Jump to content

Invandrare i Danmark ska tvingas...


Moongoose
 Share

Recommended Posts

De flesta punkter är harmlösa. Det är bara tvånget som jag motsätter mig emot. Som Arvid sa så är de flesta saker som sagts här en självklarhet. Det är our way or the highway mentaliteten som får mig att rasa.

Det är väl den här punkten som verkligen bevisar att detta inte är en bra idé. Som jag sa i mitt tidigare inlägg så kan detta lätt leda till förföljelseoch falska anklagelser. Ja, det händer varje dag.

Finns helt enkelt bättre sätt för att förbättra integrationspolitiken än att tvinga människor att göra precis som myndigheterna säger.

Ska jag vara ärlig så tror jag inte att det där kontraktet gör någon större skillnad. Vill eventuella terrorister ta sig in i Danmark så går dem in, skriver på och fortsätter som planerat.

Man får i princip samma straff som man skulle fått även fast man inte skrev på.

Men jag personligen tycker inte att det är fel att ha det där kontraktet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tycker du att det ska se ut då?

Så här..

Ska vi behöva rätta oss efter vad dem tycker bara för att det är deras kultur och religion?

Nej det ska vi inte, det är dem som kommer hit frivilligt och då är det dem som ska leva efter våra lagar och normer.

Ska vi behöva anpassa oss för att vi inte är i krig men deras land är?

ja på sätt och vis ska vi det, men vi ska inte ändra på landet bara för att dem har haft det svårt, tycker att vi ska ta emot dessa drabbade människor. Men de ska även leva som oss då.

Ska vi behöva jobba och betala för dem för att dem har haft det svårt?

Nej det ska vi inte, dem ska jobba lika mycket som oss.

Det är jätte bra att vi hjälper dessa människor som har det svårt. Men då ska man ta mig fan vara tacksam för att man fick komma hit, dvs man ska jobba, skatta och göra det som alla andra gör i ett land.

Om jag säger såhär.

Ni som säger att det är sjukt med detta "kontrakt" som invandrare ska skriva på, varför tycker ni det?

Handlar allt om rasism i eran värld?

Man är inte rasist för att man tycker att dem ska rätta sig och att dem ska göra det vi gör i ett land. Rasism är ett mycket känsligt ämne nu för tiden och man mörkar allt mer ned att att prata om invandrare. Har även hört att man inte ens säger "Talar med brytning" eller "kommer från ett annant land" i Efterlyst längre. Hur ska man då veta vad man söker efter? Det underlättar endel om andra får veta om personen i fråga som är efterlyst pratar med brytning, det samma gäller med dialekter.

Ta detta som ett exempel:

Svart hår, bruna ögon, en blå dunjacka och ca 185cm eller Svart hår, bruna ögon, blå dunjacka, ca 185cm och talade svenska med brytning/skånska. Välj.. !

Jag menar, hur många har inte svart hår, bruna ögon och en blå dunjacka?

Sammhället tystar ned det invandrare gör bara för att inte bli kallade rasister eller bli jagade av en inhyrd torped så istället säger dem "Hade ett Svenskt utseende" i svensk tv. Nu rättar vi oss helt efter invandrarna i sverige, det är fel.

Pratar i från Sveriges prespektiv nu även fast det är danmark tråden handlar om men jag misstänker att det är samma sak i Danmark.

Jag tycker att det är befängt att man ska bli tvingad att skriva på det här kotraktet, hurvida vem som ska anpassa sig till vem tror jag inte att jag sagt något om. Tycker dock att det är lustigt att så många västerlänningar misshandlar sina barn och fruar när det för det första är olagligt och de strikt följer de "västerländska värderingarna" som säger att man inte gör så. Sedan ska de behöva ta avstånd från terrorism, jag vet inte hur långt det sträcker sig men alla människor borde få tycka hur de vill, även i Danmark. Sedan att de inte ska planera bombningar av danska torget är väl rätt självklart, och om någon bestämmer sig för detta så låter de nog inte ett kontrakt stå i vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zappade lite idag förmiddag, och fastnade för ett program på ettan. Det handlade om en familj, som efter två års boende i Sverige bara blev utvisade. Flickan var Apatisk. Dom var tvugna att tvinga i henne mat och hon ville inte enns gå på toa så därför kissade hon i sängen. När dom kom tillbaka till Makedonien hadde dom inget hus och inga pengar så dom bodde hos några kompisar i tre dagar ungefär sen blev det gatan igen, där bodde dom under en gammal buss. Nu när vintern är påväg blir det ju ännuvärre... kunde inte se klart programmet.

Sådant här är verkligen hemskt och måste stoppas. Inte vet jag, men jag tycker att mer uppmärksamhet av regeringen ska läggas på sådanna frågor.

