Jump to content

Hamachi


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Vad är Hamachi?

Jo det är ett program som gör så att du kan spela Lan mot andra utan att ha datorerna ihop kopplade.

Hur fungerar Hamachi?

Hamachi fungerar på det sättet att det startar en server där man lägger ihop datorerna på, nu när man har hamachi på tror datorerna att dom är ihopkopplade och man kan nu spela Lan mot varandra.

Vilka spel funkar Hamachi på då?

Alla spel man kan spela Lokalt Nätverk med.

Vart hittar jag Hamachi?

http://www.hamachi.cc/

Tar lite andra saker här nu då

Q: Jag har gult lyse, hur får jag bort det?

A: Antingen får du stänga av brandväggen eller öppna portar till Hamachi, öppna portar kan du göra genom att "Inställningar -> System -> Magisk inställning"

Q: En utav mina kompisar som är ansluten på samma server som mig har gult lyse, varför?

A: Ni har förmodligen ett anslutnings problem mellan varandra, var säkra på att båda har brandväggen av för det första, prova sen med magisk inställning

Jag kan skapa en server på Hamachi, servern kommer endast vara för dom som spelar WC3 FT, RA2, CS (japp det funkar på Lan) Och några andra spel.

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 181
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sry Dubbelpost

Glömde säga 2 saker

1. du måste stänga av brandväggen för att Hamachi ska funka rätt

2. Hamachi blir en egen nätverksanslutning

Eh, din brandvägg är ju på.

Det verkar riktigt nice, men måste man känna folk man ska spela med eller? Kan man inte hoppa in i valfritt WCIII- spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, din brandvägg är ju på.

Det verkar riktigt nice, men måste man känna folk man ska spela med eller? Kan man inte hoppa in i valfritt WCIII- spel?

På deras forum finns det massa folk som bjuder in folk på sina networks. Och ja.. det är massor som lirar WCIII och DOTA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tihi, läste bara de översta trådtitlarna där.:">

Servrarna är ju skittrista. På de flesta kommer man inte in, och i de man kommer in är typ alla offline.

Någon här på forumet som vill spela DotA?

Vad sägs att att bara logga in på Battle.net och spela där? Finns nog en hel del där som vill spela. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...