Jump to content

Mount&Blade


I lol
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 153
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

MYCKET underhållande spel. Jag har dock ett litet problem.

Jag kan inte rekrytera så många människor som jag egentligen har plats med.

Om jag har plats med 110 så kan jag inte rekrytera mer än t ex 85.

Hmm.. Har du tillräckligt med mat och sånt där skit? Annars har du förmodligen råkat ut för en bug.

Men kanske fixar sig nästa gång du stiger upp i nivå på leadership! (=

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två nya problem

1, Jag svar ut och slogs mot Sisterhood of Light eller vad de heter. Jag förlorade och så ploppade upp att jag hade fått en spirit mask. Dock så försvann den lika fort som jag hade fått den så jag hade ingen chans att kolla vad det var för något. Efter detta så får jag upp ett meddelande som säger "your spirit grows weaker". Någon som vet vad det är och hur man motverkar det?

2, Kan tänka mig att problem ett löser sig när jag löst problem 2. Det är questen för att bli immortal...var hittar man alla Tomes of Life och hur många är det? Och var hittar man Ramun-snubben sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Tagit upp M&B igen som nu ligger på version 1.011. Wow, det är rätt mycket som har förändrats, både till grafiken och gameplayen, men känslan är kvar. Det är lite mer RPG:igt än det var förr och det flyter på rätt segt på min 3 år gamla laptop fast jag kör på lägsta grafiken.

En frustrerande nyhet (som jag inte minns fanns i förra versionen) är att om du blir besegrad eller attackerad av en 100+armé du ligger i krig med så förlorar du ALLA dina män och mestadels av dina pengar och vapen.. så kom ihåg att spara ofta!

Jag kör på en ganska bra kombo av strategiska kunskaper och party managment. Funkar rätt bra! Jag har fått ihop en liten förmögenhet genom slavhandel. Rider ikapp och tar till fånga deserters och mountain bandits och säljer sedan till slavhandlare i städerna.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill tipsa om modden Prophecy of Pendor. Mycket trevlig, det kommer en uppdatering snart till den som ska ändra väldigt mycket tydligen.

Orkar inte skriva om den. Tydligen ska det vara en av de bästa moddarna till spelet, de som är intresserade kan ju leta upp själva.

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte det här var skitkul förr i tiden så jag skaffade det igen, fast nu begrep jag inte så mycket. Red runt från by till by och hade ingen aning om hur man pratade med någon. Sedan kraschade spelet. :ermm:

Edit: Ah, nu börjar jag komma in i det. Fan vad kul det är! :)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade för ett tag sen, minns att det var rätt kul! Är det gratis, eller behöver man nån CD-nyckel, om det är trial eller så. Hur blev det av MP? Läst att MP-planer spekulerades förut.

Det är trial till lvl 8 men.. ja.. du vet.

Jag tyckte det här var skitkul förr i tiden så jag skaffade det igen, fast nu begrep jag inte så mycket. Red runt från by till by och hade ingen aning om hur man pratade med någon. Sedan kraschade spelet. :ermm:

Edit: Ah, nu börjar jag komma in i det. Fan vad kul det är! :)

Exakt min reaktion. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...