Jump to content

Bärbara Playstation


Vice.
 Share

Recommended Posts

Det man får extra i Gigapack är ju givetvis ett 1gigskort, men också ett helt onödigt och lågkvalitets-plastställ för PSPn, samt en USB-miniB-kabel, som på ClasOhlson kostar 55:- för en meter, och 39,90 för 1,8 m på Biltema. Ett minneskort på 1Gb kostar på datorbutiken.com 529:-.

Summa ihopskramlat: 568,90:-. Om någon lyckats hitta ett gigapack för bara 400:- extra är ju det därför en bra affär, men tänk på att det kanske blir billigare med valuepack på ett annat ställe, och sedan köper man extra efteråt. Då kan det faktiskt bli billigare än att köpa gigapack direkt.

För mig skulle det vara mycket billigare att följa det exemplet och köpa ett minneskort från datorbutiken, eftersom jag köpte min PSP (valuepack) väldigt billigt. Nypris kostade den 1690:- + Sandisks 1Gb kort = 2219. (Jag har inte köpt kortet än, men det spelar ingen roll.) Men 2219 kr är fortfarande bra mycket billigare än till och med ett fjuttigt valuepack.

Puh! Ang. hur mycket plats man behöver så räcker ju inte 32Mb långt. Man kan dessutom bara lagra 30Mb på det, därför räcker det till max åtta låtar.

EDIT:

Se till att du köper det senaste PSPn abara. 2.0

Dock står jag fast vid min åsikt: PSP suger.

Nej, 2.0 är inte det senaste. Det är 2.60. Dessutom är nyare versioner mindre och mindre eftertraktade, eftersom man inte kan göra... vissa saker som kräver tillgång till PSPns kernelkod. Detta behöver inte alls vara olagliga saker, utan även praktiska saker som t.ex att man använder sin PSP som fjärrkontroll till sin tv, stereo, dator (med extern enhet + plugins, till winamp t.ex.), playstation 2 med mera. Det man allra helst vill ha är en japansk 1.0-version, därefter kommer v1.5 näst på listan. 2.60 är definitivt det minsta man vill ha. (Version 2.0 eller högre krävs för att spela GTA:LCS. Om någon tror att man kan lura mjukvaran att det är 2.0, tror de fel.)

"PSP suger". Okej, det är din åsikt. Men bara för att du köpt en halvtrasig PSP (eller dåliga spel, vad det nu var) i Thailand behöver inte det betyda att hela världens PSP-enheter och -spel är det. Tror inte att det skulle sälja så bra som det gör om alla tyckte att det var en dålig pryl, och höll sig till Nintendogs istället.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det man får extra i Gigapack är ju givetvis ett 1gigskort, men också ett helt onödigt och lågkvalitets-plastställ för PSPn, samt en USB-miniB-kabel, som på ClasOhlson kostar 55:- för en meter, och 39,90 för 1,8 m på Biltema. Ett minneskort på 1Gb kostar på datorbutiken.com 529:-.

Summa ihopskramlat: 568,90:-. Om någon lyckats hitta ett gigapack för bara 400:- extra är ju det därför en bra affär, men tänk på att det kanske blir billigare med valuepack på ett annat ställe, och sedan köper man extra efteråt. Då kan det faktiskt bli billigare än att köpa gigapack direkt.

För mig skulle det vara mycket billigare att följa det exemplet och köpa ett minneskort från datorbutiken, eftersom jag köpte min PSP (valuepack) väldigt billigt. Nypris kostade den 1690:- + Sandisks 1Gb kort = 2219. (Jag har inte köpt kortet än, men det spelar ingen roll.) Men 2219 kr är fortfarande bra mycket billigare än till och med ett fjuttigt valuepack.

Puh! Ang. hur mycket plats man behöver så räcker ju inte 32Mb långt. Man kan dessutom bara lagra 30Mb på det, därför räcker det till max åtta låtar.

EDIT:

Nej, 2.0 är inte det senaste. Det är 2.60. Dessutom är nyare versioner mindre och mindre eftertraktade, eftersom man inte kan göra... vissa saker som kräver tillgång till PSPns kernelkod. Detta behöver inte alls vara olagliga saker, utan även praktiska saker som t.ex att man använder sin PSP som fjärrkontroll till sin tv, stereo, dator (med extern enhet + plugins, till winamp t.ex.), playstation 2 med mera. Det man allra helst vill ha är en japansk 1.0-version, därefter kommer v1.5 näst på listan. 2.60 är definitivt det minsta man vill ha. (Version 2.0 eller högre krävs för att spela GTA:LCS. Om någon tror att man kan lura mjukvaran att det är 2.0, tror de fel.)