Jazz

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zappade lite idag förmiddag, och fastnade för ett program på ettan. Det handlade om en familj, som efter två års boende i Sverige bara blev utvisade. Flickan led av det något som jag inte har i huvudet klockan 02.00 ... det börjar på A iaf. Dom var tvugna att tvinga i henne mat och hon ville inte enns gå på toa så därför kissade hon i sängen. När dom kom tillbaka till Makedonien hadde dom inget hus och inga pengar så dom bodde hos några kompisar i tre dagar ungefär sen blev det gatan igen, där bodde dom under en gammal buss. Nu när vintern är påväg blir det ju ännuvärre... kunde inte se klart programmet.

Sådant här är verkligen hemskt och måste stoppas. Inte vet jag, men jag tycker att mer uppmärksamhet av regeringen ska läggas på sådanna frågor.

Jazz

Apatisk är ordet du söker.

En ångermanländsk polis framträdde i fredags och sade att medias gunstlingar, de ”apatiska flyktingbarnen”, egentligen inte existerar. De är ett påhitt, menade polismannen, som arbetar med att verkställa avvisningar hos gränspolisen i Norrland. Polismannen sade rakt ut att barnen, som ligger apatiska i Sverige, plötsligt tillfrisknar på vägen ut ur landet. Barn som haft rullstol i Sverige kan utan omsvep bli helt friska.

- Många som är jättesjuka här, hela vägen ut till planet, de börjar tillfriskna på planet. Av någon underlig anledning så blir de friska. Apatiska barn som inte vill äta, men på planet trycker de i sig mackor och allt de kan hitta. Visst är det konstigt? Det är ju faktiskt så att många sitter i rullstol och har färdtjänst här och så när de kommer ner till Sarajevo så är de friska alltså, sade han till TV 4.

Endel är säkert apatiska, men tror det ligger viss sanning i det polisen säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer att följa den danska lagstiftningen och värna om den danska demokratins grunder.

"Regler" som den här äcklar mig. Staten vill att varje invandrare ska foga sig och bli deras snälla och lydiga undersåtar. Jag tycker också att man ska ha ha rätt att bryta mot lagen i ett land utan att riskera att avvisas.

Staten vill att varje invandrare ska ha "instruktionerna" uppklistrade på sitt kylskåp tillsammans med barnens skolsheman.

*Mustafa vaknar upp*

*Går ned och kollar på kom ihåg-lapparna på kylskåpet*

"Idag ska jag absolut inte omskära min dotter eller spränga rådhuset i luften. Aihgt!"

*Mustafa går till jobbet*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju riktigt kränkande. människorna får det här kontraktet framför sig och får veta att det väntas av dem att de är onda och korkade, slår och omskär barn och spränger regeringshus i luften, och att de dessutom inte vet att det är olagligt i landet de har kommit till.

Spankdogg, precis. civil olydnad, men det kan man ju tydligen bli straffad för nuförtiden också. och avvisad tydligen

Explosiv Anka, om du någonsin har varit barn eller har träffat ett barn vet du nog hur fulla av glädje och energi de är. inget barn skulle "låtsas" vara apatiskt, det skulle bara inte gå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Explosiv Anka, om du någonsin har varit barn eller har träffat ett barn vet du nog hur fulla av glädje och energi de är. inget barn skulle "låtsas" vara apatiskt, det skulle bara inte gå ;)

Nej jag har aldrig varit barn, sen så har jag 3 småsyskon.

Sen så skrev jag att det kanske låg viss sanning i det där, alltså menade jag att inte alla barn gjorde så, och jag tror det finns föräldrar som tvingar sina barn att låstsas vara apatiska för att få stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... inget barn skulle "låtsas" vara apatiskt, det skulle bara inte gå ;)

Bwahahahahaha

Kalla fakta eller något liknande interljuvade en familj som hade ett apatiskt barn, och när de skulle gå därifrån, blev barnet normal.

Ingenting är omöjligt.

Och, är det inte lika fördomsfullt att kalla invandraren "Mustafa"?

Så du menar det att bara kommer mksor ifrån mellanöstern och att detta är bara för dom?

Tss..

Mahalo, du har rätt med att Sverige inte har resurserna för att ta hand om t ex krigsdrabbade flyktingar. Regeringen ger dom pengar, och säger typ "bo där". Sen skiter regeringen snett på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chansen att dagens regering skulle göra ett sådant kontrakt är 0 tyvärr :lol:

I danmark har dom en socialdemokratisk regering också. Detta är ju bara ett test för att se hur det går med kontraktet. Om det visar sig bli lyckat med ett sånt här kontrakt, vilket jag iofs inte tror så inför väl Sverige det också men jag tycker ändå det verkar lite...konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man behöver inte skriva på ett satans papper för att anpassa sig efter ett lands lagar, det är en självklarhet att man gör det.

Det är nog dags för dig att lämna datorn en stund och ta en titt på verkligheten.

