Jump to content

Piratpartiet


Gäst
 Share

Recommended Posts

INFO

Klicka på länken och läs så vet ni vad ni ska rösta på i valet

Piratpartiet

Vad står Piratpartiet för?

Piratpartiet står för avskaffande av immaterialrätten (upphovsrätt, patent, varumärken och mönsterskydd) med bifogade effekter (som kassettersättning), och dessutom kraftigt stärkt integritetsskydd för individen (bl.a. att datalagringsdirektivet inte ska implementeras, en upphöjning av brevhemligheten till generell kommunikationshemlighet, och en grundlagsskyddad rätt till privatliv). Vi tar inte ställning i några andra frågor, särskilt inte fördelningspolitiska frågor. (Poängen med detta är att du ska kunna rösta på Piratpartiet utan att förändra vänster-högerläget i svensk politik.)

Dessutom står vi för att Thomas Bodström inte ska få nåt nytt allmänt uppdrag, efter hans eskapader med datalagringsdirektivet. Möjligtvis kan han få uppdraget att sälja korv utanför riksdagshuset. Under vinterhalvåret.

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Jag kan rösta nästa val. ^_^

Ey, btw jag lyssnade på P4 eller P5 för 2 dagar sen typ på morgonen. Och då intervjuade dom ledaren. Jag garvade som i helvete när dom sa Tomas Bodström eller vad han hette borde stå utanför riksdaghuset och sälja korv istället för att vara där inne. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Piratpartiet står för avskaffande av immaterialrätten (upphovsrätt, patent, varumärken och mönsterskydd...
Eller vad man inte ska rösta på. Iof kommer dom aldrig lyckas, så vi får väl se. Jag är däremot starkt för
...dessutom kraftigt stärkt integritetsskydd för individen (bl.a. att datalagringsdirektivet inte ska implementeras, en upphöjning av brevhemligheten till generell kommunikationshemlighet, och en grundlagsskyddad rätt till privatliv.

Tycker att dom borde satsa mer på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Initiativet är skitbra. Lagarna om fildelning verkar just nu mest vara uppbyggda efter skivbolagens vilja och intigritet kan man skita i.

Men dom är lite väl extrema. Om man avskaffar upphovsrätten kommer det bli kaos, ingen kommer våga satsa på något nytt, eller ens släppa något. All svensk musik kommer att dö och vi får stå och skämmas för vår befolkning.

Eller nåt.

Men initiativet är skitbra, bara dom taggar ner lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får en liten känsla av att det är ett gäng fjortonåringar som dragit igång hela projektet. "Hallå vi vill ta bort patent och upphovsrätt, titta på oss." Har dom tänkt något på vad det innebär?

Det hela blir ju inte mer seriöst av att dom vill sätta Bodström till att sälja korv. WTF?

Det hade varit något jag skulle röstat på om dom hade satsat allt på att stoppa den nya datalagringslagen, och allt som kommer komma ur det sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Muahaha, jag har inget liv i alla fall. Så ni vet vart min röst går i år. Moderaterna :)

Men jag tycker att detta parti är värt en plats i riksdagen så att de kan visa de stora gubbarna vart skåpet ska stå. Tycker dock inte att det är värt att slösa bort en hel röst på detta parti då jag så länge har velat ha bort sossegubbarna från makten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle aldrig lägga en röst på dom faktiskt, varför ska man förstöra Sverige ännu mer? Tjock Göran har ju redan förstört Sverige en hel del så man kan väl prova en borglig regering och se om det blir bättre iallafall.

Det blir förmodligen ytterligare upp-fuckat skulle jag gissa...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...