Jump to content

Splinter Cell!


rabarben
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 347
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har inte kört något tidigare splinter cell spel, så kan jag köpa Splinter cell conviction och ändå förstå handlingen? Om inte, kan någon snabbt förklara de förra spelen?(Inga spoilers på denna) Tack :P

Ja, du kan ändå spela Conviction. Vad du behöver veta är:

Sarah Fisher: Sam's dottern som förklarades död i början av förra spelet vilket fick Sam's värld att falla sönder.

Lambert: Sam's föredetta chef och bästa vän. Sam, som var undercover hos en grupp terrorister, blev tvingad att skjuta honom i slutet på förra spelet för att behålla sin cover.

Tom Reed: En föredetta kollega till Sam som brukade ge honom olika uppdrag i tidigare spel.

Grim: Dator expert och Sam's suport i tidigare spel.

Third Ecelon: En NSA spion orginisation som Lambert och Sam startade. Men efter Lamberts död så tappade Sam förtroendet för dem och lämnade dem.

Hoppas det här hjälper. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du kan ändå spela Conviction. Vad du behöver veta är:

Sarah Fisher: Sam's dottern som förklarades död i början av förra spelet vilket fick Sam's värld att falla sönder.

Lambert: Sam's föredetta chef och bästa vän. Sam, som var undercover hos en grupp terrorister, blev tvingad att skjuta honom i slutet på förra spelet för att behålla sin cover.

Hoppas det här hjälper. :)

Jag behövde aldrig göra det utan jag gjorde såhär:

Att jag valde aldrig skjuta Lambert utan sköt han som stog bredvid Lambert.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Jag gjorde också som SilentViper men i Conviction har de bestämt att det andra var canon. Det är orsaken att jag nämde det slutet.

Synd att början av Conviction inte blir som man valde i slutet i Double Agent. Synd att det släpps till PC näst sista April. Men men man får väl gotta sig med Gay tony och lite annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...