Jump to content

Gta 3 på ps2 vs xbox


mikaelho
 Share

Recommended Posts

Hej!

jag har läst att gta 3 på xbox ska ha så mycket bättre grafik än på playstation 2. jag kan inte hålla med. jag har gta 3 till båda konsollerna. eller rättare sagt är det double pack till båda jag har.

men jag kan nästan inte se någon skillnad på grafiken mellan dessa konsoller. dessutom är kontrollen till xbox-versionen urdålig. mycket bättre till ps2. visst bättre upplösning till xbox, men det är det enda positiva.

så hur kan folk påstå att grafiken är så mycket bättre till xbox när det gäller gta 3? har ej jämfört med vice city ännu. eller är double pack till ps2 någon uppdaterad version med bättre grafik så att det är svårt att se skillnad?

om någon undrar så ska jag sälja double pack för xbox med en extra officiell guide för double pack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 6 months later...
jag vet att tråden är gammal,men orka skapa en ny,den låg ju ändå på första sidan.

jag anser att gta inte passar på xbox alls,jobbig grafik och värdelös styrning.

man får en mkt bättre upplevelse om man spelar spelet på en ps2a eller på pc.

Grafiken är det inget fel på, bättre än Ps2-grafiken i vissa fall. Och styrningen är en smaksak. Lär man sig spelet på en Ps2 är det lättare att styra där, lär man sig det på en Xbox är det lättare att styra där. Och enligt mig är det ändå bättre på Xbox, för på ps2 ( nu snackar vi kontrollmässigt ) när man t.ex ska köra hydran måste man flytta hela handen när man ska fälla upp dom landningshjulen och vinkla jetmotorerna 180¤ bakåt. Men på Xbox är det smooth. Men det är ju säkert som jag sa innan att det kanske är lätt för dem som lärt sig på Ps2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara kört gta 3 på PC men SA har jag på både X-BOX och pc och på X-BOX är grafiken helt flimrig och på PC är den mycket bättre :)

obs det är inte fel på min tv eller något

Den är inte alls flimrig. Den är väldigt ren. Testat damma din TV=

Har nån testat att göra en drive-by på xbox?

Omöjligt utan att släppa gasen :)

Superlätt. Som sagt en fråga om vart man lär sig spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är inte alls flimrig. Den är väldigt ren. Testat damma din TV=

Superlätt. Som sagt en fråga om vart man lär sig spela.

jo det var sladden som inte satt i ordentligt min bor hadde haft x-boxen på sitt rum och kopplat den lite halvdant när han satte tillbaka den på den stora TV n när jag precis köppt sa till x-box

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pekfingret å högertriggern, tummen på vit/svart och långfingret på B?

Inge vidare.

Pekfingret på högertriggern, tumspetsen (längst ut, ja alltså där nageln är) på B/A och längre in på tummen trycker man på vit/svart. Eller om man tycker det går bättre kan man snabbt byta så att man får fuckyou el. ringfingret (?) på högertriggern sedan tummen på svart/vit och pekfingret på B. Föredrar det förstnämnda. Men det är för tredje gången som sagt en sak om vart man lärt sig spela först.

Henke... Jag har inte testat det, det låter alldeles för svårt, jag bara flyttar upp/ner tummen och byter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henke... Jag har inte testat det, det låter alldeles för svårt, jag bara flyttar upp/ner tummen och byter.

Svårt?

Högerhanden är normal, vänster ser lite mer krampaktig ut än den vanligen är när jag spelar. Hade inget stativ så jag var tvungen att stå konstigt när jag filmade. Hsh är det väldigt enkelt, om man dessutom jämför med vad man verkar vara tvungen att göra på Xbox är det rena barnleken. :o

Stanna upp för att byta vapen... löjligt :) Sånt händer bara på riktigt. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter värre än när man springer och byter vapen samtidigt på PSP-GTA-spelen: Tummen på analoga + pekfingret på vänster/höger. Det funkar utan problem, men om nån ser på ser det ganska märkligt ut. :ph34r:

Scarface har samma systen, och där är det inga större problem :rolleyes:

Men det e tur att man också har en xboxkontroll med svart och vit övanför färgkanpparna :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt?

Högerhanden är normal, vänster ser lite mer krampaktig ut än den vanligen är när jag spelar. Hade inget stativ så jag var tvungen att stå konstigt när jag filmade. Hsh är det väldigt enkelt, om man dessutom jämför med vad man verkar vara tvungen att göra på Xbox är det rena barnleken. :ph34r:

Stanna upp för att byta vapen... löjligt :unsure: Sånt händer bara på riktigt. :rolleyes:

För det första ser det där whacko ut, för det andra är det LCS och för det tredje så styr jag med pilarna, enklare enligt mig då "joysticken" är så långt ner och är, enligt mig väldigt dålig.

PS. Det är ingenting konstigt med vad man behöver göra på Xbox, om man har en vanlig Kontroll S. Vilket dem flesta har. Orginalkontrollerna är ovanliga jämnfört med Kontroll S. Och dem är även mycket skönare och knapparna är på behagligare ställen. Svart/Vit under X Y B A och Start/Select under Höger-Joystick. Oerhört simpelt. Men som sagt för femte gången (Tror jag... Börjar tappa räkningen nu.), det har att göra med vart man lär sig spelet. Lär man sig det på Xbox är det ju nästan självklart att det är lättare där eftersom att man vänjer sig och lär sig knep för hur man gör dem lite svårare grejjorna, och därför blir dem inte så svåra. Då tycker man det är värre på PC/Ps2. Eller tvärt om vart man än lär sig. Logiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...