Jump to content

Börja med musik


darkjak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Märkligt påstående, jag besitter ingen gitarr.

Sen är miljondollarfrågan om ditt inlägg verkligen var mycket mer givande, Cortez. Vad får du ut av att hysa agg mot ungefär alla på forumet som gillar rock, eller kanske bör jag säga inte gillar hiphop?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Märkligt påstående, jag besitter ingen gitarr.

Sen är miljondollarfrågan om ditt inlägg verkligen var mycket mer givande, Cortez. Vad får du ut av att hysa agg mot ungefär alla på forumet som gillar rock, eller kanske bör jag säga inte gillar hiphop?

Det gör jag ju inte. Man andvänder gitarrer i fler musikstilar än rock.

Dessutom tycker jag inte det är att hysa agg emot en folkgrupp genom att fråga hur man kan uttrycka hur man känner sig inombords genom att sitta och plinga på några strängar.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm..

Har också funderat på att börja lirat nå instrument.

Fan att jag inte har börjat tidigare.

Funderar på att skaffa en sån här

Vill börja på en sån, farsan har band med alla möjliga instrument, men det är ju deras saker

Får säkert köpa USB-Gitarren

Hmmm...

Har funderat på den. Verkar dock vara en billig leksak. Ni som kan musik, har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag säger bara lär dig tears in heaven med eric clapton och nothing els matters så faller tjejerna trust me...

speciellt tears in heaven och har du en skaplig sångröst så e d bara och ta med dom hem :shifty:

Vad kallar du för skaplig?

Min röst är jäääävligt grov... Typ om jag ska sjunga låter jag som en operasångare som svalt sandpapper!

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gitarr är ett fint intstrument, bas går väll, men inte så kul när man är den enda som kan spela instrument, liksom inte så kul att bara sitta och lyssna på en bas, annars är Piano ett grymt underskattat instrument <_<

Altså gitarren e nog INTE den bästa med tanke på priset,

programen och sladdarna e det säkert inge fel på...

men det värkar ändå rätt onödigt...varför inte bara köpa en helt vanlig gitarr med stärkare? och sedan leta reda på lite gratis lektioner/tips på nätet.

Hitta DITT sound! När du ska köpa förstärkare fundera lite grann själv på vad just

du egentligen är ute efter! Det finns i mitt tycke enormt mycket dynga ute på

marknaden – KOM IHÅG prylarna skapar ingen musik det är DU! som gör det!

/////Clas Yngström

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar topicen lite, det är så att jag är nybörjare på gitarr och jag håller på att lära mig olika ackord.

Men det är så att jag har problem med att ta ett G-ackord för att det är så långt avstånd mellan de olika punkterna man ska hålla med fingrarna. Jag undrar om någon erfaren gitarrist har något tips på hur man ska hålla fingrarna så att det inte blir lika besvärligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...