Jump to content

Prison Break


Hummler
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,3k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Underbart avsnitt, riktigt spännande måste jag säga.

Läs inte spoilern nedan om du inte sett s03e01:

Ska bli spännande att se vad det är för en filur som gömmer sig och hur Michael ska göra för att försöka få ut honom därifrån. De sakerna gör att det kommer bli spännande att följa säsongen hoppas jag.

Dock var det några grejer jag störde mig på. T.ex. hur enkelt T-bag fick komma in i 'stora killens'* "gäng" och hur enkelt Michael kom ur slagsmålet. ...men det är väl lite så som prison break alltid varit och kanske en del av charmen, jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, lite besviken. Ser inget spänningsmoment just nu. Tror det kommer komma när dom/han

rymmer

(Om dom gör det), annars var det lite segt.

Precis som Qouad, blev jag överraskad på samma saker som honom. Jag själv väljer inte att ge eller ta kritik efter första avsnittet, men vi får se hur det är efter 3-4 avsnitt. Då kommer vi nog få se hur det kommer se ut på någolunda sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är säker på att killen Michael ska hjälpa rymma är samma person som gav Bellick kyckling(eller vad det nu var... killen sa aldrig vad det var efter han sa att det inte var kyckling) och uppdraget att ge Michael och andra killen lapparna. Sen fattar jag inte varför andra killen fick en lapp... ifall Michael dog? Stor chans att den där andra klumpedunsen skulle kunna hjälpa honom med något eller ens vara villig att hjälpa. Han såg ut som någon random fängelsesnubbe med noll hjärnaktivitet.

Lamt att dom kidnappade Tancredi och grabben... minns inte riktigt... visades kidnappningen av Tancredi i slutet på förra säsongen? Har för mig att hon gick ensam sista gången man såg henne, och grabben har jag inget minne av alls att han kidnappades. Sista gången jag såg honom... ja, det minns jag inte ens.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är säker på att killen Michael ska hjälpa rymma är samma person som gav Bellick kyckling(eller vad det nu var... killen sa aldrig vad det var efter han sa att det inte var kyckling) och uppdraget att ge Michael och andra killen lapparna. Sen fattar jag inte varför andra killen fick en lapp... ifall Michael dog? Stor chans att den där andra klumpedunsen skulle kunna hjälpa honom med något eller ens vara villig att hjälpa. Han såg ut som någon random fängelsesnubbe med noll hjärnaktivitet.

Lamt att dom kidnappade Tancredi och grabben... minns inte riktigt... visades kidnappningen av Tancredi i slutet på förra säsongen? Har för mig att hon gick ensam sista gången man såg henne, och grabben har jag inget minne av alls att han kidnappades. Sista gången jag såg honom... ja, det minns jag inte ens.

Var det inte så att bruden på utsidan skulle få lappen? Och det var därför båda kämparna fick lappen för att den som dör slängs ju ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, tycker jag inte.

Han(Vem?) blir fast därinne(Var?), får hjälp av de andra(vilka?).

Spoilar inget.

ta hjälp av alla de gamla personerna från de 2 första säsongerna

Om man kollat på andra säsongerna vet man ju vem det är och så..

om man inte vet vem det är så är man nog efterbliven

Redigerad av RF-AT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ta hjälp av alla de gamla personerna från de 2 första säsongerna

Om man kollat på andra säsongerna vet man ju vem det är och så..

om man inte vet vem det är så är man nog efterbliven

Om man sett de båda tidigare säsongerna är man efterbliven om man inte redan hade de tankarna som StellHell beskrev.

@Cortez: Ganska säker på att det är samma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man sett de båda tidigare säsongerna är man efterbliven om man inte redan hade de tankarna som StellHell beskrev.

@Cortez: Ganska säker på att det är samma.

Men läs igenom hans text igen, och säg att man inte vet vem som tar hjälp av dom gamla från de andra säsongerna

Jag visste direkt vem som han snackade om och vilka han skulle ta hjälp av, och min IQ är inte direkt på 170.

Edit: Nu lämnar vi detta. Okej?

Redigerad av RF-AT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte så att bruden på utsidan skulle få lappen? Och det var därför båda kämparna fick lappen för att den som dör slängs ju ut.

Ja, hon hittade ju lappen, men varför ska hon ha lappen? Vem är hon? Jobbar hon för Firman? Det där med att hon ville ha hennes avlidne mans kropp, var det bara en cover-story för att vakten i vakttornet inte skulle undra varför hon stog där och väntade jämt och ständigt?

Hur visste hon vem som dött i slagsmålet förresten? Hon gick väl på rätt killes fickor på första försöket? Satt kniven kvar i honom eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, hon hittade ju lappen, men varför ska hon ha lappen? Vem är hon? Jobbar hon för Firman? Det där med att hon ville ha hennes avlidne mans kropp, var det bara en cover-story för att vakten i vakttornet inte skulle undra varför hon stog där och väntade jämt och ständigt?

Hur visste hon vem som dött i slagsmålet förresten? Hon gick väl på rätt killes fickor på första försöket? Satt kniven kvar i honom eller?

Antagligen är det en cover för att stå och vänta på liken.

Nej, hon kollade igenom fickorna på en annan kille först.

Men läs igenom hans text igen, och säg att man inte vet vem som tar hjälp av dom gamla från de andra säsongerna

Jag visste direkt vem som han snackade om och vilka han skulle ta hjälp av, och min IQ är inte direkt på 170.

Edit: Nu lämnar vi detta. Okej?

Så du hade inga tankar på att 'han' skulle ta hjälp av 'de' innan du såg StellHells post? Det du skrev lät bara som ren sörja så ursäkta om jag missförstod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen är det en cover för att stå och vänta på liken.

Nej, hon kollade igenom fickorna på en annan kille först.

Så du hade inga tankar på att 'han' skulle ta hjälp av 'de' innan du såg StellHells post? Det du skrev lät bara som ren sörja så ursäkta om jag missförstod.

Ja, jag visste inte att det skulle bli så.

Vill du ha en kaka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...