Jump to content

Hårdrockens utveckling?


chiligr
 Share

Har hårdrocken blivit sämre eller bättre med åren?  

56 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker att alla musik alternativ förutom typ techno har blivit dåligare ;)

Ok, då vet vi...men det här handlade inte om att du gillar techno... ^_^

När jag ser tillbaka på g nr och mötley mfl så inser jag vad som måste göras inom hårdrocen...ett stort kliv tillbakaa mot 80-talets glädje!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utveckling? Tillåt mig säga LOLZ. Hårdrocken har inte utvecklats, snarare tvärtom. Jag har inte hört ett enda nyskapande band, som samtidigt är riktigt bra. Sen början/mitten av åttiotalet har all "bra" hårdrock varit samma repeterade smörja, medans all "ny" hårdrock är trehundra steg i fel riktning. Hur det kunde gå från Led Zeppelin och Black Sabbath till Lamb of God och My Chemical Romance, det... det är underligt, minst sagt.

Hårdrocken är en död häst som fortsätter sparka på sig själv, för att göra det till en mer och mer patetisk hög lort. Och det säger jag som envis hårdrockare själv.

Allt detta är min egen åsikt, och behövs inte kommenteras av... tja, någon alls, då jag inte bryr mig ett dyft om vad ni har att säga om vad jag tycker. Ville bara skriva av mig, och det här var en bra tråd att göra det i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utveckling? Tillåt mig säga LOLZ. Hårdrocken har inte utvecklats, snarare tvärtom. Jag har inte hört ett enda nyskapande band, som samtidigt är riktigt bra. Sen början/mitten av åttiotalet har all "bra" hårdrock varit samma repeterade smörja, medans all "ny" hårdrock är trehundra steg i fel riktning. Hur det kunde gå från Led Zeppelin och Black Sabbath till Lamb of God och My Chemical Romance, det... det är underligt, minst sagt.

Hårdrocken är en död häst som fortsätter sparka på sig själv, för att göra det till en mer och mer patetisk hög lort. Och det säger jag som envis hårdrockare själv.

Allt detta är min egen åsikt, och behövs inte kommenteras av... tja, någon alls, då jag inte bryr mig ett dyft om vad ni har att säga om vad jag tycker. Ville bara skriva av mig, och det här var en bra tråd att göra det i.

Ta steget från dittan till dattan måste väl ändå vara utveckling...även om det inte blitt bättre? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...