Jump to content

E3 2006


RadiuZ
 Share

Recommended Posts

Var det inte så att GTA: San Andreas var PS2-exlusivt ganska långt in på 2004, tills man plötsligt ändrade sina intentioner ifrån Rockstars sida? This could be one of thoose situations.

Rätta mig om jag har fel.

De hade ett avtal om att göra GTA exklusivt till ps2 i en viss tid och det gick ut för ett tag sedan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 86
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fast det är ju så affärsvärlden går till. Sony gjorde likadant inna. Köpte rättigheter till alla spel de kunde komma åt (Inklusive GTA).

Mig skadar det ju inte men det är väldigt synd. Tror boven är att det är extremt dyrt att utvekla spel till flera Next-Gen konsoller eftersom de får utveckla dem som 2 olika spel. Jag vet inte hur Sony sabbade det här men de hade en deal i handen och måste ha släppt den för någon anledning.

Sony släppte exlusiviteten i förtid för att få en ny deal för GTA4.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att GTA4 släpps till båda men att M$ har köpt till sig att få den tidigare. Antagligen har de gjort en deal med Sony så att ett tidigare XBox 360 exlusivt spel nu kommer släppas på PS3 med.

Sen får man inte glömma Fable 2, som det nu visats en trailer på (Finns inte att ladda ner förutom på XBox Live).

Ser verkligen intresant ut. Tiden för spelet kommer visst denna gången vara under kolonitiden och man kommer kunna använda liknande flintlås pistoler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg nåra bilder och madden videon på Wii , måste säga att grafiken ser grotesk ut om man jämför med ps3 och x360 men om man jämför med ps2 och xbox så är den ungefär jämbra iaf på madden.

Måste också tipsa er som inte sett nåt intressant spel än om att Eight days på ps3 ser riktigt bra ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rörelsesensor har Sonys handkontroll också.

Nope.

Den har en TILT sensor. Sony har gjort ett desperat försök att sno strålkastarljuset från Nintendo, och slängde ihop en liten leksak med teknik så simpel att den finns inbyggd i KASETTERNA på vissa GBA-spel. Vill du veta vad den klarar? Skaffa Warioware Twisted eller Kirbys Tilt n' tumble till GBA, så får du se vad den klarar. Du kommer inte kunna använda den som pistol i ett skjutarspel, en golfklubba i ett golfspel eller nåt liknande.

Kvar har du möjligheten att använda den som en ratt i ett bilspel, eller en joystick i en flygsim. En PLATT joystick!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och hur vet du det? Att den bara är simpel teknik? Sonys kontroller har alltid varit de bästa och av bästa kvalitet. Men om de inte är likadana (Sonys kan, som du sa, känna av Tilt samt upp och ner rörelser) så kan det ju inte kallas härma Nintendo. Dessutom ryktades det om Rörelsesensorer till PS3fäör ett par år sedan, långt innan det presenterades till Wii.

Sen att spelutvecklare har sagt att spel kommer släppas som kommer kräva de funktionerna så är det inte så konstigt att flera konsoller använder den, precis som när Sony gjorde sin handkontroll med analogspak så skulle alla plötsligt ha likadana på sina handkontroller. Likadant med Dual Shock och plötsligt skulle alla ha Rumble.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg nåra bilder och madden videon på Wii , måste säga att grafiken ser grotesk ut om man jämför med ps3 och x360 men om man jämför med ps2 och xbox så är den ungefär jämbra iaf på madden.

Måste också tipsa er som inte sett nåt intressant spel än om att Eight days på ps3 ser riktigt bra ut!

Jag såg precis trailern till Eight Days. Tycker också att det ser jävligt bra ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte så att GTA: San Andreas var PS2-exlusivt ganska långt in på 2004, tills man plötsligt ändrade sina intentioner ifrån Rockstars sida? This could be one of thoose situations.

Rätta mig om jag har fel.

De ändrade inga planer. Det var planerat redan innan GTA3 att R* skulle släppa sina GTA-spel exklusivt till PS2 först(enligt ett kontrakt med Sony), men de gav alltid ut det senare till fler plattformar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...