Jump to content

E3 2006


RadiuZ
 Share

Recommended Posts

Jo, fast inte fören efter kontraktet gick ut. Därför släpptes GTA3 förstagången i Double Pack på de andra konsollerna. Kontraktet skulle gått ut 2004 men Sony gick med på att bryta kontraktet mot att de fick ensamrätt på GTA4. Men för någon anledning så har det ändrats nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 86
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag såg nåra bilder och madden videon på Wii , måste säga att grafiken ser grotesk ut om man jämför med ps3 och x360 men om man jämför med ps2 och xbox så är den ungefär jämbra iaf på madden.

Wii är inte meningen att ha 57 processorer med 89 kärnor i varje och med 500 exabyte ram minne och 6 miljoner TB i videografikminne samt 35 st hårddiskar vardera på 567 yottabyte och inte kosta 67 värdetransport rån. Utan Wii är lite kraftigare än den vanliga Xboxen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg nåra bilder och madden videon på Wii , måste säga att grafiken ser grotesk ut om man jämför med ps3 och x360 men om man jämför med ps2 och xbox så är den ungefär jämbra iaf på madden.

Måste också tipsa er som inte sett nåt intressant spel än om att Eight days på ps3 ser riktigt bra ut!

Vet du varför de från början döpte konsolen till Revolution? Därför att de ville visa folk att spelglädjen inte ligger i grafiken, utan i känslan i spelet. Medan Sony och Microsoft bara pumpar på med hårdvara för att det ska bli snyggare och snyggare, försöker Nintendo faktiskt satsa på mer än att spelen ser bra ut. Klart det är roligt med bra grafik. Men till vilket pris? Jag tänker i varje fall inte punga ut med 5000:- bara för att grafiken ska vara kristallklar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du varför de från början döpte konsolen till Revolution? Därför att de ville visa folk att spelglädjen inte ligger i grafiken, utan i känslan i spelet. Medan Sony och Microsoft bara pumpar på med hårdvara för att det ska bli snyggare och snyggare, försöker Nintendo faktiskt satsa på mer än att spelen ser bra ut. Klart det är roligt med bra grafik. Men till vilket pris? Jag tänker i varje fall inte punga ut med 5000:- bara för att grafiken ska vara kristallklar.

Ja men de kan väl ändå fixa bättre grafik än på en ps2 som är 5 år gammal. Visst ja håller med om att det är revolutionerande och kanske kul att stå upp och spela tennis med handkontrollen eller liknande saker. Wii är en sån maskin som skulle vara rolig att ha när man spelar med kompisarna men i längden så är det grafiken som gäller. Det är olika från person till person om man vill ha bra grafik (med tiltkänslig kontroll) eller dålig grafik med en ny sorts funktion på handkotrollen. Jag betalar hellre 4000:- mer för en supermaskin som PS3an är än för en halvtaskig Wii.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller fullständigt med. Hela "Grafiken är inte det viktiga" utalandet har med att de inte klarar av att motsvara XBox 360 och PS3 och försöker få det att verka som att de planerat det så. Grafiken är inte allt men den är ändå en stor grej. Nintendo försöker förföra folk med nya sorters kontroller, skivor osv. men själva resten brukar vara en besvikelse.

Ska nog köpa den så småningom men det väntar jag med tills om några år när det kommer nåt "Måste ha" spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som det låter på dig C-J så ska du ha PS3 för den är helt enkelt kraftigast (för att få absolut bäst grafik) och inte tänker alls något på spelen som kommer till konsollen. :rolleyes:

Man köper väll inte den absolut kraftigaste konsollen för att den är bara kraftig?

Ja du har rätt jag ska köpa en PS3 för att den är kraftigast för att de spelen jag spelar så har grafiken en stor betydelse och jag tycker att spelen blir roligare om det är bra grafik. Som jag skrev innan så är det från person till person vad man prioriterar i en konsol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du har rätt jag ska köpa en PS3 för att den är kraftigast för att de spelen jag spelar så har grafiken en stor betydelse och jag tycker att spelen blir roligare om det är bra grafik. Som jag skrev innan så är det från person till person vad man prioriterar i en konsol.

