Jump to content

Hårdrockens utveckling?


chiligr
 Share

Har hårdrocken blivit sämre eller bättre med åren?  

56 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Simpel fråga med två svarsalternativ. Själv är jag inne på gamla klassiker. Ni vet "Black leather, kneehole pants, och äkta party på scen och i publiken. Jag anser att det nya är lite väl enformigt(gillar korn och soad som fan men inte myckte mer...) och tråkigt. Vart är det glada,härliga partyt? Många band klär sig tråkigt,låter tråkigt osv(även många gamla band)...Jag skulle gärna se tex sleaze-vågen bli tagen lite seriösare nu med crashdïet(R.I.P. David) osv...Gamma hederlig rock 'n' roll skulle vara på sin plats i dagens utveckling. Tillbaka med det gamla säger jag och jag är säkert jävligt bakåtsträvande nu men det skiter jag i. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sämre, helt klart...

Finns bara massa fjortisband nu..

Jävla Bullet for my valentine osv...

Nej riktig metal är Slayer, Metallica, Death och en hel del mer...

Som Topp3 sa en gång; Det är omöjligt att få sånt ljud som finns på Slayers Regin in blood nu för tiden. :) Omöjligt är det ju inte, MEN nu är all helt överproducerat för det ska låta så jävla brutalt som möjligt vilket gör det jobbigt att lyssna på ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker den varken är bättre eller sämre. Men röstade bättre för att jämna ut resultaten lite.

Tycker metallen har utvecklats mycket och stilerna som finns idag är väldigt olika stilerna som fanns för en ca 20 år sedan. Lyssnar väl mest på modernare metall (dock inte så förtjust i nu-metal) fast tycker ändå inte att den äldre är dålig på något sätt.

@Frenzy: :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Musiken är inte sämre idag. Det är bara det att allting låter pricis likadant. Om kanske 10 år så kommer vi säkert kunna tycka att nutidens band var nyskapande på sin tid.

Dock om jag tänker efter så tycker jag mer om äldre band. Guns n' Roses var bättre förr, metallica var bättre förr, Scorpions var bättre förr. Bara några exempel.

Är nog bara maiden som helt klart har kvar sin gamla klang, om den inte till och med är bättre nuförtiden.

Sammanfattning: Nyskapande musik är oftast bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är tyvärr inne i sån era, men rocken kommer snart komma ur den. Men jag tycker annars inte alls om denna era, dessa fåniga fjantband som målar sig vita i ansiktet och färgar håret svart och tror folk ska gå på att det rinner blod från munnen, inte fan stämmer det.

Men det positiva är att vi börjar komma ifrån det där mer och mer. Imorgon kommer en ny era startas. En rockera fylld med glad indie och band som vill blicka tillbaka till det gamla. Det gamla som vi alla älskade och kommer alltid att älska.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är tyvärr inne i sån era, men rocken kommer snart komma ur den. Men jag tycker annars inte alls om denna era, dessa fåniga fjantband som målar sig vita i ansiktet och färgar håret svart och tror folk ska gå på att det rinner blod från munnen, inte fan stämmer det.

Men det positiva är att vi börjar komma ifrån det där mer och mer. Imorgon kommer en ny era startas. En rockera fylld med glad indie och band som vill blicka tillbaka till det gamla. Det gamla som vi alla älskade och kommer alltid att älska.

Jag skall starta ett band...Det skall vara party hela tiden! glädje och skak på huvudet! Det är vad man vill ha!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skall starta ett band...Det skall vara party hela tiden! glädje och skak på huvudet! Det är vad man vill ha!

Ja. Du ska väcka liv på den gamla myten. Det ska vara sex, det ska vara knark, det ska vara alkohol och det sak vara rock n' roll. Då blir det ett jädrans partaj!

Nej, nutidens band tänker: En gravsten, blod, vampyrer och monster. Hur förknippar med det med rock n' roll tänker jag.

I och för sig så älskar jag The White Stripes. Ett band som leverar ny musik. De är ett band som går den nya musikens bakväg, dom tittar tillbaka på hur musiken var förr, dom tittar tillbaka till dom låtarna folket älskade, men det dom har glömt. Dom gör det med en härlig glädje, det funkar utan knark och brudar, ja det funkar t.o.m. utan smink. Det är för mig det positiva med nutidens musik.

För övrigt längtar jag till denna morgondag då skate och sminkrocken (sån smink som man färgar ansiket vitt med och håret svart) försvann och den glada indien tog över. Det kommer mer och mer...

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar verkligen inte dagens hårdrock, den ultimata tidslinjen är 1975-1989, och även några låtar från 90-talet, inte mer, det jobbigaste som finns är alla deathmetal-fantaster som lyssnar på Slipknot och C:o nä, gamla goa' klassiker är musik, med allt som dödsmetallen inte har tex. bra sångröst, välspelade instrument och genomtänkta texter (Scorpions och Alice Cooper någon?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...