Jump to content

HUr stor MP3-spelare...


Maimstream
 Share

HUr stor MP3-spelare har du?  

116 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dagens gamlingars mest kända ord "Gay!"

Varför känns det gay att rösta på 1gig + om man har större än 1 GB? Inte en piss bögigt tycker jag. Har man hundra GB och inte vill rösta på 1gig + så behöver man inte rösta heller.

För att det inte är så stor skillnad mellan 128mb och 256mb, men rätt stor mellan 1gb och 100gb.

Det är som att ha en poll om hur stort hus man har och ha alternativen

1 kvadratmeter

2 kvadratmeter

3 kvadratmeter

4 kvadratmeter

Fler än 4 kvadratmeter.

Smart eh?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vote: 1GB+

Jag har en Creative Zen Touch 20 GB. Mycket söt lite manick. Själva mp3-spelaren har inte krånglat men programet jag fick med krånglade lite. Men jag installerade bara om det så funkade det.

EDIT: Okej, den är inte liten. Men what the hell^^

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att det inte är så stor skillnad mellan 128mb och 256mb, men rätt stor mellan 1gb och 100gb.

Det är som att ha en poll om hur stort hus man har och ha alternativen

1 kvadratmeter

2 kvadratmeter

3 kvadratmeter

4 kvadratmeter

Fler än 4 kvadratmeter.

Smart eh?

Ja, men det är ju inte riiiiiiktigt samma sak, eh? Det finns ju lite mer kvadratmetrar än MP3 storlekar.

Bättre att jämnföra med:

Hur stor hårdisk har du på din dator?

100GB

200Gb

300BG

Massa mer GB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det är ju inte riiiiiiktigt samma sak, eh? Det finns ju lite mer kvadratmetrar än MP3 storlekar.

Bättre att jämnföra med:

Hur stor hårdisk har du på din dator?

100GB

200Gb

300BG

Massa mer GB

Nej, för det vore en bra jämförelse.

Kanske vore som att göra en ålderpoll och ha

1 år

2 år

3 år

4 år

Mer än 4 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, för det vore en bra jämförelse.

Kanske vore som att göra en ålderpoll och ha

1 år

2 år

3 år

4 år

Mer än 4 år.

Men om man gör en sån kanske man gör lite fler alternativ, och sen beror det ju på vad det är för ålder man är ute efter.

Bättre att jämnföra med:

Hur stor MP3 har du?

128MB

256MB

512MB

1Gig eller mer

Eller vänta nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

512mb. ^_^

Måste skaffa en ny, får inte plats med allt.

Har någon nåt tips? Typ iPod?

Eftersom du inte nämnt något maxpris passar jag på att rekommendera iAudio X5L. Den har överlägsen batteritid (35h), stor hårddisk (30gb), mycket bra ljud, radio, videospelare, bildvisare etc. En annan fördel är iAudions smidighet när det gäller att koppla spelaren till andra apparater. Det krävs inga drivrutiner för att kunna koppla den till en dator. Den har en port där man direkt kan överföra bilder från en kamera till spelaren. På så sätt slipper du oroa dig för att ditt flashminne för din kamera tar slut. Funderar själv starkt på att införskaffa denna produkt.

Ipod (video 30gb) är bättre på två saker, den är billigare och har bättre stöd när det gäller video. Men köper man t.ex. laddare och radio till Ipoden så tror jag att priset på den och X5L:an blir rätt så lika. Däremot kan videouppspelning vara viktigt för många personer, och här är Ipoden oslagbar.

En annan bra produkt i samma prisklass är creatives Zen Vision:M. Den är en väldigt solid produkt med alla funktioner som X5L:an har. Tyvärr krävs drivrutiner för denna spelare, och batteritiden är inte bättre än ipodens (14h). Den största nackdelen är att priset ligger på samma som för X5L:an, som ändå är den bättre av de två.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...