Jump to content

Sömnproblem


oskaroskar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det har varit lite av och till för mig. Tidigare hade jag inga problem med att sova. Men jag är lite skum, för jag är ljudkänslig när jag ska försöka somna, men när jag väl somnat spelar det ingen roll hur mycket det låter omkring mig för jag sover som en stock (blixten slog ner på andra sidan vägen, alla i huset vaknade förutom jag).

På senare tid har jag lagt mig senare, och då blir det problematiskt eftersom farsan snarkar som en galning. Men det är bara till att dunka i väggen.

Mitt tips: drick ett glas mjölk, försök rensa huvudet på tankar. Ta _inte_ sömnpiller eftersom det är lätt att bli beroende (efter ett tag kan du inte somna överhuvudtaget om du inte tar sömnpiller).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit lite av och till för mig. Tidigare hade jag inga problem med att sova. Men jag är lite skum, för jag är ljudkänslig när jag ska försöka somna, men när jag väl somnat spelar det ingen roll hur mycket det låter omkring mig för jag sover som en stock (blixten slog ner på andra sidan vägen, alla i huset vaknade förutom jag).

På senare tid har jag lagt mig senare, och då blir det problematiskt eftersom farsan snarkar som en galning. Men det är bara till att dunka i väggen.

Mitt tips: drick ett glas mjölk, försök rensa huvudet på tankar. Ta _inte_ sömnpiller eftersom det är lätt att bli beroende (efter ett tag kan du inte somna överhuvudtaget om du inte tar sömnpiller).

Det där med tankar, det är jävligt svårt att få bort jobbiga tankar när man ska sova. Håller mig vaken ganska mycke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var liten hade jag problem med att sova. Felet var att jag verkligen försökte somna. Jag låg och koncentrerade mig på att försöka somna, då somnar man aldrig. Det bästa är att ligga och tänka på vad som helst, till slut somnar man. Fast det får inte vara något som är för spännande, man måste vara avslappnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Somna gör jag på två sekunder. Det är bara ligga och läsa något sen deckar man. Men...

Jag har en förbannad förmåga att vakna mitt i nussinatten. Oftast vaknar jag också när klockan passerat halv 4 snåret. Då är det ganska jobbigt att somna om för då pressar mig sig för att avklara mogondagen. Men det händer bara lite då och då (oftast när jag är en virusfylld och förkylningsjuk människa).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir GALEN av min faders kontinuerliga, institujournaliserade, irriterande, trehundratjugodecibelliga förrrrrrbannade snarkande!

L'Ediation:

Tjoho, hittade ett par öronproppar. Hans smutsiga ljudvågor är som luft för mig nu. I am now a holy man. Godnatt.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...