Jump to content

Hårdrockens utveckling?


chiligr
 Share

Har hårdrocken blivit sämre eller bättre med åren?  

56 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

(dock inte så förtjust i nu-metal)

HAHA, säger han med BFMVsiggen? Stackars Matthew Tuck vill så gärna spela Trash men det blir bara nu-metal. <_<

Gtapimpfoolife: All metal på 80-talet var inte Rock N' Roll, sleazerock o shit. För fan Bathory och Mayhem grundades 1983 och Hellhammer/Celtic Frost likaså.

Redigerad av epix
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du gillar hårdrock, men inte hårdrock.

Förstår du vad jag menar?

Det där var nog den bästa beskrivningen amn kan ge det där...eller,jag fattade i alla fall! <_<

Jag skulle vilja se ett nytt band(bullet for my valentine?) komma dyngraka till nån gala(kommer nog inte hända...)...det är nice! ska fan göra det om jag får chansen! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHA, säger han med BFMVsiggen? Stackars Matthew Tuck vill så gärna spela Trash men det blir bara nu-metal. :blink:

Gtapimpfoolife: All metal på 80-talet var inte Rock N' Roll, sleazerock o shit. För fan Bathory och Mayhem grundades 1983 och Hellhammer/Celtic Frost likaså.

Anser inte att BFMV är varken nu eller thrash.

Alltså det jag menar är att nu-metal är svår att definiera, alla har så många olika uppfattningar om vad som är nu. När jag sa nu menar jag band som blandar in hiphop, t.ex. Linkin Park.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså det jag menar är att nu-metal är svår att definiera, alla har så många olika uppfattningar om vad som är nu. När jag sa nu menar jag band som blandar in hiphop, t.ex. Linkin Park.

Jag som svarar dig Hew heter Everest.

Limp Bizkit kan vara bra ibland.. :blink:

Nämen jag ligger väl på samma linje som nu när det gäller hårdrock. Är inne på lite nyare just nu, men tycker ändå det gjordes mera bra rock förut än nu, även fast det finns bra band nu också, som till exempel BFMV.

Fast det känns nästan som om det blivit två helt olika saker, Förr-i-tiden-hårdrock och Nu-hårdrock..

Har du förstått mig helt korrekt rätt?

edit: Karl-Olov Nordin ftw.

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr åt det sämre. Men jag kan inte förmå mig att kalla t.ex Bullet for my valentine hårdrock, kan bara inte. Det är inte hårdrock.

När jag tänker på hårdrock så tänker jag på Sodom, Sadus, Anthrax, Pantera, Razor och så vidare, inte Bullet for My Valentine, Linkin Park och liknande.

Jag tackar de äldre banden som fortfarande är aktiva och spottar ut nya, fina album. Sen så kommer det ju givetvis nya band ibland med det "gamla" soundet, det är bara bra. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr åt det sämre. Men jag kan inte förmå mig att kalla t.ex Bullet for my valentine hårdrock, kan bara inte. Det är inte hårdrock.

När jag tänker på hårdrock så tänker jag på Sodom, Sadus, Anthrax, Pantera, Razor och så vidare, inte Bullet for My Valentine, Linkin Park och liknande.

Jag tackar de äldre banden som fortfarande är aktiva och spottar ut nya, fina album. Sen så kommer det ju givetvis nya band ibland med det "gamla" soundet, det är bara bra. :wub:

Håller med till fullo där. ;)

Sadus är sköna. :D

Steve Digiorgio. :blink:

EDIT: För att inte göra detta till ett allt för meningslöst inlägg så skriver jag lite mer. B)

Har ni några tips på bra nya band?

Gärna Death/Thrash-metal.

Annars så kan jag väl skriver en liten lista på mina favoritband just nu:

  • Death
  • Slayer
  • Metallica
  • Entombed
  • Gamla Behemoth
  • Deicide
  • Dismember
  • Morbid Angel
  • Pantera
  • The Haunted
  • At the gates

Dom är inte rankade på något sett.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeye. Det _är_ skitcoolt att säga att "jag gillar Metallica, Slayer, Pantera och annan grym 80-talsmetal, men all ny metal suger för nu har man förändrat soundet så att man inte kan lyssna på det". Inte så mycket har hänt rent musikaliskt men det låter ju mycket coolare att gilla gammal hederlig metal än ny metal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni några tips på bra nya band?

Gärna Death/Thrash-metal.

Ptja, Viggen (thrash) från Belgien är bra, men de har bara släppt två demon. Två riktigt bra franska band är Benighted (brutal death/black) och Furia (black/death), släppte sina första skivor omkring milleniumskiftet.

Sen ett annat fint band är The Abominable Iron Sloth, som jag tror är från Storbritannien, jag kan inget annat än skratta åt en av deras låttitlar; Parasite Hilton And Other Flaws Inherent To Wealth.

R2D2: Om du syftar på mig kan du dra åt helvete. Jag lyssnar på mycket ny metal också och skäms inte en sekund för det. Dock så håller jag mig borta från mainstreambanden, mest då för att jag inte vet något som är tillräckligt bra för att lyssnas på.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeye. Det _är_ skitcoolt att säga att "jag gillar Metallica, Slayer, Pantera och annan grym 80-talsmetal, men all ny metal suger för nu har man förändrat soundet så att man inte kan lyssna på det". Inte så mycket har hänt rent musikaliskt men det låter ju mycket coolare att gilla gammal hederlig metal än ny metal.

Det har jag inte påstått...

Jag lyssnare också på "ny" metal som SOAD...

Sen finns det inte många bra "nya" band iheller.

Och varför skulle det vara coolare att gilla gammal metal?

jag tycker oftast soundet är skönare i gammal metal men det behöver inte vara det nödvändigtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag inte påstått...

Jag lyssnare också på "ny" metal som SOAD...

Sen finns det inte många bra "nya" band iheller.

Och varför skulle det vara coolare att gilla gammal metal?

jag tycker oftast soundet är skönare i gammal metal men det behöver inte vara det nödvändigtvis.

Det låter lite så i den här tråden iaf.

"Jag gillar slayer och metallica och jag avskyr all nu metal och annat fjortisaktigt" - okej, honom ska vi hålla med och acceptera.

"Jag gillar lite allt möjligt, mycket ny metal och Bullet for my valentine [läskigt] är faktiskt helt okej" - hata hata hata, klaga, fjortis, utrym.

Soundet är ju subjektivt. Jag älskar sounder på Roadrunners United-skivan (jag har försökt få dig att gilla den skivan men det gick inte) är grymt, modernt och låter bra men inte överproducerat och deltagande i loudness-race (som Bullet for my valentines sound är kan jag hålla med om), men också en del låtar med lite gammalt sound, men ändå modernt. Ääh.

I alla fall. Hoppas du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag inte påstått...

Jag lyssnare också på "ny" metal som SOAD...

Sen finns det inte många bra "nya" band iheller.

Och varför skulle det vara coolare att gilla gammal metal?

jag tycker oftast soundet är skönare i gammal metal men det behöver inte vara det nödvändigtvis.

Kom på ett nytt band till som jag gillar: Engel (Klicky).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...