Jump to content

"The Simpsons" vs. "Family Guy"


Pollmannen
 Share

The Simpsons vs. Family Guy  

103 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

"Family Guy" avslutade häromdan deras fjärde säsong och på söndag sänds det sista avsnittet av "The Simpsons" 17:e säsong.

"The Simpsons" har pågått i hela 18 år men det sägs ändå att "Family Guy" utklassar "The Simpsons". Vad tycker du?

Undersökning: Vilken av följande TV-serier är bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Simpsons utan tvekan. Håller med Pico om att Family Guy är ett rent plagiat, precis som American Dad...

En aningen dum farsa, en fru och mamma med stark moral, 1 pojke, en flicka, en hund, en bebis...

Family Guy har rippat hela idéen ifrån Simpsons. Kom på nåt eget för fan. Tjuvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att simpsons är bäst. Hålelr med de ovan om att Family Guy och American Dad e plagiat, fast dåliga sådana i alla fall. Det är dock hyffsat roliga ändå.

Men varför är inte Futurama och Southpark med i pollen?

Om jag skulle göra en topplista över "samhällskritiska/komedi-teknadeserier" så skelle den se ut såhär:

1. Futurama

2. The Simpsons

3. Southpark

4. "Den där som gick ett tag på Ztv med "svarthumor" och bla. handlade om att R Kelly hadde kissat i en liten tjejs mun och det var rättegång"

5. Family Guy

6. American Dad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart har McFarlane blivit inspirerad av Groenings serie och kanske även gått lite för långt i skapandet av Family Guy, men att kalla det för ett plagiat är inte bara dumt utan också helt fel.

Family Guy är i min mening roligare än The Simpsons, med en humor som är lite mer in-your-face, lite vulgärare och bra mycket egnare än The Simpsons vida förstådda, subtila små skämt. En del personer fattar helt enkelt inte tycke för Family Guy, medan andra har svårt för The Simpsons.

Vad jag sedan har att säga om American Dad är en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som skribb sa är det väl ganska uppenbart att att Family Guy (och American Dad!) är inspirerat av The Simpsons. Men jag tycker att det finns skillnader (som nog ändå är störst i American Dad!) på serierna.

Jag tycker nog Family Guy är roligare eftersom skämten är lite elakare och sådant. Jag tycker att The Simpsons är lite för... Ja, snällt oftast. Nu är det klart att jag inte har sett alla avsnittet av någon av serierna. Men av det jag har sett.

VOTE: Family Guy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, snällt oftast

Exakt.... personerna ska alltid avslöja hemligheter... tex. när Marge förgiftar sina konkurenters mat, när Lisa förstör för en elev i ett arbete. Så jävla typiskt simpsons.

Sen att dom är lika varandra är inte så konstigt eftersom FOX har gjort båda två.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt.... personerna ska alltid avslöja hemligheter... tex. när Marge förgiftar sina konkurenters mat, när Lisa förstör för en elev i ett arbete. Så jävla typiskt simpsons.

Sen att dom är lika varandra är inte så konstigt eftersom FOX har gjort båda två.

Angående "snällheten" i The Simpsons så beror det på att denna serie är, citat av Nancy Cartwright "en moralserie med inslag av humor", med andra ord, inte tvärt om, som de flesta verkar tro (om de ens ser alla moralbudskap). Personligen spottar jag åt moral, det är inget man kan lära ut, och jag uppskattar inte att man försöker trycka i sina värderingar hos andra individer. Family Guy gör också detta, men i mycket liten usträckning, och inte i samma skala.

FOX har inte "gjort" eller "skapat" någon av serierna, det är endast en kanal där dessa sänds i USA. Visserligen används FOX studios när de arbetar med serierna, men det är en annan sak. De är skapade av Matt Groening och Seth McFarlane.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...