Jump to content

Piratpartiet


Gäst
 Share

Recommended Posts

INFO

Klicka på länken och läs så vet ni vad ni ska rösta på i valet

Piratpartiet

Fy FAN.

Om alla börjar producera kopior av varandras produkter, och sprida all media gratis, kommer ALLA SVENSKA INDUSTRIER GÅ UNDER.

Tänk er bara att Saab går i konkurs för att tio företag börjar producera identiska kopior av Saabbilar (fast billigare, och med inbyggda fel). Sen fattar alla att bilarna är sopiga, och så går även dom företagen i konkurs.

Inte en djävel kommer vilja släppa sina låtar, för att om man är känd så får alla sno ens skivor, och om man är fattig får dom kända sno ens låtar och kalla sina egna. Spelindustrin kommer GÅ UNDER, för spel är inte så enkelt som musik, där tre obildade bonnar på landet kan skapa en fantastisk låt som alla kommer vilja lyssna på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Fy FAN.

Om alla börjar producera kopior av varandras produkter, och sprida all media gratis, kommer ALLA SVENSKA INDUSTRIER GÅ UNDER.

Tänk er bara att Saab går i konkurs för att tio företag börjar producera identiska kopior av Saabbilar (fast billigare, och med inbyggda fel). Sen fattar alla att bilarna är sopiga, och så går även dom företagen i konkurs.

Sedan att ens köpa en saab är ju ganska onödigt. Men det behöver vi inte gå in på. Dock håller jag med dig till viss del. Hoppas dock på att detta parti kommer med i riksdagen så att dagens regering lägger ner det överdrivna arbetet om att stoppa piratkopierare. Det är för mycket. Lite väl att ge en snubbe som laddat upp hipp hipp hora den böter han fick. Han var relativt ung också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Darkjak: Även om Piratpartiet jobbar för att avskaffa upphovsrätt och patent kommer det aldrig hända. Men att det finns någon som försvar den miljonen svenska fildelare från att bli krimminella och jämställda mer terrorister, är självklart. Thomas Bodström kan inte bara komma och stifta massa lagar utan att det är folkets vilja.

Försten ska Piratpartiet efter en del kritik ändra sitt program och blir lite mer humana, jag tycker givetvis inte heller att upphovsrätten och patent ska avskaffs.

"[...] När en del frågor har väckts, och vi har rannsakat oss själva, så har det lett till att vi helt enkelt ser att vissa frågor är viktigare än andra. Därför har vi korrigerat och reviderat programmet - det vi inom kort kommer att presentera är, till skillnad från det ursprungliga utkastet, saker där vi känner rakt igenom att vi kan försvara våra ståndpunkter i vått och torrt."

https://www.piratpartiet.se/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Darkjak: Även om Piratpartiet jobbar för att avskaffa upphovsrätt och patent kommer det aldrig hända. Men att det finns någon som försvar den miljonen svenska fildelare från att bli krimminella och jämställda mer terrorister, är självklart. Thomas Bodström kan inte bara komma och stifta massa lagar utan att det är folkets vilja.

Försten ska Piratpartiet efter en del kritik ändra sitt program och blir lite mer humana, jag tycker givetvis inte heller att upphovsrätten och patent ska avskaffs.

"[...] När en del frågor har väckts, och vi har rannsakat oss själva, så har det lett till att vi helt enkelt ser att vissa frågor är viktigare än andra. Därför har vi korrigerat och reviderat programmet - det vi inom kort kommer att presentera är, till skillnad från det ursprungliga utkastet, saker där vi känner rakt igenom att vi kan försvara våra ståndpunkter i vått och torrt."

https://www.piratpartiet.se/

Som sagt, anser jag att piratkopiering är en kriminell handling.

Är det stöld att sno en bil, är det stöld att sno ett program, eller en film.

Låtar har jag redan sagt att man kan göra utan större investeringar.

Visst, anser dock att man bör sänka priset på datormjukvara. Spel bör kosta typ 300 kronor maximalt, och datorprogram bör kosta max en tusenlapp (säg inte det är dyrt, vår skola har ett program som kostar 20 000 att köpa, om man köper det till en enskilld dator)...

