Jump to content

Gta 3 på ps2 vs xbox


mikaelho
 Share

Recommended Posts

För det första ser det där whacko ut, för det andra är det LCS och för det tredje så styr jag med pilarna, enklare enligt mig då "joysticken" är så långt ner och är, enligt mig väldigt dålig.

PS. Det är ingenting konstigt med vad man behöver göra på Xbox, om man har en vanlig Kontroll S. Vilket dem flesta har. Orginalkontrollerna är ovanliga jämnfört med Kontroll S. Och dem är även mycket skönare och knapparna är på behagligare ställen. Svart/Vit under X Y B A och Start/Select under Höger-Joystick. Oerhört simpelt. Men som sagt för femte gången (Tror jag... Börjar tappa räkningen nu.), det har att göra med vart man lär sig spelet. Lär man sig det på Xbox är det ju nästan självklart att det är lättare där eftersom att man vänjer sig och lär sig knep för hur man gör dem lite svårare grejjorna, och därför blir dem inte så svåra. Då tycker man det är värre på PC/Ps2. Eller tvärt om vart man än lär sig. Logiskt.

För det första var det ju det jag sa, för det andra var det LCS både du och jag pratade om, för det tredje är det värdelöst att styra med pilarna eftersom man då bara går som om man hade protesben eller nåt, jämfört med att kunna gå olika snabbt och i vida/tvära bågar bäst man känner för. Analoga styrspakar/plattor/knappar är till för att användas analogt, och inte fortsätta pula med fyra digitala pilar som på NES-tiden. Att man dessutom får kramp i fingrarna av att hålla in styrkrysset är ju också en bra anledning att byta till plattan.

Om du inte förstod vad jag pratade om ger jag dig "Analog vs Digital, signerat Henkibojj". :rolleyes:

post-4777-1171489001_thumb.png

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joysticken är bara en liten platta som nästan inte går att ställa in lixom. Det är vänster eller inte, precis som pil-plattan. På Ps2/Xbox/Gamerkontroller så är det riktiga joysticks där det åt minstonde går att välja ungufär hur mycket man vill svänga. Och det går inte så bra på en sån här liten. 0% eller 100% om man då ska göra en 180 sväng men inte får köra direkt 100% hela tiden så kör man 100% sväng lite, sen 0% rakt fram alltså. Som du menar på en platta. Blir nästan exakt samma sak på den där lilla plattan. x)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joysticken är bara en liten platta som nästan inte går att ställa in lixom. Det är vänster eller inte, precis som pil-plattan. På Ps2/Xbox/Gamerkontroller så är det riktiga joysticks där det åt minstonde går att välja ungufär hur mycket man vill svänga. Och det går inte så bra på en sån här liten. 0% eller 100% om man då ska göra en 180 sväng men inte får köra direkt 100% hela tiden så kör man 100% sväng lite, sen 0% rakt fram alltså. Som du menar på en platta. Blir nästan exakt samma sak på den där lilla plattan. x)

Talar vi fortfarande om den analoga styrplattan på PSP? Om du inte märkt att den är analog och känslig för hur mycket utslag den ger kan du testa att ändra kontroller till att man styr med plattan, inte pilarna. Märker du inte då hur olika den reagerar skulle jag föreslå att du lämnar in den för att få den utbytt. Med plattan kan man gå olika fort, svänga olika tvärt och luta sig framåt/bakåt olika mycket på hojar. Du behöver alltså inte trycka "upp-släpp-upp-släpp-upp-släpp" varje gång du ska pusha upp en hög hastighet inför ett stunthopp. Precis som på Xbox/PS2/Gamerkontroller är plattan analog och ger därmed olika starka utslag beroende på hur långt du drar i spaken.

Men ja, den är inte lika känslig som PS2-spakarna men det beror ju på att den är så liten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...