Jump to content

Börja med musik


darkjak
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jag har under det senaste halvåret kommit fram till att jag är(var) relativt nördig. Jag påbörjade en förändringsprocess med att börja festa istället för att sitta hemma och spela, och har långsamt ändrat klädstil. Min visuella stil är näst intill fulländad vid det här laget (bara att ändra hårstil), och jag har blivit som en naturlig del av festerna (första gången var alla skitförvånade att jag var där).

Nu kommer nästa steg i min förvanfling: nya intressen. Genom mitt festande har jag kommit fram till att jag har haft en rytm inom mig, som jag har låtit sova hela livet, och den tänker jag nu dra nytta av.

Jag undrar, vilket instument borde jag börja med? Vilket kan man syssla med hemma och sedan stoppa undan på ett diskret vis när man är färdig (inga trumset alltså). Något med lagom högt sexappeal. Jag funderar på en elgitarr, men jag är inte alls kunnig inom området. Vilken gitarr skulle vara bra till en nybörjare, som inte alls är 100% säker på om jag kommer hålla på med det länge? Någon som skulle kunna berätta vart man kan lära sig spela instrument (att lära mig tyda noter vore en bra början)?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mitt råd vore egentligen att börja spela bas, då bra bassister är få nuförtiden, samt att du blir mer unik då varenda jävel nuförtiden spelar gitarr. Eller piano, DET impar på tjejer om man är bra. Och hetero.

Nuförtiden är ett bra ord. Synd att jag överanvänder det.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började spela gitarr för ungefär 4 månader sedan. Nu är jag ganska duktig. På att ta vanliga ackord iaf. Har aldrig gått nån kurs eller nått. Hur man spelar ackorden letar du upp på internet och lär dig dom vanligaste på 2 månader kanske. Låtar hittar du på svenskatabbar.nu. Guitarpro är också ett grymt bra program där ´du kan lägga in låtfiler så står det var du ska trycka och när. Och framför allt. Brudar älskar killar som kan spela gura!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började spela gitarr för ungefär 4 månader sedan. Nu är jag ganska duktig. På att ta vanliga ackord iaf. Har aldrig gått nån kurs eller nått. Hur man spelar ackorden letar du upp på internet och lär dig dom vanligaste på 2 månader kanske. Låtar hittar du på svenskatabbar.nu. Guitarpro är också ett grymt bra program där ´du kan lägga in låtfiler så står det var du ska trycka och när. Och framför allt. Brudar älskar killar som kan spela gura!

Beror på vad för musik man spelar. Testade att spela lite Slayer i skolan en gång förut, och det blev inte fint bemött av brudarna direkt. Sen när jag spelade Smells Like Teen Spirit (det var i forskningens namn, jag brukar inte spela den :mellow: ) var jag plötsligt en gitarrgud.

Ja, se tjejer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säckpipa ? :mellow:

Annars är banjjo rätt skojj :P

Haha sköna kommentarerna VaxxoR B)

Själv tycker jag att du ska börja spela treangel eller gurka :P

Roliga instrument det där. Du kan både rocka loss ordentligt och spela lungt :P

Sen är det ju lätt att stoppa undan. Men det där med sexappeal är kanske lite svårt när det gäller som här instumenten :shifty:

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Musik är väldigt bra att hålla på med. Samtidigt som det är väldigt kul och kreativt så gillar brudarna det.

Själv spelar jag allt möjligt. Trummor, gitarr, piano, bas. Ja, det mesta. Väldigt kul att hålla på.

Om du vill börja med nått instrument och lära dig låtar för att impa på brudarna är nog gitarr det lättaste, visst det är inte orginellt att spela gitarr för fem öre, men så länge du har roligt och lär dig så ska du skita i vad andra tycker. När man har lärt sig alla grundackord på gitarr så är det hur kul som helst, du kan lyssna på en låt och tänka "Jävlar, den har vill jag spela för (insert random girly name here) och få hennes hjärta att smälta". Då går du bara in och söker efter ackord.

Sen kan du börja med piano, väldigt vackert instrument, har märkt att det går hem hos töserna. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej . Eller kalla det post hunter om du vill men jag försöker bara att bli igenkänd.

Jag vill inte att alla ska tänka *där är den där nya grabben som skriver*.

Jag vill att folk ska veta vem jag är och därmed så försöker jag vara så aktiv som möjligt.

Förlåt så väldigt mycket..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...