Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

Varför? jag diskuterar bara bilar fram till 95. det är bara innan det byggdes intressanta bilar. idag är ju i stort sätt alla bilar lika dana, och fyllda med meningslös skit. Det är ju ingen mening att diskutera bilar där bara klistermärket skiljer

Säg inte att du tror på allt det där skitsnacket om att det var bättre förr!

Inom GM finns det förvisso många bilar där bara utséendet skiljer (som SAAB 9-2 kombi, som är en Subaru, och SAAB-suven som bara är en Cheva).

Och vad menar du med onödigt skit?

Visst, jag tycker också att man bör göra nån asprimitiv bil som kostar typ 50 000 i nyskick, men dagens bilar är totalt överlägsna gamla tiders. Finns bara ett fåtal gamla bilar som e snygga...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg inte att du tror på allt det där skitsnacket om att det var bättre förr!

Inom GM finns det förvisso många bilar där bara utséendet skiljer (som SAAB 9-2 kombi, som är en Subaru, och SAAB-suven som bara är en Cheva).

Och vad menar du med onödigt skit?

Visst, jag tycker också att man bör göra nån asprimitiv bil som kostar typ 50 000 i nyskick, men dagens bilar är totalt överlägsna gamla tiders. Finns bara ett fåtal gamla bilar som e snygga...

Dessa två bilar du nämner vill inte SAAB se och inte GM ledningen heller. Detta har GM ångrat stort efteråt och ingen SAAB fantast gillar inte direkt de där bilarna. Det är något GM skäms över.

Joey: Personbilsturbon ja. Men BMW var först med turbon som inte var för vardagsbruk. Det vill säga en som bara rallyförare och sånt kunde använda. SAAB gjorde bara om den till en bättre så att alla kunde använda den.

Växellådsproblem ja. Ett av SAAB stora problem men ingen bil är ju felfri. Det är SAABs problem och ett jäkligt dyrt sådant. Sedan att motorerna inte smörjer har inte med att de är dåliga att göra för de är de verkligen inte. Det är att om man kör kortare sträckor smörjs inte motorerna. Därför kan man säga att SAAB är mer en långfärdsbil än en stadsbil. Men nu är de där problemen borta precis som växellådsproblemen.

Och du. Jag kan inte svara på dina Volvo frågor för märket Volvo gillar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg inte att du tror på allt det där skitsnacket om att det var bättre förr!

Inom GM finns det förvisso många bilar där bara utséendet skiljer (som SAAB 9-2 kombi, som är en Subaru, och SAAB-suven som bara är en Cheva).

Och vad menar du med onödigt skit?

Visst, jag tycker också att man bör göra nån asprimitiv bil som kostar typ 50 000 i nyskick, men dagens bilar är totalt överlägsna gamla tiders. Finns bara ett fåtal gamla bilar som e snygga...

Nej, klart att dagens bilar är säkrare och så än bilar med 10-20 år på nacken. Men bättre vet jag ej... hur mäter man det? är säker på att gårdagens bilar var lika bra eller bättre på deras tid, som dagens bilar är idag. Med onödigt skit menar jag massa teknik som inte behövs. Vi kan ta S80 som exempel... Den bilen styrs av 12 datorer, till vilken mening? Bakljusen t.ex styrs av dator som talar om vilka ljus som ska vara tända och inte. vad är det fel på den gamla tekniken? varför betala extra för att bakljusen ska styras av en dator? Sen finns det inget bevis på hur länge den nya tekniken håller. Det finns gamla hedliga volvos som gått över 90.000 mil, och fortfarande går som nya. Hur mår en S80 med 12 datorer efter 90.000 mil?

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa två bilar du nämner vill inte SAAB se och inte GM ledningen heller. Detta har GM ångrat stort efteråt och ingen SAAB fantast gillar inte direkt de där bilarna. Det är något GM skäms över.

Joey: Personbilsturbon ja. Men BMW var först med turbon som inte var för vardagsbruk. Det vill säga en som bara rallyförare och sånt kunde använda. SAAB gjorde bara om den till en bättre så att alla kunde använda den.

Växellådsproblem ja. Ett av SAAB stora problem men ingen bil är ju felfri. Det är SAABs problem och ett jäkligt dyrt sådant. Sedan att motorerna inte smörjer har inte med att de är dåliga att göra för de är de verkligen inte. Det är att om man kör kortare sträckor smörjs inte motorerna. Därför kan man säga att SAAB är mer en långfärdsbil än en stadsbil. Men nu är de där problemen borta precis som växellådsproblemen.

Och du. Jag kan inte svara på dina Volvo frågor för märket Volvo gillar jag inte.

Dude, jag vet.

Dom där bilarna säljs just nu bort på megarea (50 000 per bil).

