Jump to content

Tycker du det behövs fler moderatorer?


Siana
 Share

Tycker du att forumet behöver fler moderatorer?  

77 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Berätta gärna varför, så att man kan ta åt sig utav kritiken och kanske fundera över dom fel och brister man sitter på som egenskap utav moderator.

Att du lätt tar illa upp utav småsaker. Det är något man borde jobba på. Kan bli jobbit för folk i din närhet under en längre tid.

@Siana

Va inte sån nu, det är jätte trevligt :)>_<

Tack.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att du lätt tar illa upp utav småsaker. Det är något man borde jobba på. Kan bli jobbit för folk i din närhet under en längre tid.

@Siana

Va inte sån nu, det är jätte trevligt (w00t)^_^

Tack.

Tack för att du uttalar dig.

Jag kan förstå att folk här inne kan tycka det är jobbigt att jag tar illa upp utav småsaker, men sen kan man fråga sig vad definitionen utav småsaker egentligen är? Kan det vara en småsak som så småningom leder till en "stor sak"?

Oftast, genom erfarenhet, har man lärt sig att dom flesta små saker som börjar oskyldigt, mer än ofta slutar i både kränkningar och personangrepp.

Något som jag tar väldigt hårt på, mestadels beroende på mitt jobb som moderator, men även utav egenskap som människa. Jag har mina värderingar här i livet, och dom håller jag fast vid väldigt hårt. För hårt kan kanske tyckas ibland, men oftast blir det bra i slutändan. Det är så jag upplever det i alla fall. Sen förstår jag att folk har synpunkter på mitt jobb som "mod", och då är ni varmt välkommna att framföra detta till mig. Jag är alltid öppen för all kritik.

Tack för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för att du uttalar dig.

Jag kan förstå att folk här inne kan tycka det är jobbigt att jag tar illa upp utav småsaker, men sen kan man fråga sig vad definitionen utav småsaker egentligen är? Kan det vara en småsak som så småningom leder till en "stor sak"?

Oftast, genom erfarenhet, har man lärt sig att dom flesta små saker som börjar oskyldigt, mer än ofta slutar i både kränkningar och personangrepp.

Något som jag tar väldigt hårt på, mestadels beroende på mitt jobb som moderator, men även utav egenskap som människa. Jag har mina värderingar här i livet, och dom håller jag fast vid väldigt hårt. För hårt kan kanske tyckas ibland, men oftast blir det bra i slutändan. Det är så jag upplever det i alla fall. Sen förstår jag att folk har synpunkter på mitt jobb som "mod", och då är ni varmt välkommna att framföra detta till mig. Jag är alltid öppen för all kritik.

Tack för mig!

En småsak behöver inte alltid leda till något stort, det beror helt på vad man gör det till. Om jag kallar dig för groda så tar du förmodligen* illa upp medans andra bara ser det som en världslig sak. Om man gör en liten sak stor så blir den även stor och i vissa fall som jag har debatterat så har jag använt starka ord exempelvis; Sportbög. Ingen anmärkte på det förens du kom in i bilden och började tjaffsa - och så var det i full gång. Ser du nu vad jag menar?

Sedan om majoriteten tycker att du är för hård så kanske det är dags att börja fundera över hur det egentligen är?

Jag som är administratör på en hel del sidor lyssnar och respekterar mina medlemmars åsikter och tankar. Säger folk att jag är dryg och sträng så vill jag givetvis bättra mig för att personer tycker att det är jobbigt om jag är dryg och sträng - det tycker jag är en självklarhet.

Nåväl, du gör som du vill och jag kan inte bestämma över dig, men jag kan försöka påverka dig.

* I mitt inlägg säger jag inte att du TAR illa upp, det jag säger är att du FÖRMODLIGEN tar illa upp. Det är trå olika saker.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En småsak behöver inte alltid leda till något stort, det beror helt på vad man gör det till. Om jag kallar dig för groda så tar du förmodligen* illa upp medans andra bara ser det som en världslig sak. Om man gör en liten sak stor så blir den även stor och i vissa fall som jag har debatterat så har jag använt starka ord exempelvis; Sportbög. Ingen anmärkte på det förens du kom in i bilden och började tjaffsa - och så var det i full gång. Ser du nu vad jag menar?

