Jump to content

"The Simpsons" vs. "Family Guy"


Pollmannen
 Share

The Simpsons vs. Family Guy  

103 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad är så bra med Family Guy egentligen... t.e.x. när maffiabossen blir skjuten i 30 sekunder i rad och sen frågar Peter "are you okay?". Ska det vara roligt eller?.........

Eller när han ramlar och slår i knät eller nåt och sitter i hundra år och säger "iiiiiisch aaaah"... så jävla tråkigt.

Eller när Peter och hunden sitter i baren och sen efter en stund... "Omg, you can talk!" Jag menar... .... ...... ................................ SÄMST HUMOR.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Family Guy, lätt! Jag håller inte med om att det skulle vara plagiat. En pappa, en mamma, en son och en dotter = familj. Är alla serier som innehåller en familj plagiat? Humorn är inte alls lika dan. I The Simpsons är det skoj ibland, det kommer med skämt med jämna mellanrum, medans i Family Guy är det skämt hela tiden. Skämt är roliga, ju mer roligt det är, ju mer.. roligt är det!

Jag tror att många tycker att The Simpsons är bättre för att det har gått så länge, många inbitna fan, de pallar inte att det kommer en ny serie som är mycket roligare.

"Eller när han ramlar och slår i knät eller nåt och sitter i hundra år och säger "iiiiiisch aaaah"... så jävla tråkigt." Haha, fan va jag skratta när jag såg det.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att många tycker att The Simpsons är bättre för att det har gått så länge, många inbitna fan, de pallar inte att det kommer en ny serie som är mycket roligare.

Lmao, family guy är skräp oftast. Deras s.k "humor" är inte ens humor.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller när han ramlar och slår i knät eller nåt och sitter i hundra år och säger "iiiiiisch aaaah"... så jävla tråkigt.

Mjo, jag garvade som fan när jag såg det.

Lmao, family guy är skräp oftast. Deras s.k "humor" är inte ens humor.

Tycker du ja.

Tycker om bägge serierna ungefär lika mycket, kan dock hålla med om att Family Guy är mycket roligare.

Vote: Family Guy.

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara rätta "Pollmannen" The Simpsons har pågått i 16 år

som serie och ett år som 1 minuts avsnitt i tracy ullman show. snart 17 hela säsånger...

VOTE: The Simpsons...

Det första avsnittet sändes i december 1989 - dvs för 17 år sedan. Vad ska du rätta mig för, sa du?

StellHell: Ja, för dig som laddar ner kan tro att Fox ligger på en femte säsong. Men det är egentligen fortfarande säsong 4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det första avsnittet sändes i december 1989 - dvs för 17 år sedan. Vad ska du rätta mig för, sa du?

StellHell: Ja, för dig som laddar ner kan tro att Fox ligger på en femte säsong. Men det är egentligen fortfarande säsong 4.

den räknades inte som avsnitt av första säsången(men i dvd boxen är det första avsnittet) för att det sändes som ett förlängt jul avsnitt i samband med "Tracy ullman show" . och det första (andra om man tar dvd följden) ordinarie avsnittet sändes inte förns i mitten av januari...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är så bra med Family Guy egentligen... t.e.x. när maffiabossen blir skjuten i 30 sekunder i rad och sen frågar Peter "are you okay?". Ska det vara roligt eller?.........

Eller när han ramlar och slår i knät eller nåt och sitter i hundra år och säger "iiiiiisch aaaah"... så jävla tråkigt.

Eller när Peter och hunden sitter i baren och sen efter en stund... "Omg, you can talk!" Jag menar... .... ...... ................................ SÄMST HUMOR.

Alla uppskattar inte all humor.

Detta respekterar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är så bra med Family Guy egentligen... t.e.x. när maffiabossen blir skjuten i 30 sekunder i rad och sen frågar Peter "are you okay?". Ska det vara roligt eller?.........

Eller när han ramlar och slår i knät eller nåt och sitter i hundra år och säger "iiiiiisch aaaah"... så jävla tråkigt.

A fan det är ju skitroligt. Garavade som fan åt "iiiisch aaah" Eller när han skulle byta ut Megs tidningsartikel... så gjorde han sin egen musik. Ni vet när han smög där bakom träden. "Da da da da" Nån som förstår mig? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A fan det är ju skitroligt. Garavade som fan åt "iiiisch aaah" Eller när han skulle byta ut Megs tidningsartikel... så gjorde han sin egen musik. Ni vet när han smög där bakom träden. "Da da da da" Nån som förstår mig? :P

Jag vet vad du menar, han gjorde egen spionmusik, typ. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet vad du menar, han gjorde egen spionmusik, typ. :P

Teehee... och sen gick han till han där som han sa va gay och försökte ragga på honom i string <_< Alltså sånt händer aldrig i simpsons! FAmily guy har så himla mycket bättre humor. Men Simpsons äger också... typ det är nånting som gör att man vill se på det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Family guy lätt.

Stör mig på att alla i The Simpsons har gul hud.

Öhm, det är tecknat... :lol:

alexzander: "The Simpsons" visades som en sketch för första gången 1987 på "The Tracey Ullman Show" - det har egentligen ingenting med premiären att göra som sändes 1989. TV-seriens allra första avsnitt, "Simpsons Roasting on an Open Fire", sändes den 17 december 1989. Tre veckor senare sändes det andra, "Bart the Genius" 14 januari 1990 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...