Dom bilar som verkligen är SAAB är bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, klart att dagens bilar är säkrare och så än bilar med 10-20 år på nacken. Men bättre vet jag ej... hur mäter man det? är säker på att gårdagens bilar var lika bra eller bättre på deras tid, som dagens bilar är idag. Med onödigt skit menar jag massa teknik som inte behövs. Vi kan ta S80 som exempel... Den bilen styrs av 12 datorer, till vilken mening? Bakljusen t.ex styrs av dator som talar om vilka ljus som ska vara tända och inte. vad är det fel på den gamla tekniken? varför betala extra för att bakljusen ska styras av en dator? Sen finns det inget bevis på hur länge den nya tekniken håller. Det finns gamla hedliga volvos som gått över 90.000 mil, och fortfarande går som nya. Hur mår en S80 med 12 datorer efter 90.000 mil?

Det där med datorer och elektronik krånglar bara.

Och ska man försöka laga något är det som att försöka laga ett ufo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du helt säker på att det var en v6:a? Jag menar, kan man få ut 330 hästar ur en v6:a med turbo? Låter lite väl för mig iaf.

Möjligen ur en v8:a.

Sen "över 300", är inte dom flesta bilarna spärrade vid 250 strecket?. Fast klart, den kan ju vara importerad. Ja. Eller något.

Bilen är ju gammal S4 eller S6a tror jag, BTW: det går att klämma 500-600 hk ur en 4-cylindrig Mitsubishi Lancer (med turbo)

*EDIT* det var ju inte bara turbo utan 3" rör och råtrimm :) och nästa trimsteg kostar 68.000 :lol: lite överdrivet

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Växellådsproblem ja. Ett av SAAB stora problem men ingen bil är ju felfri. Det är SAABs problem och ett jäkligt dyrt sådant. Sedan att motorerna inte smörjer har inte med att de är dåliga att göra för de är de verkligen inte. Det är att om man kör kortare sträckor smörjs inte motorerna. Därför kan man säga att SAAB är mer en långfärdsbil än en stadsbil. Men nu är de där problemen borta precis som växellådsproblemen.

Och du. Jag kan inte svara på dina Volvo frågor för märket Volvo gillar jag inte.

AHAHAHAHAH!

Smörjs inte motorerna om du kör ca 500M? ^_^

Så du kan alltså köra typ några mil utan olja i motorn, är det de du menar? :D

Tror inte de motorerna skulle må nå bra då.

En motor smörjs såfort du vrider på nyckeln och när oljepumpen har byggt upp ett tryck. Att köra en bilmotor utan olja är som att köra en vattenpump utan vatten som cirkulerar i den. Den skär ihop förr eller senare.

Men dåså, du kunde ju inte svara på dom lätta frågorna. Hur kan du då veta om volvo piskade BMW under 80-talet? Du gillar ju inte ens Volvo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en Volvo Amazon som jag håller på o bygger på. bla annat ny motor, stötfämpare och massa småplock. årsmodel 67:) sen har jag en bubba 73:a som jag bygger om till folkracebil, 1800 motor, fast ska byta till en volvo motor istället. sen när jag fyller 18 vet jag ej vad jag ska ha, får la ha amazonen ett tag sen byta upp mig lite:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, klart att dagens bilar är säkrare och så än bilar med 10-20 år på nacken. Men bättre vet jag ej... hur mäter man det? är säker på att gårdagens bilar var lika bra eller bättre på deras tid, som dagens bilar är idag. Med onödigt skit menar jag massa teknik som inte behövs. Vi kan ta S80 som exempel... Den bilen styrs av 12 datorer, till vilken mening? Bakljusen t.ex styrs av dator som talar om vilka ljus som ska vara tända och inte. vad är det fel på den gamla tekniken? varför betala extra för att bakljusen ska styras av en dator? Sen finns det inget bevis på hur länge den nya tekniken håller. Det finns gamla hedliga volvos som gått över 90.000 mil, och fortfarande går som nya. Hur mår en S80 med 12 datorer efter 90.000 mil?

Elektronik is the shit!

Visst, lite underligt me datorer till baklysen (om de nu inte bara är så att du hittar på), men datorer hjälper till extremt mycket! ABS-bromsar, sladdskydd och minskad bränsleförbrukning är bara några exempel på saker som inte skulle gå utan dator!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Elektronik is the shit!

Visst, lite underligt me datorer till baklysen (om de nu inte bara är så att du hittar på), men datorer hjälper till extremt mycket! ABS-bromsar, sladdskydd och minskad bränsleförbrukning är bara några exempel på saker som inte skulle gå utan dator!

Jag är inte imot datorn på nått sätt, ABS fanns/finns även på en del av de riktiga bilarna. antisladd är för pussies

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...