Sedan om majoriteten tycker att du är för hård så kanske det är dags att börja fundera över hur det egentligen är?

Jag som är administratör på en hel del sidor lyssnar och respekterar mina medlemmars åsikter och tankar. Säger folk att jag är dryg och sträng så vill jag givetvis bättra mig för att personer tycker att det är jobbigt om jag är dryg och sträng - det tycker jag är en självklarhet.

Nåväl, du gör som du vill och jag kan inte bestämma över dig, men jag kan försöka påverka dig.

* I mitt inlägg säger jag inte att du TAR illa upp, det jag säger är att du FÖRMODLIGEN tar illa upp. Det är trå olika saker.

Angående "sportbög diskusionen" så var det väl inte riktigt att jag klagade, det var mer en åsikt som jag hade i form att uttrycka sig så. Jag sa inte till någon att dom inte fick säga så, men jag sa att man bör veta vad man skriver, innan man skriver om du/ni förstår. Ja nog om det.

Sen har jag inte fått någon respons på att majoriteten skulle tycka att jag var för hård, men om nu så är fallet så tar jag givetvis åt mig utav den kritiken och försöker bättre mig till allas trivsel och trevnad. Kommer dock ej ändra mina värderingar för vad som är tillåtet och inte tillåtet.

Nej du har helt rätt i att du inte kan bestämma över mig, men jag är fullt medveten om att folk kan påverka mig. Och jag försöker, i största möjligaste form, att ta åt mig utav kritiken som riktas åt mig.

Givetvis förstår jag att du inte, "säger att jag tar illa upp", utan att det är så DU känner det.

Alla har sina egna tankar och förslag på bättring om man känner sig missnöjd.

Tack än en gång för att du delar dina tankar, det kan ju inte leda mer än till positivt resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående "sportbög diskusionen" så var det väl inte riktigt att jag klagade, det var mer en åsikt som jag hade i form att uttrycka sig så. Jag sa inte till någon att dom inte fick säga så, men jag sa att man bör veta vad man skriver, innan man skriver om du/ni förstår. Ja nog om det.

Sen har jag inte fått någon respons på att majoriteten skulle tycka att jag var för hård, men om nu så är fallet så tar jag givetvis åt mig utav den kritiken och försöker bättre mig till allas trivsel och trevnad. Kommer dock ej ändra mina värderingar för vad som är tillåtet och inte tillåtet.

Nej du har helt rätt i att du inte kan bestämma över mig, men jag är fullt medveten om att folk kan påverka mig. Och jag försöker, i största möjligaste form, att ta åt mig utav kritiken som riktas åt mig.

Givetvis förstår jag att du inte, "säger att jag tar illa upp", utan att det är så DU känner det.

Alla har sina egna tankar och förslag på bättring om man känner sig missnöjd.

Tack än en gång för att du delar dina tankar, det kan ju inte leda mer än till positivt resultat!

Tycker att det du skrev nu var mycket vettigt skrivet. Det som jag reagerade bäst på var detta:

"Kommer dock ej ändra mina värderingar för vad som är tillåtet och inte tillåtet."

Tycker att det är helt rätt. Du ska inte ändra på ditt sätt att jobba bara ditt sätt att vara om så är fallet.

Ha en trevligt helg. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det du skrev nu var mycket vettigt skrivet. Det som jag reagerade bäst på var detta:

"Kommer dock ej ändra mina värderingar för vad som är tillåtet och inte tillåtet."

Tycker att det är helt rätt. Du ska inte ändra på ditt sätt att jobba bara ditt sätt att vara om så är fallet.

Ha en trevligt helg. (w00t)

Tack för det!

Detsamma du, fortsatt trevlig helg. ^_^

Nej, nu väntar bingen och kudden.

Natti natti.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, två till moderatorer.

Personligen så tycker jag att någon som passar som moderator bör bli moderator. Ex. en med erfarenhet sedan tidigare. Då menar jag att man kanske ska ha varit moderator/admin på andra sidor med relativt mycket besökare. Samt även bruka det svenska spåket korrekt. Eller någon som visar sig kunna moderera ett forum, alla måste ju börja någonstans.

Attityden är även viktig - nästan det viktigaste.