"PSP suger". Okej, det är din åsikt. Men bara för att du köpt en halvtrasig PSP (eller dåliga spel, vad det nu var) i Thailand behöver inte det betyda att hela världens PSP-enheter och -spel är det. Tror inte att det skulle sälja så bra som det gör om alla tyckte att det var en dålig pryl, och höll sig till Nintendogs istället.

Ey! se till att citera rätt person hörru!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en PSP och jag kan säga som så att jag hellre spelar på den än mina stationära, det beror nog på att jag alltid har haft en förkärlek att kunna spela varsom helst, (har Nintendo DS med).

Så, om man gillar att lira lite GTA på toaletten så är det ju ett självklart köp. Fast visst, Nintendo DS har mer spel som är "bärbara".

Edit: Glöm bort det här inlägget, har helt ändrat uppfattning, PSp 'r inte värd att köpa, spelar hellre på PS2, Xbox eller X360 än den. Samma spel fast i nerskalat format. Nä, Nintendo DS tillför något nytt och originella och bra spel.

Som sagt, glöm bort det inlägget. Sålde min PSP direkt den fösta wow-faktorn la sig, den är inte så kul i långa loppet. Köper hellre en Nintendo DS Lite när den kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSP är en väldigt bra maskin. Snygg, cool och många bra funktioner. Det ända är dpck styrningen i vissa spel, den analoga styrspaken hade dom kunnat skippa eller försökt placera den på högra delen av maskinen. Att i Liberty City Stories t.ex. springa med spaken och byta vapen med styrkorset är nästan omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSP är en väldigt bra maskin. Snygg, cool och många bra funktioner. Det ända är dpck styrningen i vissa spel, den analoga styrspaken hade dom kunnat skippa eller försökt placera den på högra delen av maskinen. Att i Liberty City Stories t.ex. springa med spaken och byta vapen med styrkorset är nästan omöjligt.

Näh, det är ju skitlätt att byta vapen samtidigt. Tummen på plattan och pekfingret på korset. Ingen konst, såvida man inte har falukorvar till fingrar. Och hur skulle det se ut med en analog spak på högra sidan? :mellow: Du kan väl inte tro att det skulle vara bättre om både ∆, , X, O OCH en analog spak skulle styras med högertummen? Det vore väl ett affärsmässigt självmord, om Sony hade släppt PSPn med det utseendet. Vad blir kvar till vänsterhanden? Ett styrkors? Jag har inga som helst problem med analoga plattan, tvärtom tycker jag att styrkorset är tveksammare.

Men, förstås, plattan kunde ha varit lite längre upp och till höger på maskinen. (Se bild, jämför med infällt original.) Det kanske inte hade varit lika estetiskt och linjärt, men eftersom enheten är så döläcker i övrigt gör det nog inget. Det hade hursomhelst blivit bekvämare.

Annars hade det säkert varit bra med en mer matt färg. Nu tar den åt sig all smuts och fett som en disktrasa. Fast å andra sidan är en av de snyggaste grejerna med PSPn att den är så blank! :mellow:

post-38-1143808587_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Version 2.0 eller högre krävs för att spela GTA:LCS. Om någon tror att man kan lura mjukvaran att det är 2.0, tror de fel.

Inte nu längre.

Men jag använder aldrig min PSP då det är så sjukt tråkiga spel plus att Sony är så jävla bra på att blockera roliga grejer. Kör lite homebrew som Sega Genesis och liknande, tittar på film nån gång, men annars är det tråkigt.

Hoppas starkt på en ny exploit till 2.0+. Det jobbas hårt kan jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

För att kortfatta mig, så kan jag säga att jag har nästan velat ha sex med min psp (Hur nu det skall gå till). Men iallafall PSP'n är mitt bästa köp någonsin. Synd bara att jag råkade uppdatera till 2.5 =(. Men det löste ju sig lite iallafall när Fanjita släppte sin eLoader via GTA Save game exploit. Man kan ju lira emulatorer vilket jag använder ganska mycket. Dom försöker ju lista ut hur man kan downgrada från 2.5. Men jag nöjer mig än så länge med GTA Save game exploit...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...