Eftersom invandrare står för en stor del av alla brott som sker i det här landet är det uppenbarligen ingen självklarhet för många av dem att man följer ett lands lagar. Kan man inte anpassa sig till ett samhälles lagar och regler tycker jag inte heller att man har något där att göra. Om man låter alla invandrare skriva på ett kontrakt är det lättare att bli av med dem som inte sköter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjuka as. Hur i helvete kan ni tycka att detta är rimliga krav på medborgarskap. Jag blir så jävla sur på de idioter som inte kan se de orättfärdiga fascistiska kraven för vad de egentligen är. Svartingarna ska praktiskt taget skriva kontrakt där de avstår från sin uttrycksfrihet. Benämningen av terrorism är ju svår att definera när det inte finns några hjältar i det här kriget, hur har de trott att de ska funka?

Ska varenda blatte som säger något dåligt om Danmarks styrelseskick skeppas iväg på en flotte till Långtbortistan eller? Ska varenda blatte som vet att de riktigta hotet är våra "hjältar i väst" bli klassade som terrorister? Ska varenda blatte som slår sitt barn och fru och tvingar dem att inte assimilera sig till samhället eller få en utbildning skickas iväg? Haha, generalisering på topp-nivå. Är inte den egentliga frågan: slår verkligen varenda blatte sitt barn och fru? Vill varenda blatte inte assimilera sig till samhället? Och vill de inte ha en utbildning, jobb och ett anständigt liv? Jävla fascistsvin! De här jävla missfostren förtjänar att få deras halsar avskurna. Korrumperade högerextremistiska ormar utan en uns vett i skallen. Tror ni verkligen att blattarna inte vill arbeta och försörja sina familjer? Varför ber de inte "danskarna" att skriva på det här kontraktet? Men det är väl steg två.

Herre jävlar... hur fan kan ni vara så blinda? George Orwells mardröm håller på att bli verklighet. Det är en sjuk jävla värld vi lever i.

Vi måste inse att vi är slavar till företagsskicket! Vill ni verkligen att era barn ska växa upp med mikrochips planterade i hjärnan? Vill ni verkligen leva era liv i rädsla och tystnad? Vill ni verkligen vara boskap?

Det här är bara början . Men motståndet kommer att ta hem den här segern. Vi kommer inte att lämna den här kampen fruktlösa. Mark my words... Den dynamiska andan som lever i varenda självständiga man, kvinna och barn, kommer inte att acceptera det här. Det är 2006 inte 1939.

- El Revolucionario

Well, if you don't like it. Kill yourself! It's modern, it's cool. Everyone does it! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Topic om ett år:

"Invandrare i Danmark tvingas operera in ett microchip".

Om fem år:

"Invandrare i Danmark tvingas gå i koppel".

Du måste vara drastisk om du ska komma någonstans.

Topic om ett år:

"Danmarks dolda folkmord. 1000000 personer hittade."

Topic om fem år:

"Amerikanska trupper har nu tagit över Köpenhamn. danskarna har kapitulerat."

Det skulle va nått :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mår du bra människa?

Igen, vet du vad fängelse är?

Kan du så jävla lite?

Är man svensk medborgare är man.

Då åkar man in i fängelse.

Och om nån jävla muhammed får ett bidrag så låt jäveln få det.

Vad fan har det med dig och göra?

Du lever ditt liv, dina föräldrar tjänar pengar de betalar skatt, något av det går till några invadrare.

Tror du att det blir skillnad om invandrare inte får pengar?

Skatten är samma.

En svensk är inte mer värd än en utläning.

Glöm inte bort att svenskarna är invandrare.

Invandrat till sverige och försökte visa att de är bättre än samerna.

Kan in inget så tycker jag att ni ska ta ut tangentbods sladden och inte skriva någo mer.

Jag mår mycket bra.

Du verkar dock mottala dig själv.

"Är man svensk medborgare är man", och "Alla människor är lika värda"?

Jag säger att man ska skicka iväg ALLA mördare, våldtäktsmän och pedofiler. Varför?

Jo, för då slipper man betala för att ha dom inburade, och så försvinner risken att dom gör om det (i vårt land i alla fall). Dessutom är Sverige uppbyggt av Svenska medborgare, därför har svenska medborgare av naturlig rätt förtur till ALLT.

@Mahalo

CIA är en Terroristorganisation?

Vilka terroristgärningar har dom utfört? Hur ofta riktar dom vapen RAKT mot civila? Nä, just det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nämen, vad har hänt med människorna på GTAsajten egentligen... Man är borta i några månader och möts sedan av en drös idioter. Fördomsfulla, egocentriska, lillgamla jävla idioter. Ursäkta min kassa franska, men ni är förjävliga... Samma diskussioner om och om igen, "Invandrare är roten till alla världens problem!", "Nej, det är de inte...". Jag har sagt det förr och säger det igen, ni skrämmer mig. När alla ni ledsamma existenser växer upp och ska ta hand om världen så kommer allting gå käpprätt åt helvete. Ni kommer uppfostra ynkliga barn som ni tutar i samma smörja och dessa missfall ska ta hand om mig när jag blir gammal och hårig. Jag är besviken...

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...