Ett glatt humör och inte så kort stubin gör att alla trivs bättre på sidan. Onödigt mycket svordomar bojkottas enligt mig.

Politiskt oberoende och gärna över 17 år.

Med detta menar jag att personen i fråga inte skall favoristera medlemmar och heller inte varna eller spärra en annan användare pga. religion, politiskt åsikt m.m.

Lyssna på vad andra har att säga.

En bra moderator enligt mig ska lyssna på vad den andra har att säga om det är något som personen vill framföra, även spärrade eller varnade användare. Så om en användare har fått en varning och därefter säger att han tycker att det var fel och lägger fram bra argument som säger att det som moderatorn gjorde var fel - så skall varningen genast anulleras.

Fel och brister.

Alla har sina nack- och fördelar. Man kan aldrig vara politisktkorrekt eller helt felfri. Så innan man börjar gapa som moderator så bör man se över det man gör.

Det finns fler saker som gör en bra moderator men detta var lite som jag går på när jag väljer moderatorer. Tycker att de moderatorer jag har just nu på mina sidor fungerar jättebra. ^_^

Pff.. (w00t)

Attityd är ett skämt. Den du varnar blir arg på dig och den som har rapporterat den varnade blir glad för ditt agerande. Så du går +/- 0. Förlorar en men vinner en annan. Är jag arg RL så är jag även arg här och då är det mycket lättare att varna folk. Tur att jag aldrig är här då. ^_^

Politik eh? Spela roll på ett Spelforum? Lovar att en Vegan, Nazist, Kommunist och Homosexuell person skulle kunna styra forumet. Okej, kommunisten skulle antagligen aldrig göra något pga. sitt fria tänkande. Nazisten skulle varna alla som inte gör vad han säger, veganen skulle göra uppror över alla köttätare och "bögen" skulle bara fjolla runt och ta bort varningar för att få bättre chanser för en date. (fördommar är så jeffla kul)

Analysera > Lyssna..

Låt spammet hålla på en stund, sen med en hammare slår du ner på topicen och varnar skiten ur alla spammare. Då kan dom inte annat än hålla käft och skämmas. Bästa sättet att sätta dit spammare.

"Lev i nuet". Jag har säkert gjort många felaktiga varningar i mina dagar. Men när jag varnar någon skiter jag i vem det är. Allt jag gör är att ge dom en prick så man ser att man ska hålla ett extra koll på dom. (Varnings-metern är bra på det sättet att alla som har varningar kollar jag alltid lite extra på för att se om dom bättrar sig eller ska ha fler varningar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pff.. :o

Attityd är ett skämt. Den du varnar blir arg på dig och den som har rapporterat den varnade blir glad för ditt agerande. Så du går +/- 0. Förlorar en men vinner en annan. Är jag arg RL så är jag även arg här och då är det mycket lättare att varna folk. Tur att jag aldrig är här då. :o

Politik eh? Spela roll på ett Spelforum? Lovar att en Vegan, Nazist, Kommunist och Homosexuell person skulle kunna styra forumet. Okej, kommunisten skulle antagligen aldrig göra något pga. sitt fria tänkande. Nazisten skulle varna alla som inte gör vad han säger, veganen skulle göra uppror över alla köttätare och "bögen" skulle bara fjolla runt och ta bort varningar för att få bättre chanser för en date. (fördommar är så jeffla kul)

Analysera > Lyssna..

Låt spammet hålla på en stund, sen med en hammare slår du ner på topicen och varnar skiten ur alla spammare. Då kan dom inte annat än hålla käft och skämmas. Bästa sättet att sätta dit spammare.

"Lev i nuet". Jag har säkert gjort många felaktiga varningar i mina dagar. Men när jag varnar någon skiter jag i vem det är. Allt jag gör är att ge dom en prick så man ser att man ska hålla ett extra koll på dom. (Varnings-metern är bra på det sättet att alla som har varningar kollar jag alltid lite extra på för att se om dom bättrar sig eller ska ha fler varningar)

Jo alla har egna sätt att jobba, men det där var hur jag tycker att en mod ska betee sig. När jag pratar om attityder så pratar jag då inte om attityder när en mod aggerar mot en spammare eller någon som bryter mot regler - då ska man vara lite hård, inte dalta. I övrigt tycker jag att man ska vara schysst emot sina medmänniskor.

