Jump to content

Datorhjälptråden

Ace
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

[O][T]' date=Nov 11 2006, 18:19' post='798191]

C:\Documents and Settings\Ditt Namn\Lokala inställningar\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\******.default\Cache

******=lite olika siffror och bokstäver.

BOT

Var hittar jag alla bilder och innehåll från sidor jag besökt då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det första jag tänkte på

Hoppas farsan tkr att vi kan köpa ny dator :)

Eller så bara byter du nätaggregat?

*edit*

Men eftersom lampan i alla fall lyser så måste den ju ha ström. Något annat som är sönder förmodligen. Prova ta ut småsaker (ljudkort, modem, nätverkskort, ett minne i taget) en och en först så att det inte är något litet småfel.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så bara byter du nätaggregat?

*edit*

Men eftersom lampan i alla fall lyser så måste den ju ha ström. Något annat som är sönder förmodligen. Prova ta ut småsaker (ljudkort, modem, nätverkskort, ett minne i taget) en och en först så att det inte är något litet småfel.

Tycker det är konstigt jag med

Det hände likadant med en kompis Dell dator

Allting gick sönder i den

Dom hade garanti så dom fick byta delar 2 gånger, men eftersom det inte blev nå bättre fick dom en helt ny :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har laddat ner en film, men kan inte öppna den - Hur ser jag på min film, om filerna ser ut som nedan?

Alla de filerna finns vanligtvis på DVD-skivor. Antingen kan du använda VLC för att öppna de filerna som tar mest plats, det är oftast själva filmen, eller delar av den. Det bästa sättet är att skaffa ett program som skapar .ISO-filer, t.ex MagicISO, och lägga alla dessa filer i en DVD-image du skapat med ISO-programmet, som du därefter mountar med t.ex Daemon Tools :(

*EDIT*

I det här fallet är det givetvis filerna "VIDEO_TS_02_1" till och med "VIDEO_TS_02_5" som tycks innehålla filmen.

*EDIT2*

Snabbt svar, va? :)

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg 1k till och få det nya 8800gts eller vad det heter

Snälla lilla du. Om han hade velat ha ett 8800gts så hade han väl sagt det?

Jag börjar bli lite trött på "lägg till en tusenlapp så får du ett mycket bättre grafikkort".

Man letar väl efter ett grafikkort som man har råd med, eller som Boomer säger. Man kanske tycker att grafikkortet drar för mycket ström.

Guud vad glad jag har blivit. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nej. Jag vill inte ha nått 8800. Drar för mycket ström.

Jag har aldrig riktigt förstått varför man bryr sig så mycket om hur mycket ström ett kort drar. Själv ser jag grafikkort som något man installerar i burken, som förhoppningsvis har tillräckligt bra nätaggregat. Då spelar det ingen roll om kortet tar mycket ström eller inte - det är prestandan i spelen som räknas och det är den enda skillnad du kommer se från grafikkort till grafikkort (och grafik, självklart).

Själv skulle jag råda dig att titta på X1950XTX, då det är snabbare än 7900GTX. X1950XTX har även stöd för HDR+AA, något som inte 7900GTX har. Dessutom verkar X1950XTX vara billigare, fås för 4000kr på t.ex komplett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...