Jump to content

Införa dödsstraff i Sverige?


rabarben
 Share

Dödstraff eller inte?  

97 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Aye to that..

Och 70 år blir aldrig 70 år..

På ett eller annat sätt så kommer varenda jävel ut tidigare än beräknat.

Mjo...när det gäller Sverige (och alla andra liknande jävla töntländer).

Seriöst, kan vi inte spola det här med att det inte tjänar något till att döda en som dödat bara för att släcka ännu ett liv etc.

Det är ungefär som att Heinrich Himmler skulle sagt att han var sinnessjuk och fått vård och blivit inackorderad i samhället igen. Lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dödstraff leder inte till något gott.

Vid mord: Livstid. Och då menar jag verkligen Livstid. Utan villkorligt. Inga jävla krusiduller här inte. Har man tagit livet ifrån någon ska man få lida i den mest gay miljö man kan hitta. Vilket blir fängelset ;)

Alla straff bör skärpas och man borde informera mer i skolor osv för att ungdomar ska veta mer exakt att gör jag det där kommer jag inte hem på 20 år.

Om ingen vet vad straffet för brottet är tänker han inte heller efter innan han utför det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför?

Allt kostar pengar, snälla.

Varje fånge kostar ca 1000 kr/dag.

Om vi inte hade haft pingis bord, bilrad bord, TV o radio på rummen så hade allt kostat ca 700 kr/dag för e fånge.

Och vad tycker du att en person som har dödat en anna person får 2 år för att ha dödat någon. I andra länder hade han direkt fått ca 10 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje fånge kostar ca 1000 kr/dag.

Om vi inte hade haft pingis bord, bilrad bord, TV o radio på rummen så hade allt kostat ca 700 kr/dag för e fånge.

Och vad tycker du att en person som har dödat en anna person får 2 år för att ha dödat någon. I andra länder hade han direkt fått ca 10 år.

Länk på pengarna och på åren tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt har jag varit på studiebesök på kirsebergs anstalten här i Malmö och väktarna sa det till oss.

Tror inte dom BARA får 2 år p.ga mord.

Sen det där med TV, Radio, skulle dom inte ha det skulle det bli upplopp.

Nu är det så att jag INTE är på humör för att diskutera såsov gott hejdå du har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upplop= Alla stängs in i sina celler och får inte komma ut.

Jaha? Så upploppet i fängelset i Gävle menar du att dom låste in sig i cellarna då?

Nej, dom startade ett upplopp genom att försöka döda vakterna.

Upplopp är när en folksamling uppsåtligt stör allmän ordning. Detta är ett brott reglerat i 16 kap. 1-2 §§ Brottsbalken som kan ge upp till fyra års fängelse. Om våld mot person eller egendom företas, lyder brottsrubriceringen? våldsamt upplopp. För våldsamt upplopp kan man dömas till tio års fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha? Så upploppet i fängelset i Gävle menar du att dom låste in sig i cellarna då?

Nej, dom startade ett upplopp genom att försöka döda vakterna.

Upplopp är när en folksamling uppsåtligt stör allmän ordning. Detta är ett brott reglerat i 16 kap. 1-2 §§ Brottsbalken som kan ge upp till fyra års fängelse. Om våld mot person eller egendom företas, lyder brottsrubriceringen? våldsamt upplopp. För våldsamt upplopp kan man dömas till tio års fängelse.

Jag sa inte att fångarna ska själva stänga sig in i utan väktarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...