Jump to content

Vad kom först?


Dee
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 74
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men höna och ägg är väl inte riktigt samma sak?

Spelar det någon roll eller? En(ett) sjö/hav måste ju finnas för att vattnen ska dunsta till himlen, men ett måln på himlen som regnar måse ju finnas för att en(ett) sjö/hav ska bildas.

Stavar lite taskit, två skäl: Trött, å sen är det den här jävla hemsidan som är så jävla fittans seg så jag håller på att bli helt ur spel.

B)^_^;P:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar det någon roll eller? En(ett) sjö/hav måste ju finnas för att vattnen ska dunsta till himlen, men ett måln på himlen som regnar måse ju finnas för att en(ett) sjö/hav ska bildas.

Jasså du. Men som jag menade. Är vatten och hav samma sak? Ja det är det. Kärt idioti har många namn som man brukar säga.

Höna och ägg. Är det samma sak? Nej det är det inte riktigt, det var det jag syftade på. Jag höll mig till tråden fast ändå inte. Om du är med på vad jag menar? Tröttis

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mah babiez, låt mig nu förklara:

Levande varelser evolveras genom ändringar i deras DNA. En kyckling (höna) skapas genom att tuppens spermier och hönans ägg kombineras, vilket skapar ett befruktat ägg - det första steget mot en levande höna. Ägget har från början bara en cell, som delas otaliga gånger för att det kompletta djuret ska skapas. Varje cell har en DNA-sträng, denna sträng är exakt likadan i alla celler som skapas vid celldelningen.

Hönor evolverades från "icke-hönor" genom små ändringar som skedde under befruktningen eller i äggets första cell. Dessa ändringar och mutationer fungerar bara när ägget befruktas. Med andra ord, två "icke-hönor" parade sig och av en slump skedde en mutation i ägget som fick ägget att bli det första hönsägget.

Innan detta första hönsägget fanns, så existerade endast icke-hönor. Äggets första cell är det enda ställe där mutationer kan ske, och eftersom denna cell endast huserar i ägg, så måste ägget ha kommit först.

Comprende?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mah babiez, låt mig nu förklara:

Levande varelser evolveras genom ändringar i deras DNA. En kyckling (höna) skapas genom att tuppens spermier och hönans ägg kombineras, vilket skapar ett befruktat ägg - det första steget mot en levande höna. Ägget har från början bara en cell, som delas otaliga gånger för att det kompletta djuret ska skapas. Varje cell har en DNA-sträng, denna sträng är exakt likadan i alla celler som skapas vid celldelningen.

Hönor evolverades från "icke-hönor" genom små ändringar som skedde under befruktningen eller i äggets första cell. Dessa ändringar och mutationer fungerar bara när ägget befruktas. Med andra ord, två "icke-hönor" parade sig och av en slump skedde en mutation i ägget som fick ägget att bli det första hönsägget.

Innan detta första hönsägget fanns, så existerade endast icke-hönor. Äggets första cell är det enda ställe där mutationer kan ske, och eftersom denna cell endast huserar i ägg, så måste ägget ha kommit först.

Comprende?

Som jag sade, en örn från början men blev höna. Har sagt det från hela början.. ^_^

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SHIT VILKET BEVIS!

Tja, det fanns dinosaurieägg långt innan något sådant som hönor existerade? Happy, Lucy?

--

Klart ägget kom först. Allting som på något sätt muteras, evolveras fram gör ju det i cellform. Jag skulle vilja se en levande kropp muteras. ... Hm? Se inte så mycket på X-men. Jeeze.

@skribb (notera icke- versalen): Håller med dig på alla punkter. Du är mitt lilla ägg.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mah babiez, låt mig nu förklara:

Levande varelser evolveras genom ändringar i deras DNA. En kyckling (höna) skapas genom att tuppens spermier och hönans ägg kombineras, vilket skapar ett befruktat ägg - det första steget mot en levande höna. Ägget har från början bara en cell, som delas otaliga gånger för att det kompletta djuret ska skapas. Varje cell har en DNA-sträng, denna sträng är exakt likadan i alla celler som skapas vid celldelningen.

Hönor evolverades från "icke-hönor" genom små ändringar som skedde under befruktningen eller i äggets första cell. Dessa ändringar och mutationer fungerar bara när ägget befruktas. Med andra ord, två "icke-hönor" parade sig och av en slump skedde en mutation i ägget som fick ägget att bli det första hönsägget.

Innan detta första hönsägget fanns, så existerade endast icke-hönor. Äggets första cell är det enda ställe där mutationer kan ske, och eftersom denna cell endast huserar i ägg, så måste ägget ha kommit först.

Comprende?

En fråga bara. Varje cell har väl 46 DNA-strängar? :P

*förvirrad* Help! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...