Jump to content

Revolution -> Nintendo Wii


Ceone
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Wii suger hårt jämfört med min dator.

Min dator suger hårt jämfört med PS3.

:huh:

Wii borde nästan klassas som "förra generationens" konsol... (Prepare to get flamed)

Fast rörelsesensorn är cool

Fast sen kan man ju fråga sig om grafiken är allt. Egentligen så kan man ju säga att PS3 är samma generation som PS1 eftersom konsolen igentligen inte kommer med något riktigt nytt utom bättre hårdvara...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wii suger hårt jämfört med min dator.

Min dator suger hårt jämfört med PS3.

:huh:

Wii borde nästan klassas som "förra generationens" konsol... (Prepare to get flamed)

Fast rörelsesensorn är cool

Tar inte så särskilt lång tid innan de flesta datorerna är om konsolerna för övrigt (syftar på speldatorer så klart, och inte några små kontorsdatorer).

Och samtidigt kan man vända på det du sa och säga att Wii är den enda "next-gen"-konsolen då den inför något riktigt nytt till spelandet förutom bara bättre grafik. Dock kan jag hålla med om att grafiken på spelen till Wii ser hittills lite småtråkiga ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sagt det forrut och säger det igen:

Varesig 360 eller Ps3 kommer med något nytt förutom bättre hårdvara.

Wii kommer däremot med möjligheterna att ladda ner gamla nintendospel till konsollen (behöver ingen skiva!).

För att inte nämna kontrollen. :huh:

Och sen så är wiis grafik underskattad.

Man måste ju se var konsollen går för innan man kan börja göra krävande spel till den.

Även om dom spelen som kommere nu ser ut som mediokra ps2spel.

Edit:kan man spara spel å sånt på wii utan nåt memorycard?

Redigerad av fido vercetti
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wii suger hårt jämfört med min dator.

Min dator suger hårt jämfört med PS3.

:huh:

Wii borde nästan klassas som "förra generationens" konsol... (Prepare to get flamed)

Fast rörelsesensorn är cool

Vet du ens vad som menas med nästa generation?

Jämför med mobiltelefoner.

1G - Du kan ringa med mobiltelefonen.

2G - Du kan SMS:a, Spela och annat lullull.

3G - Kameran, färgdisplayen och videon.

Varje generation mobiltelefoner har bidragit till fler funktioner till mobiltelefoner. Nintendo har bidragit till mängder nya funktioner till konsolen, medan Sony bara satsar på grafiken.

Förövrigt, vad är det ni inte förstår?! Datorerna KOMMER ALLTID vara kraftfullast när det gäller prestanda, så är du bara ute efter bra grafik är det datorerna du ska vända dig till. Konsol ska man ju spela för att det är en annan känsla i. Hur vill du egentligen ha den känslan levererad?

Jeez.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du ens vad som menas med nästa generation?

Jämför med mobiltelefoner.

1G - Du kan ringa med mobiltelefonen.

2G - Du kan SMS:a, Spela och annat lullull.

3G - Kameran, färgdisplayen och videon.

Varje generation mobiltelefoner har bidragit till fler funktioner till mobiltelefoner. Nintendo har bidragit till mängder nya funktioner till konsolen, medan Sony bara satsar på grafiken.

Förövrigt, vad är det ni inte förstår?! Datorerna KOMMER ALLTID vara kraftfullast när det gäller prestanda, så är du bara ute efter bra grafik är det datorerna du ska vända dig till. Konsol ska man ju spela för att det är en annan känsla i. Hur vill du egentligen ha den känslan levererad?

Jeez.

Jag får stånd av din visdom :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sony bidrar med en hel del nytt också, det är bara det att folk märker det inte för de är så inne på Wiis funktioner.

Och om sedan utvecklarna aldrig använder funktionerna (Som med PS2 som verkligen var en framtidens maskin med en massa avanserade tillsatser och grejor för att ge spelen mer känsla, men ingen av utvecklarna använde dem) så märker ju aldrig folk av dem heller.

Sony har inte bara hög grafik och kraft. Och deras kontroll är inte fu skam jeller. Inte lika bra som Wiis kontroll men fortfarande Nexr Gen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sony bidrar med en hel del nytt också, det är bara det att folk märker det inte för de är så inne på Wiis funktioner.

Och om sedan utvecklarna aldrig använder funktionerna (Som med PS2 som verkligen var en framtidens maskin med en massa avanserade tillsatser och grejor för att ge spelen mer känsla, men ingen av utvecklarna använde dem) så märker ju aldrig folk av dem heller.

Sony har inte bara hög grafik och kraft. Och deras kontroll är inte fu skam jeller. Inte lika bra som Wiis kontroll men fortfarande Nexr Gen.

Sony har haxxat fram lite onlinespelarläge och ersatt rumble med gyro.

Att PS3- kontrollen ser likadan ut som PS2- kontrollen tar ändå priset. Väldigt Next-Gen?

Och kom inte och säg att inga förändringar gjordes för att kontrollen redan var perfekt. En kontroll kan aldrig bli perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wii kommer däremot med möjligheterna att ladda ner gamla nintendospel till konsollen (behöver ingen skiva!).

Edit:kan man spara spel å sånt på wii utan nåt memorycard?

Ja om du är bered att punga åt en slant eller 2 på att ladda ner dom gammla nintendospelen, det skulle vara gratis men dom ångrade sig.

Ja du kan spara spel på wii utan memorycard, vad jag har fattat så sparas allt inuti din dosa =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig, Wii är populär bara för kontrollen (för mig med =( ) De hade likabra kunnat släppa kontrollen till gamecube, det hade ökat gc's försäljning skitmycket

Den är mycket mindre och praktisk än de andra bjässarna också, det gillar jag. :lol:

Men jo, kontrollen är grejen. Det är svårt att lägga på funktioner på en konsol om man inte ska lägga dem på kontrollen.

Förresten, en kille i min klass har varit i USA och testat en Wii. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...