Ord på det! Jag köper Ps3 också för att jag har alltif köpt PS innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men de kan väl ändå fixa bättre grafik än på en ps2 som är 5 år gammal. Visst ja håller med om att det är revolutionerande och kanske kul att stå upp och spela tennis med handkontrollen eller liknande saker. Wii är en sån maskin som skulle vara rolig att ha när man spelar med kompisarna men i längden så är det grafiken som gäller. Det är olika från person till person om man vill ha bra grafik (med tiltkänslig kontroll) eller dålig grafik med en ny sorts funktion på handkotrollen. Jag betalar hellre 4000:- mer för en supermaskin som PS3an är än för en halvtaskig Wii.

En PS3:a kostar 6000:-

De som påstår något annat har inte förstått innebörden av MOMS. Och förvisso, Wii kommer inte ha Grafik i nivå med PS3, men grafiken ÄR bättre än på PS2:an. Herregud, spelen på GC är snyggare än de på PS2! Wii kommer väl vara typ 3-4 ggr så kraftfull som de på PS2. Det utvecklare har sagt om Wii är att man ska klara grafik som är i nivå med dagens PC-spel, och lite till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En PS3:a kostar 6000:-

De som påstår något annat har inte förstått innebörden av MOMS. Och förvisso, Wii kommer inte ha Grafik i nivå med PS3, men grafiken ÄR bättre än på PS2:an. Herregud, spelen på GC är snyggare än de på PS2! Wii kommer väl vara typ 3-4 ggr så kraftfull som de på PS2. Det utvecklare har sagt om Wii är att man ska klara grafik som är i nivå med dagens PC-spel, och lite till.

Ja den kostar 6000:- men ja skrev att jag hellre betalar 4000:- mer för en PS3 än för en Wii.

De har kanske sagt att de ska kunna klara som dagens PC-spel och lite till men de bilderna och filmerna jag har sett har varit som halvdanna PS2 spel. Och kom inte och säg att spelen på GC är snyggare än de på PS2 för d är de inte!

Redigerad av C-J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den kostar 6000:- men ja skrev att jag hellre betalar 4000:- mer för en PS3 än för en Wii.

De har kanske sagt att de ska kunna klara som dagens PC-spel och lite till men de bilderna och filmerna jag har sett har varit som halvdanna PS2 spel. Och kom inte och säg att spelen på GC är snyggare än de på PS2 för d är de inte!

Ge dig, grafiken på Wii är inte alls så dålig som du har fått för dig. Wii- grafiken är bra, PS3- grafiken är bättre, men ingen av dem är dåliga.

Nu orkar jag inte tjafsa emot mer, eftersom du låter som en typisk PS3- fanboy som bara tänker på grafiken och inte på spelupplevelsen.

Kalla inte mig för Nintendo- fanboy för det är jag inte. Däremot tycker jag att upplevelsen och känslan går före utseendet. Sedan är jag heller inget bortskämt, svenskt, rikemansbarn som har råd med den dyraste konsolen och spel.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ge dig, grafiken på Wii är inte alls så dålig som du har fått för dig. Wii- grafiken är bra, PS3- grafiken är bättre, men ingen av dem är dåliga.

Nu orkar jag inte tjafsa emot mer, eftersom du låter som en typisk PS3- fanboy som bara tänker på grafiken och inte på spelupplevelsen.

Kalla inte mig för Nintendo- fanboy för det är jag inte. Däremot tycker jag att upplevelsen och känslan går före utseendet. Sedan är jag heller inget bortskämt, svenskt, rikemansbarn som har råd med den dyraste konsolen och spel.

Ja jag är en PS3 fanboy. Och du säger samma sak som jag bara tvärtemot, Jag säger att ps3 har grym grafik och wii har dålig medans du säger samma sak om spelkänslan "bara tänker på grafiken och inte på spelupplevelsen" med bra grafik så höjs spelupplevelsen enligt mig. Sen är det säkert jättekul att sikta i ett FPS med handkontrollen men det tilltalar inte mig om inte grafiken är bättre än förra generationen.

Jag är inte heller nåt bortskämt, svenskt, rikemansbarn, utan jag struntar i att köpa vissa onödiga saker för att kunna köpa PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen är det säkert jättekul att sikta i ett FPS med handkontrollen men det tilltalar inte mig om inte grafiken är bättre än förra generationen.

Men get it, dumbie! Grafiken ÄR bättre än förra generationen. Bara det att PS3:an har bättre grafik än Wii, men båda har fortfarande bättre grafik än förra generationen! Du vill verkligen inte förstå. Antingen bättre grafik, plus flera nya roliga idéer, eller ännu bättre grafik.

Skulle inte jag sluta skriva här? Jajust. Ghargh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...