips 106.

      Är det bara en skoj-grej eller finns helikopter-trafik? Kolla nr tre från höger. Ambulanshelikoptrar finns iaf, tur att man slipper hålla sig på marken med 72 patienter som ska köras till sjukhuset, tre i taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte på hemsidan, den är ganska tom på "riktig" info. Mest bilder och filmer, ett fåtal låtar är med också. Minispel har de inte med på sidan, inte heller karaktärer som kommer delta. Det har de ju inte på någon GTA-hemsida vad jag vet, så man kan inte begära för mycket. En mycket trevlig grej är att flera tidningar har sagt:

"Det här spelet är ett spel du MÅSTE ha till din PSP. Har du ingen PSP - SKAFFA EN, enbart för det här spelet!"
:wacko:

EDIT: Trackslistan delvis avslöjad:

  • Philip Bailey - Easy Lover
  • Alan Parsons Project - Games People Play
  • Pat Benatar - Love is a Battlefield
  • Jonzun Crew - Pack Jam
  • Run DMC - It's Like That
  • Whodini - Freaks Come Out At Night
  • Dio - Holy Diver
  • Dokken - Breaking the Chains
  • Ratt - Round and Round
  • Exodus - Together Forever
  • Class Action - Weekend
  • Sister Sledge - Lost in Music
  • Bobby Valentin - Mi Ritmo Es Bueno
  • Hector Lavoe - Mi Gente
  • Willie Colon - El Malo
  • Marvin Gaye - Sexual Healing
  • Earth Wind & Fire - Fantasy
  • Keni Burke - Keep Rising to the Top
  • Foreigner - I Want to Know What Love Is :P
  • The Assembly - Never Never
  • Pat Benatar - We Belong
  • Human League - Love Action
  • Japan - Quiet Life (detta kanske är den japanska låten jag nämnde tidigare)
  • Yaz - Don't Go

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MÅSTE fan köpa en psp nu! För övrigt så tycker jag att grafiken på bilden med "amfibie-bilen" ser ut lite som en blandning mellan San Andreas och Vice City. Förresten, vet någon om Phil Collins kommer vara med något i spelet eller om han bara förekommer i trailern? Tycker det hela verkar grymt bra i alla fall! Längtar! :rolleyes: // Greve Von Lofon

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MÅSTE fan köpa en psp nu! För övrigt så tycker jag att grafiken på bilden med "amfibie-bilen" ser ut lite som en blandning mellan San Andreas och Vice City. Förresten, vet någon om Phil Collins kommer vara med något i spelet eller om han bara förekommer i trailern? Tycker det hela verkar grymt bra i alla fall! Längtar! :rolleyes: // Greve Von Lofon

Phil Collins ska vara med! ;P Tror iaf det. varför slänga in en karaktär i en trailer om han inte ska vara med? :):wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Phil Collins ska vara med! :wub: Tror iaf det. varför slänga in en karaktär i en trailer om han inte ska vara med? :huh:;)

Jo, tyckte också att det verkade lite skumt, men han nämns inte på sidan, och i videon nämns en Phil, men jag tror att det är Phil Cassidy som dom syftar på, bara att Rockstar har lagt den kommentaren efter klippet med Phil Collins, för att fövirra oss tittare.. :wub: Därför började jag fundera... B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, tyckte också att det verkade lite skumt, men han nämns inte på sidan, och i videon nämns en Phil, men jag tror att det är Phil Cassidy som dom syftar på, bara att Rockstar har lagt den kommentaren efter klippet med Phil Collins, för att fövirra oss tittare.. ;) Därför började jag fundera... :huh:

Tippar att Phil Collins är med som en kul grej: "gör fem uppdrag inför Phil Collins konsert!" Sen kommer han med i sista klippet för den uppdragsplatsen. "Phil said you guys might have some work for me." <-- Den Phil tror jag är Cassidy, den icke ännu enarmade banditen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tippar att Phil Collins är med som en kul grej: "gör fem uppdrag inför Phil Collins konsert!" Sen kommer han med i sista klippet för den uppdragsplatsen. "Phil said you guys might have some work for me." <-- Den Phil tror jag är Cassidy, den icke ännu enarmade banditen.

Det är precis vad jag tror också. Att det är Cassidy dom menar med det, altså. Däremot så vete fasen hur mycket det har med Phil Collins att göra i övrigt. Hmm... Jag tror att jag måste kolla in snubbens officiella hemsida för information... :huh:

EDIT: Det stod ingenting på hans hemsida, märkligt nog...

Redigerad av Lofon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan tänka mig att det bara är att Vic glider in på en konsert, lyssnar en halvminut, sedan kommer någon och säger "vad bra att du är här, vi behlver hjälp med....". Sen tar det slut med Phil Collins. Den där "I'm Vic Vance"-grejen är mycket tidigare i spelet, någon som sätter emot?

Sen lite pre/rewievs:

En ganska gnällig review från Games Radar

15 saker du ska veta inför VCS, från GamePro

Empire Building-snack från 1Up

Bilder (foton!) på spelet, och att det verkligen kommer i tid:

Fram/baksida.

Bild på UMDn, öppet fodral, baksidan på kartan, framsidan på manualen (allt är på franska).

Bild på PSPns bakgrund när UMDn rullar.

