Jump to content

Förslag till IPB2 skins


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Jag kom att tänka på en sak.. Den designen som forumet har nu, är här för att stanna, va?

Jag hoppas det iallafall ;)

Haha, du e en riktig charmör du. Det nya är ju fult som fanken! :)

Edit:

[O][T]' date=May 7 2006, 00:10' post='695271]

Bästa vore om man kunde rösta på 2-4 olika skins och sedan installerar man de två med mest röster.

Och att användaren sedan har möjlighetet att själv välja vilket skal personen vill använda, förrutom vid jultider då :lol:

BOT

Så du menar att hultan ska banka i oss julen med det där jutemat? :mellow:

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du e en riktig charmör du. Det nya är ju fult som fanken! :)

Jamen.. jag är ju bara rädd att Gtasajten ska få ett fult, mörkt, CS-1337-tema eller nåt annat läskigt...

Det är väl inget fel på det här, väl? :mellow:

BOTs idé var god ;)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Originaltemat kommer vara kvar än så länge.

Det är väldigt stelt/fyrkantigt, kanske en aning för blått och innehåller många grafikbuggar.

Men alla uppdateringar (kommer nästan en gång/månad) gör det svårt att ha ett annat skin för tillfället.

När uppdateringarna lugnat ner sig kan vi byta till ett bättre tema.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Originaltemat kommer vara kvar än så länge.

Det är väldigt stelt/fyrkantigt, kanske en aning för blått och innehåller många grafikbuggar.

Men alla uppdateringar (kommer nästan en gång/månad) gör det svårt att ha ett annat skin för tillfället.

När uppdateringarna lugnat ner sig kan vi byta till ett bättre tema.

Jag förstår inte varför du ska byta tema då jag antar att majoriteten gillar detta tema bättre än IPB 1.3.

Ett tips är att fråga vad dina forumanvändare tycker istället för att bara utgå från vad du tycker, i och med att det är vi som sitter här dagligen.

Tål att tänkas på Hultenius.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Originaltemat kommer vara kvar än så länge.

Det är väldigt stelt/fyrkantigt, kanske en aning för blått och innehåller många grafikbuggar.

Men alla uppdateringar (kommer nästan en gång/månad) gör det svårt att ha ett annat skin för tillfället.

När uppdateringarna lugnat ner sig kan vi byta till ett bättre tema.

Det är väl möjligt att ha flera olika skins?

Finns ju skin selector där nere.

Borde du inte ha kvar detta tema, och bara lägga in många nya skins att välja mellan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte varför du ska byta tema då jag antar att majoriteten gillar detta tema bättre än IPB 1.3.

Ett tips är att fråga vad dina forumanvändare tycker istället för att bara utgå från vad du tycker, i och med att det är vi som sitter här dagligen.

Tål att tänkas på Hultenius.

Det är det enda jag tänker på i val av skin, användarna. Vore korkat om jag tänkte på något annat sätt. Det som jag tror skiljer mellan ditt och mitt synsätt är att jag ser mer brett (på hela användarskaran inklusive engångsanvändare, gäster, förstagångsanvändare/framtida användare och datorokunniga personer) medan du endast koncentrerar dig på gruppen nuvarande aktiva/vana användare. Jag väger in alla användargrupper och gör beslut utav det.

Jag ser gärna ett mer koncentrerat och organiserat skin som är lättare att navigera för jag vet att det går hem. Om det ser lite roligare/avslappnande/personligare ut (behöver inte vara mycket, en brytande färg och lite rundare bilder räcker) är inte det nått fel heller. Grafikbuggarna (speciellt border-buggarna) samt olikheterna i olika webbläsare skapar också en dålig känsla. I jämförelse så anser jag att exempelvis phpbb lyckats betydligt bättre med sitt originalskin.

Men förstå mig inte fel, jag tycker att IPB2-skinnet (som för övrigt är en uppdatering av IPB 1.3-skinnet) är OK, men bättre skin finns och ännu bättre skins kommer att finnas.

Det är väl möjligt att ha flera olika skins?

Finns ju skin selector där nere.

Borde du inte ha kvar detta tema, och bara lägga in många nya skins att välja mellan?

Just nu är det ingen bra ide. IPB uppdateras nästan varje månad och då måste alla skins (och språk) det med. Sedan kan det bli mer skins beroende på om forumet ska integreras med GTAsajten 5 eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det enda jag tänker på i val av skin, användarna. Vore korkat om jag tänkte på något annat sätt. Det som jag tror skiljer mellan ditt och mitt synsätt är att jag ser mer brett (på hela användarskaran inklusive engångsanvändare, gäster, förstagångsanvändare/framtida användare och datorokunniga personer) medan du endast koncentrerar dig på gruppen nuvarande aktiva/vana användare. Jag väger in alla användargrupper och gör beslut utav det.

Jag ser gärna ett mer koncentrerat och organiserat skin som är lättare att navigera för jag vet att det går hem. Om det ser lite roligare/avslappnande/personligare ut (behöver inte vara mycket, en brytande färg och lite rundare bilder räcker) är inte det nått fel heller. Grafikbuggarna (speciellt border-buggarna) samt olikheterna i olika webbläsare skapar också en dålig känsla. I jämförelse så anser jag att exempelvis phpbb lyckats betydligt bättre med sitt originalskin.

Men förstå mig inte fel, jag tycker att IPB2-skinnet (som för övrigt är en uppdatering av IPB 1.3-skinnet) är OK, men bättre skin finns och ännu bättre skins kommer att finnas.

Jag förstår hur du tänker. Men jag värderar alla som registerar sig och deltar aktivit i diskussioner och debatter på forum högre än vad jag gör med gäster. Samma princip gäller passiva och aktiva medlemmar i ett parti, de som är aktiva får påverka med medans de passiva bara stöjer partiet.

Det är svårt att säga vad gäster gillar och därför brukar man som sagt köra med standard-teman( i alla fall jag ), i och med att det ingår i forumet - det är inget man kan påverka. Väljer du däremot ett tema som du tycker passa så kanske många blir missnöjda och då åker du istället på smällen. När man installerar ett forum så måste man på ett eller annat sätt acceptera forumet som det ser ut, det måste man inte på samma sätt om du väljer ett. Hoppas du förstår vad jag menar.

Sedan tror jag redan att du är medveten om registeringsbuggen. Det börjar bli lite många namnlösa medlemmar nu. http://www.gtasajten.com/forum/index.php?act=Members

För att inte bara klaga så kan jag upplysa dig om att du gör ett bra jobb med både forumet och sajten, att uppgradera till IPB 2 var ett stort steg för forumet.

Ha en bra kväll.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är svårt att säga vad gäster gillar och därför brukar man som sagt köra med standard-teman( i alla fall jag ), i och med att det ingår i forumet - det är inget man kan påverka. Väljer du däremot ett tema som du tycker passa så kanske många blir missnöjda och då åker du istället på smällen. När man installerar ett forum så måste man på ett eller annat sätt acceptera forumet som det ser ut, det måste man inte på samma sätt om du väljer ett. Hoppas du förstår vad jag menar.

Vad är det som säger att gästerna ska gilla standard- temat mer än ett annat tema, då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag förstår precis vad du menar.

Men detta ser "proffsigare" ut på nåt sätt.

:P

Smaken är som baken delad som det heter. :D

Nej men jag gillarv det bara inte helt änkelt...

Men en liten fin gammal editknapp har kommit iaf. <_<

...eller inte? >_<

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...