Jump to content

Piratpartiet


Gäst
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Och ni tror att dem kommer få igenom allt det här? Kommer inte gå, så enkelt är det.

Självfallet kommer dom aldrig lyckas avskaffa pataent och upphovsrätt. Men att dom ens har det som utsatt mål får mig att undra om dom verkligen är på allvar. Det kanske är något satirgrupp som kokat ihop det för att se hur många idioter det finns som verkligen vill avskaffa upphovrätten och patentet med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som tycker det är bra sysslar tydligen inte med något "kreativt" själva.

Hur jävla kul är det om jag släpper en platta med bandet... Så nästa dag är det någon jävel som har en likadan låt på sin platta? Det funkar ju inte... Det är bara att inse.. allt hade blivit kaos.. Konsums logo hade suttit på något jävla toalettsstolsföretag osv...

nejtack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som tycker det är bra sysslar tydligen inte med något "kreativt" själva.

Hur jävla kul är det om jag släpper en platta med bandet... Så nästa dag är det någon jävel som har en likadan låt på sin platta? Det funkar ju inte... Det är bara att inse.. allt hade blivit kaos.. Konsums logo hade suttit på något jävla toalettsstolsföretag osv...

nejtack.

Eller att ni släpper en skiva och efter ett halvår så har ni sålt 2 album. Men när ni går ut på stan märker ni att alla vet vilka ni är och alla tycker att er musik är skitbra.

'Men vi har bara sålt 2 kopior. Hur kan ni veta om vi är bra eller inte?'

'Ameh! Troru man köper eller? Jag har laddat ner till min mp3! Jag älskar erat band och ni är bäst! Kommer alltid stödja erat band!'

Anar ni ironin?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller att ni släpper en skiva och efter ett halvår så har ni sålt 2 album. Men när ni går ut på stan märker ni att alla vet vilka ni är och alla tycker att er musik är skitbra.

'Men vi har bara sålt 2 kopior. Hur kan ni veta om vi är bra eller inte?'

'Ameh! Troru man köper eller? Jag har laddat ner till min mp3! Jag älskar erat band och ni är bäst! Kommer alltid stödja erat band!'

Anar ni ironin?

Även om det är ironi så..

Klart folk tankar musik.. Det kommer de alltid att göra.

Det har jag inget emot precis, men om någon annan snor det materialetman själv har skrivit och dessutom lagligt...Så är det lite halvdant. :P

Fan, låter som Lars Ulrich.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fri nedladdning vore grejer :P

Edit: Jaeger: Gäller det där Lars Ulrich ska jag nu få dig att tänka om.

Jo, anledningen till stämningen av Napster hade inte ett jävla skit att göra med pengar, inte alls. Anledningen var, att dom just arbetade med låten I Disappear till soundtracket för Mission Imposible II. Den låten gled ut på Napster då dom fortfarande mixade den, det var en månad kvar till släpp. Då kmr vi till anledningen utav stämningen: Lars stämde dom för att dom inte hade kontroll av vad som skedde, det var bortom deras grepp, det bara tankades hem hela tiden utan att dom kunde göra något åt det. Hoppas fler tar åt sig av detta. Vet själv att jag hävdat detta med pengar några gånger, dock icke på ett högt antal månader. Då visste jag inte anledningen, hoppas ni nu vet den en gång för alla.

Redigerad av leftbehind
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om det är ironi så..

Klart folk tankar musik.. Det kommer de alltid att göra.

Det har jag inget emot precis, men om någon annan snor det materialetman själv har skrivit och dessutom lagligt...Så är det lite halvdant. :P

Fan, låter som Lars Ulrich.

Det är ju då en fråga om etik.

Om ett annat band gör en låt som ni tycker äger - är det då så smart att göra samma låt och ge ut den? Jag menar - fansen vet vem som var först och det är ju ingen vidare image att vara några otalanterade killar som inte kan skriva egna låtar utan måste sno andras och dessutom ge ut låtarna som deras egna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju då en fråga om etik.

Om ett annat band gör en låt som ni tycker äger - är det då så smart att göra samma låt och ge ut den? Jag menar - fansen vet vem som var först och det är ju ingen vidare image att vara några otalanterade killar som inte kan skriva egna låtar utan måste sno andras och dessutom ge ut låtarna som deras egna.

Det är sant det du säger.

men idioter finns överallt.. Sen menar inte jag bara hela låta, det kan ju vara en del riff osv. Sen är det ju det här med många som gör bilder på konstnärer och de som gör det på datorn(också konstnärer men wtf). Det är j inte så jävla kul om någon tar ens Mona-lisa och gör om lite och hänger upp någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fri nedladdning vore grejer :P

Edit: Jaeger: Gäller det där Lars Ulrich ska jag nu få dig att tänka om.

Jo, anledningen till stämningen av Napster hade inte ett jävla skit att göra med pengar, inte alls. Anledningen var, att dom just arbetade med låten I Disappear till soundtracket för Mission Imposible II. Den låten gled ut på Napster då dom fortfarande mixade den, det var en månad kvar till släpp. Då kmr vi till anledningen utav stämningen: Lars stämde dom för att dom inte hade kontroll av vad som skedde, det var bortom deras grepp, det bara tankades hem hela tiden utan att dom kunde göra något åt det. Hoppas fler tar åt sig av detta. Vet själv att jag hävdat detta med pengar några gånger, dock icke på ett högt antal månader. Då visste jag inte anledningen, hoppas ni nu vet den en gång för alla.

Och du är så naiv och tror att pengar inte var inblandade.

Gosh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...