Jump to content

Införa dödsstraff i Sverige?


rabarben
 Share

Dödstraff eller inte?  

97 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Jag är för dödsstraff..

tycker ifall en person tar en annans persons liv så ska personen dö..

tycker bara att det känns rätt.

eller, beror väl på hur det händer.

ifall han av misstag dödar en person så är det väl "lugnt" men ifall han mördar och håller på.

men, tycker att om personen dödar bara en person så blir det fängelse. men om det är grovt, typ seriemord och sånt shit så borde de koppla på stolen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hårdare fängelser!

Idag har du bättre mat på kåken än i skolan! Vilket jag tycker är helt fel.

En intern kunde lika gärna bo på Hilton Hotel, enda skillnaden på hotell och fängelse i Sverige är att hotellen inte har galler för alla fönster. Har man hamnat i fängelse så ska det inte vara en nöjestripp - det ska vara ett STRAFF!

Hårdare och längre straff och hårdare fängelser. Låt även polisen tuffa till sig och anställ fler!

Allt från mig! Klart slut!

Fängelse ska inte vara ett straff utan en hjälp för att inte begå fler brott i framtiden. Precis motsatsen till hur det är idag då dom flesta som sitter inne träffar en massa andra brottslingar och dom går ihop och gör nånting när dom kommer ut. Förövrigt bör straffen prioriteras om, nu får man högre straff för Grov skadegörelse än för våldtäkt på småbarn. Jag menar vad är värst, att måla en vägg eller att knulla ett barn? :huh: Nej, polisen är för feg för att ta hand om dom riktigt brottslingarna och försöker få klottrare att verka värre än dom är så allmnheten tycker att det är lika bra o ta fast en klottrare som att ta fast en mördare. Jävla fegisar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man börjar ge alla sanningsserum i domstol kan jag tänka mig dödsstraff för mord och dylikt. Och nej, att ha ihjäl någon i självförsvar är INTE mord.

Men eftersom att man inte kommer få använda sanningsserum i det här mesiga landet, röstar jag alternativ 1!

*Edit*

För i helvette, sluta ställa allting på huvudet, som ni så gillar i det här landet.

Mobbare mår inte fysiskt dåligt.

Den som slåss är inte mesig.

Förövare är inte offer.

Det är inte de kriminella som ska få vård. DET ÄR OFFREN. Då man har tagit en annans liv, så har man kostat så mycket man får kosta för samhället. Personligen tycker jag att man bör göra så att fängelsena betalar sina egna kostnader.

Så här bör man göra: Mördarna får jobba. Vägrar de så får de bli utan värme, mat och vatten tills dom säger ja. Varför? Mat, värme och vatten kostar PENGAR!

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var för dödsstraff fram tills bara ett tag sedan.

Det är bull om det blir fel person som döms. Det var en kille som nyligen blev släppt efter 8 år i fängelse. Han var oskyldigt dömd. Fallet granskades efter att programet kalla fakta hade tagit upp hans fall. Ganska surt för honom om han hade fått dödsstraff istället för livstid.

Samma med en pappa och hans kompis som nyligen blev släppta. De fick sitta i fängelse i 3-4 år innan det bevisades att de var oskyldiga. De blev åttalde för att dottern till en av dem hade anmält dem för våldtäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...