Klart att politik spelar roll, du skrev precis ett bra exempel. Kul om man får in en moderator som varnar bögar för att han är homofob osv.

Jag är ingen person som låter saker går när det gäller spam, spammar någon så varnar jag jävlen eller bannar på en gång. Det står tydligt i reglerna vad som gäller och skiter man i reglerna så får man stå sitt kast. Det är som att säga, jag låter domostranterna gå i några timmar till och slå ner folk i hopp om att de får med sig mer så jag kan sätta dit fler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh. Gubbarna vi har funkar väl bra. Man kan ju klaga på att "rödingarna" inte har några på insidan efter att Funnylin hoppade av. Men det spelar väl egentligen ingen större roll? Är det verkligen en internet-revolution ni eftersträvar? Eller är det bara glorifieringen av de förtrycktas kamp som lockar fram besten i oss? Leave the revolution to the ones who need it. Och bumpa upp Topp3 och möjligtvis Le Dude, om det så krävs för att hålla oss på vänsterkanten tillfredsställda.

A.A är en robot, och hans närvaro ger mig kalla kårar. Skicka han till Sibirien. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh. Gubbarna vi har funkar väl bra. Man kan ju klaga på att "rödingarna" inte har några på insidan efter att Funnylin hoppade av. Men det spelar väl egentligen ingen större roll? Är det verkligen en internet-revolution ni eftersträvar? Eller är det bara glorifieringen av de förtrycktas kamp som lockar fram besten i oss? Leave the revolution to the ones who need it. Och bumpa upp Topp3 och möjligtvis Le Dude, om det så krävs för att hålla oss på vänsterkanten tillfredsställda.

A.A är en robot, och hans närvaro ger mig kalla kårar. Skicka han till Sibirien. :o

Det är nog snarare tanken om en revolution som triggar våra sinnen - en själslig inre - som får ta sin form över ett forum, för att släppa ut sin "revolutionerande best" som har för svårt att uttrycka sig i det verkliga livet, där man som ungdom är nedtryckt och sedd som en av massorna...

Tihi.

Någon form av tillägg: sant med underrepresentering på vänsterkanten, så Duddeli skulle sitta finemang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Analysera > Lyssna..

Låt spammet hålla på en stund, sen med en hammare slår du ner på topicen och varnar skiten ur alla spammare. Då kan dom inte annat än hålla käft och skämmas. Bästa sättet att sätta dit spammare.

Det är rätt. man ska inte förebygga brott, utan sätta dit så många som möjligt :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För kännedom är jag tillbaka.

Tråkigt att sånt här ska behöva inträffa, någon liten tattar unge som inte kunde skilja på mitt och ditt. Rötägg.

Jag har bett om utdrag från inläggen som författades under tiden jag var hackad, för att kunna luska vidare på vem det som har gjort detta.

A.A är en robot, och hans närvaro ger mig kalla kårar. Skicka han till Sibirien.  :o

Jag lovar, jag är ingen robot. Jag är så mänsklig man bara kan bli. Skadar jag mig kommer det blod i alla fall. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bett om utdrag från inläggen som författades under tiden jag var hackad, för att kunna luska vidare på vem det som har gjort detta.

Såg båda hans inlägg, memorerade dock inte vad det stod exakt. I det första så stod det att du var hackad av någon som lekar ryss och i den andra så ståd det "cp blabla" och som rubrik "Varför? :/".

Vad hände mer ? Han bytte inte lösenord eller något? Gick han bara in och gjorde två inlägg och gick igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg båda hans inlägg, memorerade dock inte vad det stod exakt. I det första så stod det att du var hackad av någon som lekar ryss och i den andra så ståd det "cp blabla" och som rubrik "Varför? :/".

Vad hände mer ? Han bytte inte lösenord eller något? Gick han bara in och gjorde två inlägg och gick igen?

I nuläget har jag väldigt lite information om vad som egentligen har hänt.

Håller på och mejlar fram och tillbaka med Hultenius för att försöka reda ut exakt vad som har inträffat.

Han hade hackat mitt lösenord, vilket Hultenius tydligen upptäckte snabbt.

Men som sagt, när jag får mer information så skriver jag om det.

Tråkigt att människor inte kan skilja på "ditt och mitt". Tattarungar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...