Jump to content

Splinter Cell!


rabarben
 Share

Recommended Posts

- VISSA SPOILERS FÖREKOMMER -

Jo, det är så att jag blev lite konfunderad efter jag spelade hotellbanan (Shanghai). Där man har två kassaskåp man ska knäcka. Ett för JBA:s räkning och det andra för NSA:s räkning. Det som JBA gett mig i uppdrag att knäcka gick att knäcka (överanvändning av ordet "knäcka"). Men det av NSA gick ej. Samma sak på nästa bana (JBA HQ) där man skulle sno lite blueprints ur flintis kassaskåp. Är det meningen att man inte ska kunna knäcka dem för att förlora tillit hos NSA? Sättet det inte gick var att det överhuvudtaget inte fungerade att röra skivorna (höger eller vänster).

Så gärna ett enkelt svar, utan spoilers för mig, klarade just JBA HQ efter Shanghaihotellet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 347
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

- VISSA SPOILERS FÖREKOMMER -

Jo, det är så att jag blev lite konfunderad efter jag spelade hotellbanan (Shanghai). Där man har två kassaskåp man ska knäcka. Ett för JBA:s räkning och det andra för NSA:s räkning. Det som JBA gett mig i uppdrag att knäcka gick att knäcka (överanvändning av ordet "knäcka"). Men det av NSA gick ej. Samma sak på nästa bana (JBA HQ) där man skulle sno lite blueprints ur flintis kassaskåp. Är det meningen att man inte ska kunna knäcka dem för att förlora tillit hos NSA? Sättet det inte gick var att det överhuvudtaget inte fungerade att röra skivorna (höger eller vänster).

Så gärna ett enkelt svar, utan spoilers för mig, klarade just JBA HQ efter Shanghaihotellet.

Det är en bugg. Lösningen är att "speeda up", dvs scrolla mushjulet framåt när du ska knäcka kassaskåp! :)

Det här är ett ganska buggigt spel i övrigt också har jag märkt .. :ermm:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en bugg. Lösningen är att "speeda up", dvs scrolla mushjulet framåt när du ska knäcka kassaskåp! :)

Det här är ett ganska buggigt spel i övrigt också har jag märkt .. :ermm:

Det var det jävligaste. Jaja, går väl rätt snabbt att göra om dem nu när jag vet hur man gör. Vill ha tilliten på topp. Har märkt av några buggar jag också, men inte några allvarliga direkt. Tack för svaret :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Har kommit till bana 4 : Oil Tanker, men det enda jag ser är snö och dimma, om jag sätter på night vision blir allting vitt, det är bara med thermal och wave vision jag kan urskilja saker. Någon som vet vad det är för fel? Har inte träffat på någon bugg förän,nu på detta underbara spel :mellow:

Nja jag tror ej att det är en bugg det för Night Vision tror jag det blev så för mig ochså testa hoppa under vattnet och simma för då ska det väl funka har jag för mig. Själv har jag redan klarat ut det bara 10MISSONS blev ganska besviken på de ssom gjorde spelet. typ 12 eller 13tim tog det för mig att klara ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan råda alla att inte köpa det till Ps2 iaf. Spoilervarning: Tex kinabanan som nån behövde hjälp med tidigarei tråden finns inte äns med i ps2 versionen. Banan där man skall döda Lambert finns inte med, någon hotellbana finns inte med, Verkar bara finnas ett slut. Spelet är jädrigt nerskalat till PS2.. bortslösade pengar enligt mig.. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan råda alla att inte köpa det till Ps2 iaf. Spoilervarning: Tex kinabanan som nån behövde hjälp med tidigarei tråden finns inte äns med i ps2 versionen. Banan där man skall döda Lambert finns inte med, någon hotellbana finns inte med, Verkar bara finnas ett slut. Spelet är jädrigt nerskalat till PS2.. bortslösade pengar enligt mig.. :D

Jo jag vet min kompis har det till PS2 hur dåligt som helst men han är Bonus Missons på nåt jävla viss :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett problem!

Jag har införskaffat Double agent och har kommit till Shanghai-banan där man landar med en helikopter.

