Jump to content

Leatherface i GTA: Liberty City Stories


Bobbo Viking
 Share

Recommended Posts

Tjoho! Enligt en amerikansk kille vid namn John Terrance så finns Leatherface, som så många letade efter i San Andreas, i GTA: LCS. Han berättar att när han spelade på sin PSP och gick nere i skogen på Shoreside-ön så dök Leatherface upp. Han tog genast kontakt med Rockstar Games som var lite luriga i sitt mejl de svarade med.

"Det är möjligt att saker som folk trodde på, men kanske inte existerade i det förra GTA-spelet dyker upp i Liberty City Stories. Vi vet att vi gjorde många spelare besvikna förra gången.."

Källa: Official PS2 Magazine UK

Har översatt allt själv. Allt finns i månadens nummer av den engelska PS2-tidningen "Official PS2 Magazine" som jag prenumerar på sedan ett år ungefär. Ska berätta mer för er så fort jag får nys på något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så. Nu har jag kommit hem från plugget och har tid att översätta hela artikeln. Lägger upp översättningen så snart jag é klar!

Översättning av artikeln, ha överseende. Jag é inte någon engelska-lärare precis.

Leatherface i Liberty City?

Ja, iallafall om vi ska tro på den 17-årige amerikanen John Terrance's historia. Detta har som ni GTA-älskare kanske vet dykt upp innan. Falska raporter om bland annat "Leatherface" och "Bigfoot" men Terrance hävdar att det han säger är sant. Så här har han skrivit i sitt mail han sedan skickade in till Rockstar Games själva:

Jag har spelet GTA: Liberty City Stories på PSP och jag undrar om ni har valt att lägga in filmkaraktären "Leatherface" i ert spel efter många frågor angående GTA: San Andreas. Jag frågar detta eftersom jag har upptäckt en sak i spelet som jag själv tror är just "Leatherface".

Jag var ute och sprang i parkskogen på Shoreside-ön. Det var natt och det regnade, (Rockstar, ni har hört detta förr), hursomhelst. Helt plötsligt så kom det en ped joggandes emot mig. Först trodde jag att det var en polis men eftersom jag inte hade några Wanted-stjärnor så antog jag att det måste vara något annat. När han/hon kom närmare såg jag vad det var. Texturerna såg väldigt konstiga ut men jag antog att det skulle se ut som att gubben hade en skjorta med några "rags" (trasor?) över sig. Ansiktet såg också väldigt konstigt ut. Jag hade aldrig sett denna ped innan så visst blev jag nyfiken. Men när han närmade sig ännu mer plockade han fram en motorsåg (!) och sågade med den efter mig. Jag sprang iväg en bit och eftersom killen inte kunde springa lika snabbt som jag så kunde jag lugnt ställa mig och vänta in honom. Jag hade en pistol och med den började jag skjuta mot honom. Men när jag började skjuta försvann motorsågen och han sprang snabbt, som när du håller ned X-knappen och springer, in i skogen och försvann. Mycket konstigt så jag frågar er.

John Terrance

Rockstars svar:

Hej John!

Vi tänker svara likadant som vi gjorde när frågorna om GTA: San Andreas strömmade in, med andra ord inte berätta någonting. Vi lämnar det åt människorna som kommer läsa och skriva om detta. Det är bra reklam för oss som du kanske själv har märkt. Men det är möjligt att saker som folk trodde på, men kanske inte existerade i det förra GTA-spelet dyker upp i Liberty City Stories. Vi vet att vi gjorde många spelare besvikna förra gången genom att låta dem tro att det fanns bland annat "Bigfoot" i skogarna. Men vi tänker inte säga någonting.

Rockstar support

Av Phyllis Moore.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WWHHAA!!! ^_^

YOU OWN!

Finns det inga bilder? -_-

Jag tycker inte det låter så himla troligt att hanh sprang i en park men... :D

"Men det är möjligt att saker som folk trodde på, men kanske inte existerade i det förra GTA-spelet dyker upp i Liberty City Stories." det lät jävligt troligt och jag fick en kick när jag läste det!

blir väl till att köpa det när det kommer på Ps2 då :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha! Upptäckte en trevlig sak när jag tittade på vad som skulle dyka upp i kommande nummer av OPS2M. Har översatt:

Nästa nummer av Official PlayStation 2 Magazine kommer att innehålla en intervju med Rockstar Games om deras senaste spel, GTA: Liberty City Stories som nu kommer till PS2. Och som en bonus har vår GTA-fantast Michael lyckats trycka in några frågor om det nya Leatherface-ryktet (sidan 36).

Ah, februari-numret. Det kommer snart, ska se till att lägga upp det som står med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker det är synd att dom lagtin detta?

Jag skulle vilja ha det till nästa GTA-spel till förhoppningsvis Ps3, I en mörk skog eller något sånt. Sedan dessa underbara rykten om att folkt sett leatherface och massor av diskusioner. Sen byggs det upp mer och mer.

Känns kanske mer spännande i ett helt nytt GTA, fast jag tycker ju inte det är synd precis. De får gärna lägga in det i nästa GTA också.

Håller med om att det är positivt med rykten om Leatherface och liknande, gör spelandet till något extra spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns kanske mer spännande i ett helt nytt GTA, fast jag tycker ju inte det är synd precis. De får gärna lägga in det i nästa GTA också.

Håller med om att det är positivt med rykten om Leatherface och liknande, gör spelandet till något extra spännande.

Precis. Men erkänn att historierna om folks uppleveser I SA var spännande att läsa (om dom håller sig inom vissa nivåer) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...