Istället för att stjäla, bör ni visa för industrin att priset är för högt idag. Ordna ett internationellt inköpsstopp, där alla medverkande låter bli att köpa grejerna, och en "honest month", där man köper istället för att bränna, och därigenom visa hur många som skulle köpa prylarna, om piratmarknaden skulle varit borta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Darkjak: Jag har för mig att försäljningen av filmer (musik och program vet jag inget om) inte alls har minskat pga piratkopiering. Innan jag började wareza köpte jag kanske 2-4 filmer/år, ungefär så många så jag köper nu. Skillnaden nu är att jag utöver mina kanske 20 köpta DVD-filmer har ett hundratal andra filmer på datorn eller utbränt, filmer som jag aldrig hade köpt annars.

Men däremot filmer som jag gillar köper jag på DVD. Nu senast till jul Fear And Loating In Las Vegas, fast att jag har den på datorn. Jag tror faktiskt många gör som jag.

Och det där men sno bilar har vi ju också diskutarat men jag kan säga det igen: Jag går på stan och ser en Ferrari som jag vill ha, då tar jag fram min hightech bil-matrialiserare (BitTorrent, DC++), och kopierar den så det finns två. Visserligen tjänar inte Enzo Ferrari på att jag fick bilen, men det är ingen förlust för honom heller, eftersom jag inte hade köpt den annars heller (precis som med de hundra filmerna).

Min Ferrari saknar dock interiör (omslag) och lack (fodral) så det enda jag kan göra med den i princip är att köra. Därför när jag blir rik och provat bilen ordentligt köper jag en ny, fullutrustad version och alla är glada och nöjda. Fattar du vad jag menar??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Darkjak: Jag har för mig att försäljningen av filmer (musik och program vet jag inget om) inte alls har minskat pga piratkopiering. Innan jag började wareza köpte jag kanske 2-4 filmer/år, ungefär så många så jag köper nu. Skillnaden nu är att jag utöver mina kanske 20 köpta DVD-filmer har ett hundratal andra filmer på datorn eller utbränt, filmer som jag aldrig hade köpt annars.

Men däremot filmer som jag gillar köper jag på DVD. Nu senast till jul Fear And Loating In Las Vegas, fast att jag har den på datorn. Jag tror faktiskt många gör som jag.

Och det där men sno bilar har vi ju också diskutarat men jag kan säga det igen: Jag går på stan och ser en Ferrari som jag vill ha, då tar jag fram min hightech bil-matrialiserare (BitTorrent, DC++), och kopierar den så det finns två. Visserligen tjänar inte Enzo Ferrari på att jag fick bilen, men det är ingen förlust för honom heller, eftersom jag inte hade köpt den annars heller (precis som med de hundra filmerna).

Min Ferrari saknar dock interiör (omslag) och lack (fodral) så det enda jag kan göra med den i princip är att köra. Därför när jag blir rik och provat bilen ordentligt köper jag en ny, fullutrustad version och alla är glada och nöjda. Fattar du vad jag menar??

Jo, men majoriteten köper inget efteråt.

Dom bara bränner, bränner och bränner, utan att någonsin köpa något.

På LAN kör de flesta i min klass med en hackad version av CS, som inte är kompatibel med vanliga CS, vilket tvingar alla andra att skaffa samma version, för att piraterna inte vill punga ut med 130 kronor för det gamla Halflife.

Många i min klass är storfans av OC, så dom laddar ner alla avsnitt, istället för att köpa samlingsboxarna, eller ens se det på TV!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Vi deklarerar i FN att vi inte längre accepterar WIPO som en auktoritet, och WTO struntar vi i (USA kommer fett att gå bananer, men det struntar vi också i). Eventuella EU-ramar ignorerar vi också (kan Frankrike, så kan vi. Finland agerade f.ö. föredömligt där med första vändan EUCD)."

Texten dom skriver låter väldigt proffesionelt: "USA kommer fett att gå bananer" :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...