Jump to content

Grizzly Bear


P1rsson
 Share

Recommended Posts

Grizzly man heter ju dokumentären, mycket klantigt av mig..

Såg den idag och måste säga att den var riktigt bra.

Ja det är en kille som bor med världens farligaste björnar i 13 år, tills dom en dag äter upp honom och hans flickvän, han filmar väldigt mycket av sitt liv bland björnarna och dom har nu gjort en dokumentär om det, mycket intressant!

Här har ni rescension, http://www.filmtidning.se/recensioner/grizzly_man_2005/

Och ja, när dom blir uppätna så har dom kameran påslagen, dock är linsskyddet fortfarande kvar så det är bara ljud, men vill inte höra det nu efter jag sett dokumentären.

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta va allt jag hittade.

Dock sägs det att detta är en fejk. Men jag vet inte.

Man får inget se bara hör ljud.

Tim Treadwell and the bear attack

Det är en fejk, tror inte dom "släppt" det riktiga ljudet public, men det är iaf inte den.

Men jag har läst en hel del om att han bara fejkat sin död bla bla bla, så vet inte riktigt vad man ska tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^_^ Kan det vara ett sätt att få gratis reklam på? Jag förstår inte hur det kommer sig att björnen fick både honom, och hans flickvän... det verkar som om det var han som blev attackerad först, sedan flickvännen... varför flydde inte bara hon? Jag hade nog inte velat se filmen om inte detta hade hänt, hade inte varit intresserad... hur känner ni? Sedan tror jag inte heller att han skulle ha några problem att leva vidare, utan publicitet, tror nog att han hade uppskattat det?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^_^ Kan det vara ett sätt att få gratis reklam på? Jag förstår inte hur det kommer sig att björnen fick både honom, och hans flickvän... det verkar som om det var han som blev attackerad först, sedan flickvännen... varför flydde inte bara hon? Jag hade nog inte velat se filmen om inte detta hade hänt, hade inte varit intresserad... hur känner ni? Sedan tror jag inte heller att han skulle ha några problem att leva vidare, utan publicitet, tror nog att han hade uppskattat det?

Såhär var det enligt dom som lyssnat på bandet:

Han blev attackerad av en björn, väldigt oväntat, och började skrika. Hans flickvän kommer och ser vad som händer men vill inte lämna honom att dö så hon tar en stekpanna och börjar slå björnen i huvudet medans han skriker att hon ska springa och låta honom va.

Men tror det hade att göra med pengar, anledningen till att dom skulle fejka sin död. Som vanligt..

EDIT: Och nej jag hade inte velat se filmen om detta inte hade hänt.

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Och nej jag hade inte velat se filmen om detta inte hade hänt.

Jag hoppas att du var ironisk.

Den verkar jäkligt bra. Det är ju Hertzog, first off, och för det andra: han tog 100 timmars material av den här passionerade snubben (som säkerligen är väldigt lik Hertzog (och hans kumpan Kinski) själv), och klippte ihop det. Bravad!

Heja Herzog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas att du var ironisk.

Den verkar jäkligt bra. Det är ju Hertzog, first off, och för det andra: han tog 100 timmars material av den här passionerade snubben (som säkerligen är väldigt lik Hertzog (och hans kumpan Kinski) själv), och klippte ihop det. Bravad!

Heja Herzog.

Den hade inte kunnat göras om han inte dött då det är det den större delen av filmen handlar om. Annars hade det bara varit som vilket naturprogram som helst, men lite mer våghalsigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den hade inte kunnat göras om han inte dött då det är det den större delen av filmen handlar om. Annars hade det bara varit som vilket naturprogram som helst, men lite mer våghalsigt.

Nej. Det är en studie i mänskligt betéende, inte björnas. Capisci?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...