Men jag hör inga röster i inledningvideon till banan och när man startar så kan man inte röra sig. :P

Vad kan det vara för fel? Går det att lösa? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Så... nu har jag haft Splinter Cell: Double Agent på Xbox 360 ett par dagar, och spelat det ett tag. Jag förväntade mig något härligt, och det tycker jag fick. Även om buggar som att Sam kan "fastna" i kedjor, lådor och diverse andra saker får mig att bli galen när jag håller på att tima något otroligt och smyger förbi flera vakter... speciellt när man varit på samma ställe ett bra tag och äntligen håller på att lyckas och man tänker "JAAAAAAAA!" så fastnar man i något så sitter man där och försöker komma därifrån medans nån vakt får tiden att vända sig om och se mig med brallorna nere. Påminner om när någon håller fast en person medans den ropar efter ens polare. Kan se föremålen ropa "Här borta, här borta!! Här är han!" framför mig. :)

Den nya storyn är intressant... men lite tunn... man får veta för lite. I början får man veta att Fisher suttit bakom galler i ett halvår innan man flyr med Jamie Washington. Det hade inte skadat om man hade fått spendera lite tid i fängelset också. Det kan ju inte vara "lockdown" hela tiden. Jamie är ju utanför cellen, så...

Hade varit kul att få vara med och bygga upp Jamies förtroende för en under dessa 6 månader med 1 eller 2 uppdrag men men... och just det... varför är inte banan där man rånar tåget med i 360-versionen? Finns på current-gen versionerna. Kändes som en stor del av storyn, det var så JBA fick pengarna för att köpa det dom behövde.

Banorna var fantastiska, den enda jag inte gillade var Othotsk... speciellt delen när man är på båten och måste knocka i praktiken alla människor ombord. *suck* Hur är det Splinter Cell? Det är säkert möjligt att ta sig förbi alla utan att knocka dom.

Men men... jag har lyckats ganska bra i spelet tycker jag. Klarat Iceland, Ellsworth, Shanghai och Cozumel med 0 KO's på Hard med 100%. *stolt* Klarat alla JBA HQ banor med 100% och gjort alla objectives på alla av dom... ja, om man tar bort att man ska scanna retinals... fick 3/4... kunde tagit Enrica också, men ville inte. =/ Klarat JBA HQ part 4 med en knockout, vilket var Emile som vägrade sluta komma in till bomben man skulle desarmera.

Klarat Othotsk med 100% och minimalt antal KO's. Knockade ingen före man går på skeppet där man är tvungen att knocka alla på däck. =) Fan vad frustrerande det var när man skulle detonera sprängämnena via datorn, fick sitta där ett tag och göra ljud och kasta rökgranater.

Och något som var frustrerande var JBA HQ part 4 när jag försökte desarmera bomben och se till så ingen såg mig... blev förbannad och knockade Emile när han kom tillbaka för 105:e gången. Förresten... varför hade jag 0% på JBA HQ part 4 oavsett hur jag gjorde uppdraget tills jag klarade bonusuppdraget på kustvaktens båt då den gick upp till 100%? Ska det vara så?

Sen storyn... vilket är det "sanna" slutet? Är Enrica död eller kommer hon att vara med igen i nästa spel? Om man ser till så att hon överlever, så säger Sam att han ska komma upp sen för att tala med henne när hon öppnar dörren för honom till hissen på sista HQ uppdraget.

Är Lambert död eller är han med i nästa spel? Hört att han dör i Essentials också, så jag tror nästan han är död. Och om han lever så skulle han ju kunna bekräfta att Sam jobbade undercover hos JBA... men sen så har de ju sagt att om någon tar fast Sam under tiden han är på ett uppdrag så kommer regeringen förneka hans existens? Att Splinter Cells inte existerar.

Sen har jag hört att det finns 3 slut, vad består dessa av? Är de olika sakerna bara vad man hör i eftertexterna? De olika sluten har jag sett är Sam är där inne när SWAT-killarna tittar in, eller så är han inte där. Sen i eftertexterna röster som Sam i en rättegång

"Sam Fisher, how do you plead?"

"Not guilty."

Och så hör man upprörda jurymedlemmar eller vad det är. Sen hör man hur Sam ska ha rymt. Eller ett slut när de inte hittar något i byggnaden. Vad är det 3:e slutet då?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Har fått söta grafikproblem med Double Agent, fick dessa problem för längesen men har inte rört spelet förrän idag. Det löstes inte med ominstallation, det beror inte heller på Vertical Sync för jag slog på det igen efter jag haft det av (ingen aning om vad det gör, men det spelade roll i NHL07).

Asus P5B P965

Intel Core 2 Duo E6300

Radeon X1950 Pro (256 MB)

Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 2x1GB

DirectX 9.0c

Ett screenshot på problemet (kan se vissa ljuskällor om jag vrider på mig).

Edit: Jag skrev det aldrig, men; hjälp.

post-848-1184332391_thumb.jpg

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...