OBS!! Om någon får en bild på kartan, lägg länk och skriv ***SPOILER***. Jag vill INTE se den förrän jag har spelet i handen. Säkert håller många med. Jag må vara snabb med nyheter, men jag har än så länge inte lagt upp några spoilande bilder eller nyheter, och det tänker jag fortsätta att undvika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan tänka mig att det bara är att Vic glider in på en konsert, lyssnar en halvminut, sedan kommer någon och säger "vad bra att du är här, vi behlver hjälp med....". Sen tar det slut med Phil Collins. Den där "I'm Vic Vance"-grejen är mycket tidigare i spelet, någon som sätter emot?

OBS!! Om någon får en bild på kartan, lägg länk och skriv ***SPOILER***. Jag vill INTE se den förrän jag har spelet i handen. Säkert håller många med. Jag må vara snabb med nyheter, men jag har än så länge inte lagt upp några spoilande bilder eller nyheter, och det tänker jag fortsätta att undvika.

W0rd på båda! Håller med till hundra procent. Varna för spoiler innan, snälla! Det där med phil tror jag på sin höjd kan vara att man kanske kan få biljett till konert eller dylikt, men jag tror inte att man är där länge.. Tror mer att det är en rättighet som Rockstar har köpt till sig för att få mera intresse. Eftersom det inte står ett dugg om det på Phil Collons hemsida (http://www.philcollins.co.uk/) så tror jag inte att vi ska ha för höga förhoppningar. Men spelet verkar ju bli väldigt bra i alla fall! Måste ha! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MÅSTE fan köpa en psp nu!
Ja, tänk inte som att du lägger tusenlappar på ett enda spel. Jämför med andra apparater och se vad du får mer. Ipod till exempel. Dyrt! Inga riktiga spel heller. Med en PSP däremot, tänk:

1. MÅNGA spel.

2. Mp3-spelare

3. Filmvisare

4. Bildvisare

5. Bärbart Internet

6. RSS-strömning för ljud, video och bild

7. Fjärrkontroll till din stereo, TV, PS2, video... fast inte om Sony vill ha det på sitt sätt :lol:

8. Emulator till Snes/nes/sega/ps1 och många andra konsoler (återigen: :lol: )

9. Spela Quake på PSPn! :lol:

10. Om du är rik: Se dina favorit-TV-program på andra sidan jorden med PSPn (om du köpt en LocationFree player)

...plus många fler features.

Detta kanske låter udda, men om du går till en butik, väljer en PSP-låda och säger "den här vill jag ha", kolla först på streckkoderna. En bokstav gömmer sig på etiketten på sidan, och denna avgör PSPns firmware, systemmjukvara. Mer info. Se till att denna bokstav är så tidig i alfabetet som möjligt, mer info kan jag ge dig när du köpt den. Ifall en mod kommer förbi här kan jag säga att den här posten inte är eller uppmuntrar till warez, inte heller olagligtheter, men en del kanske fnyser åt det. Därför går jag inte mer offtopic nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, tänk inte som att du lägger tusenlappar på ett enda spel. Jämför med andra apparater och se vad du får mer. Ipod till exempel. Dyrt! Inga riktiga spel heller. Med en PSP däremot, tänk:

1. MÅNGA spel.

2. Mp3-spelare

3. Filmvisare

4. Bildvisare

5. Bärbart Internet

6. RSS-strömning för ljud, video och bild

7. Fjärrkontroll till din stereo, TV, PS2, video... fast inte om Sony vill ha det på sitt sätt :)

8. Emulator till Snes/nes/sega/ps1 och många andra konsoler (återigen: ^_^ )

9. Spela Quake på PSPn! :o

10. Om du är rik: Se dina favorit-TV-program på andra sidan jorden med PSPn (om du köpt en LocationFree player)

...plus många fler features.

Detta kanske låter udda, men om du går till en butik, väljer en PSP-låda och säger "den här vill jag ha", kolla först på streckkoderna. En bokstav gömmer sig på etiketten på sidan, och denna avgör PSPns firmware, systemmjukvara. Mer info. Se till att denna bokstav är så tidig i alfabetet som möjligt, mer info kan jag ge dig när du köpt den. Ifall en mod kommer förbi här kan jag säga att den här posten inte är eller uppmuntrar till warez, inte heller olagligtheter, men en del kanske fnyser åt det. Därför går jag inte mer offtopic nu.

Okej! Tack för tipsen, det ska jag komma ihåg! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, lite tecknad barnfilm, sådär. Jag har inga som helst invändningar mot deras nya design på HUDen... Den är riktigt läcker. Kolla här, en ingame-screen från en multiplayer-match. Fetaste mynningsflamman jag sett! :P Skönt att de gått ifrån San Andreas-flammorna, de var ju bara patetiska. Ljuden också - skönt att de går tillbaka till det riktiga Vice Citys vapenljud. Kartan är ju riktigt färgstark också. Mmmmm.

Countdown: Det släpps imorron i USA. Då lär vi få rätt mycket info, men märk med ***SPOILER*** om ni ser nåt sånt. Fyra dagar tills Europapremiären.

post-4777-1162154049_thumb.jpg

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

skönt att de går tillbaka till det riktiga Vice Citys vapenljud.

Håller fullständigt med dig! Man blev så in h h*lvete less på vapenljuden i San Andreas! Det lät på något vis som att man samplat ett ljud ifrån när en bil får punktering, och sedan dragit in det i ett ljudredigeringsprogram och redigerat bort allt som påminner det minsta om eko och ljudfördröjning... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...