Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

19 i MoDos A-trupp är fostrade i Ö-vik, nu har jag ju då också räknat med bänkvärmarna och de utlånade. Annars är det 15! Och det är en rätt bra siffra enligt mig.

Ja. MoDo är ju Sveriges plantskola. Det är bra, Men tänk om dom får fram Forsberg&Näslund Version 1990 snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. MoDo är ju Sveriges plantskola. Det är bra, Men tänk om dom får fram Forsberg&Näslund Version 1990 snart.

Jo, det hade ju varit perfekt. Dom har ju en back som är född 90 som kanske redan får debuttera i A-laget i år. Ska kolla upp vad han heter. Kan ta en stund!

EDIT: Hittade han. Han är Oscar Hedmans lille bror om du vet vem det är. A-lags back i MoDo. Victor Hedman heter han, född 1990 väger 96 kg och är 196 cm lång. Han var 14 år 10 månader och 5 dagar när han debuterade i J20-elit, antagligen yngst i hela Sverige någonsin.

Redigerad av SiXxe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt aftonbladet eller vad det nu var så har inte Sverige fått fram såna talangfulla juniorer som nu på sistonde sedan Foppas tid, och det bådar ju... gott. :lol:

Där hör ni!

Lyft på rumpan och dra på er era grillor och börja träna hockey! :unsure::)

Lata skitungar!

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den enda riktigt stora talangen i Sverige född på - 90 talet hitills är enligt mig Magnus Pääjärvi i Malmö. Ruskigt duktigt kille.

Ja, det är Hedman med ska du veta. Debutera i J20 elit när man är 14 år, det är bra. Dessutom är han 1.96 och väger 96 kg!

Redigerad av SiXxe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte hört talas om Fredrik Styrman? Han är -90 och dominerar runt bland -88'orna. Han är från Norrbotten

Är inte han också 91:a? Iaf, skulle gissa på att Pääjärvi är snäppet vassare, då det är lite bättre att spela med Malmö J20 SuperElit, och göra bra ifrån sig, än att dominera bland 88:or... :unsure:

Ja, det är Hedman med ska du veta. Debutera i J20 elit när man är 14 år, det är bra. Dessutom är han 1.96 och väger 96 kg!

Jag har för mig jag har läst om honom också... han är back, va?

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt inlägg var inte riktat till att kontra ditt om Hedman...

Nej, nej, det förstod jag. Men ändå, rätt coolt av han att debutera som 14 åring, måste vara riktigt stort!

Jag har för mig jag har läst om honom också... han är back, va?

Ja, hans bror spelar ju i A-laget. Han tror jag kommer bli riktigt bra!

Redigerad av SiXxe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw, Godfather, har du någon koll på "Clemensnäs" 91:lag? Det ligger väl däruppåt någonstans? :unsure: Iallafall, dom spelade vi mot ifjol, och fick stryk. :/

Ja, hans bror spelar ju i A-laget. Han tror jag kommer bli riktigt bra!

Ja, då måste han ju vara back då... :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw, Godfather, har du någon koll på "Clemensnäs" 91:lag? Det ligger väl däruppåt någonstans? :unsure: Iallafall, dom spelade vi mot ifjol, och fick stryk. :/

Koll och koll.. Spelade en turnering där för några år sedan. Vi vann över Clemensnäs. Kom näst sist. Clemensnäs kom sist =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? :)

Jag frågade om han var back.

Och då svarade du; "Ja, hans bror spelar ju i A-laget. Han tror jag kommer bli riktigt bra!" Och hans bror vet jag om, Oscar Hedman.

Men jaja, jag vet att det var det första, det om att jag läst om honom, du syftade på. -.-

Koll och koll.. Spelade en turnering där för några år sedan. Vi vann över Clemensnäs. Kom näst sist. Clemensnäs kom sist =)

Bah, det kan inte vara samma lag vi mötte... :unsure::lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...