Jump to content

HALO


Crusader
 Share

Vad tycker du om att Peter Jackson är huvudansvarig för HALO filmen?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det börjar gå framåt med filmen. Snart borde vi få veta vem som ska spela MC, skulle jag tro.

Executive Producer - Peter Jackson :rolleyes: (Sagan om Ringen triologin, King Kong) och Fran Walsh (Sagan om Ringen triologin, King Kong)

Regi - Neill Blomkamp

Producer - Peter Schlessel (American Gun), Mary Parent (Pleasantville) och Scott Stuber (Volcano).

Manus - Alex Garland (28 Dagar Senare), D.B. Weiss

Story - Joseph Staten (HALO, HALO 2 spelen)

Musik - Martin O'Donnell (HALO, HALO 2 spelen)

Special Effects företag - WETA (Sagan om Ringen triologin, Van Helsing, I,Robot, King Kong)

Huvudansvarigt företag för filmen - Bungie (HALO, HALO 2 spelen)

Handling: (Ingen officiel har släppts än men eftersom den bygger på första spelet borde det vara nåt liknande)

"In the war against an alien race known as the Covenant, Master Chief and the crew of a battleship known as "The Pillar of Autumn" crash land on a mysterious structure known as "HALO", the ring world. Now, The Master Chief, along with help from The Pillar of Autumn's sentient computer A.I., Cortana, must unlock the destructive secrets of "HALO" before the Covenant does."

Bungie.net del 1

Bungie.net del 2

Bungie.net del 3

Peter Jackson berättar (Video klipp)

Jag ser otroligt mycket fram mot den här filmen och kan mycket väl tänka mig att den bli årets bästa film 2007.

För er som inte vet så bygger filmen på den framgångsrika XBox spel serien HALO (HALO, HALO 2 och kommande HALO 3 (XBox 360)) av Bungie. :wub

Peter Jackson är ett stort fan av HALO spelen och det bådar gott. Det samma gäller Alex Garland och Bungie är 100% involverade i film-skapandet och Joseph Staten (Som gjorde storyn till HALO och HALO 2 samt regiserade dem har jobbat tillsammans med Garland och byggt upp storyn i filmen. Och Martin O'Donnell som gjorde musiken i spelen gör film musiken.

Kan det bli bättre?

En reveiw av manuset har nu postats HÄR!

Enligt den som skrev den (En flummig typ som visst har rökt på förmycket) verkar manuset vara jätte bra med en massa karaktärer i som bara fanns med i böckerna.

Nu kan man ju inte vara helt säker på att detta är från ett riktigt manus med tanke på allt det verkar vara varje HALO fans drömfilm. Det verkar för bra för att vara sant. Men allt tyder på att det är riktigt.

Är det det riktiga manuset så betyder det att filmen kommer bli otroligt bra.

Han berättar dessutom om de första delarna av manuset.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det inte någon som tackat ja för att medverka än?

Spelfilmer har ju en förmåga att inte bli så bra, eller folk får höga förväntningar på filmerna när dom kommer bara för att spelet är bra, sen floppar det.

MEN att Peter Jackson står för det hela ger en rätt att ha höga förväntningar på Halo filmen, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men nu är det så här att Peter Jackson inte är huvudansvarig för filmen. Det brukar oftast vara regissören och den vanliga producenten, inte den exekutiva producenten. Men självklart kommer att han stå för "temat och miljön" i filmen med WETA:s effekter.

Vote: Det är väl okej

Jag kollade upp det:

"Definition: Executive Producers are responsible for the overall production of a film"

Vanliga producenten:

"Definition: Producer is an individual who share the responsibility for creative and business dealings with the Executive Producer."

Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade upp det:

"Definition: Executive Producers are responsible for the overall production of a film"

Vanliga producenten:

"Definition: Producer is an individual who share the responsibility for creative and business dealings with the Executive Producer."

Typ.

Jag tror den här definitionen är mer sanningsenlig:

"Executive producer is a role in the entertainment industry that is sometimes difficult to clearly define. Executive producers vary in involvement, responsibility and power. Some executive producers have hands-on control over every aspect of production, some supervise the producers of a project, while others are involved in name only."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror filmen blir hyfsad bra med den stora Peter Jackson.

Han har ju gjort storfilmer som Bad Taste och Braindead Filmerna är skit dåliga men kul. Alla som inte har sett dom borde se dom

Har har också gjort Sagan om Ringen filmTrilogin och King Kong(som snart kommer ut) :rolleyes:

Vote: Ja jag längtar till HALO filmen. Den kommer säkert bli bra. Tänk er. Vad skulle Peter Jackson göra så att filmen blir dålig, efter att han har gjort LOTR filmerna?

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...