Jump to content

Militär o krigstråden


darkjak
 Share

Recommended Posts

OMG!! Din svenskalärare måste vara sämst. Värsta stavningen på länge! :)

USA har alltid ett övertag. Dom har bäst underrättelsetjänst, mest vältränade styrkor och mest resurser. Kina har visserligen en äckligt stor armé, men kvalitén kan inte vara något vidare. Rysslands krigsmakt är dåligt organiserad och skulle inte åstadkomma mycket.

Så rent teoretiskt skulle USA vinna i alla lägen...

Bara 4 år i militären för ryssarna, och med deras special styrkor

så kallade Spetznats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 147
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kina och Ryssland tar lätt över USA annat behöver ni inte tro.

-Usa har mäktiga vapen och mäktiga special styrkor.

-kina mäktig strategi och använder sina 600 miljoner män på rätt sett.

-Ryssland har tuff militär, modiga män, bryr sej skit i andra länder

skickar enkelt några attombomber på USA.

Har du spelat Red Alert 2 eller?

Du har lite för fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du spelat Red Alert 2 eller?

Du har lite för fel.

Vad e det för nåt?

Jag har bara studerat deras militär mycke, men dock lite mindre av

USAs.

Usa skulle aldrig våga sända en atombomb till ett annat land.

Asiens arméer har bra strategi, men lite fel utvecklade.

Ryssland har lika bra vapen som USA men inte lika

utvecklade. :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara 4 år i militären för ryssarna, och med deras special styrkor

så kallade Spetznats.

Källa? Är ganska säker på att Ryssland har en yrkesarmé. Spetznaz är inte bättre än några andra elit- soldater. Det är bara ryssarna som vill att folk ska tro det. :)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa? Är ganska säker på att Ryssland har en yrkesarmé. Spetznaz är inte bättre än några andra elit- soldater. Det är bar ryssarna som vill att folk ska tro det. :)

Ok jag kanske inte har läst lika mycke som er jag e

bara 13 och e rebellisk så ta inte illa upp av allt jag

säger. Jag fixade 3 timmars kvarsittning en

gång också det vara av samma orsak. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du borde använt dom tre timmarna till SV. Ursäkta att jag säger det, men du skriver som en kratta. ;)

Hehe. tar inte illa upp, har hört det av en tjej i msn hela kvällen -_-

Jag fick kvarsittningen när lärarna skulle förklara hur man

gör barn, så satt jag och snackade om anus :)

Jag vet fortfarande inte vad Red Alert 2 e.......

Can anyone tell me pleeeeaaase?

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe. tar inte illa upp, har hört det av en tjej i msn hela kvällen -_-

Jag fick kvarsittningen när lärarna skulle förklara hur man

gör barn, så satt jag och snackade om anus :)

Jag vet fortfarande inte vad Red Alert 2 e.......

Can anyone tell me pleeeeaaase?

Ett strategispel med rssland, USA, kina osv.

Krig är meningslöst, människorna skulle tycka det var skitkonstigt om t.ex. alla älgar började slått med varann mellan länder, bättre om hela världen gick enade till en stor union med EN kung EN regering EN toalett osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som jag blir jävligt rädd för är att det kommer bli ett ny världskrig eftersom Iran har börjat med kärnvapen,så kan det leda till ena och andra.

Oroa dig inte.

När Indien skapade kärnvapen skapade även Pakistan det.

Varför skapar Iran kärnvapen?

För inte inte vara någon annans "bitch" samma sak som Pakistan inte ville vara Indiens "bitch".

Jag är helt emot att de ska skapa kärnvapen.

Reaktorn höll på att skapas under Shans tid med blev aldrig klar.

Nu håller mullah jävlarna att bygga den igen.

Iran idag är en katastrof.

Varför?

Därför landet styrs av makthungriga ISLAMISTER!

Gemför Iran UTAN Islamsk Regering och Iran MED Islamsk Regering.

http://www.masterunite.com/SFN/IranianPride.html

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det tycker du att de gör nu?!  :)

Bryr sej mer, skapar en massa röda korset och sånt

som ska hjälpa dom som hamnar e mellan krig.

Om dom inte hade brytt sej om folk skulle

det lika järna redan ha varit 3dje världskriget

för länge sen.

Och ursäkta stavningen och sånt ska behöva gå ut och kratta löv -_-

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att beskjuta inf med höghasighetsvapen från modernt flyg är inte särskilt effektivt. Isf måste planet flyga så pass sakta att en LV- enhet utan problem kan skjuta ned det.

Dessutom är framtiden inom jaktflyg VTOL (Vertical Take Off and Landing) och obemannat. Helst i stealth- typ. Uppföljaren till JAS ska bli ett obemannat stealth- flyg enligt SAAB.

Förresten är Eurofighter Typhoon världens mest stabila flyg. -_-

LV-enheter är värdelösa på så nära håll. För att beskjuta soldater måste flyget befinna sig på kanske så lite som 50 meters höjd. Då hinner raketen inte vända sig starkt nog för att träffa flyget, som ändå rör sig i minst 300km/h. Dessutom finns countermeasures.

Och så är det där obemannade flyget SAAB håller på med ingen verklig efterträdare till Gripen, utan ett komplement till den riktiga efterträdaren. Det var oerhört korkat av den Svenska regeringen (eller ÖB eller försvarsministern eller vem som än gjorde beslutet) att tänka sig att hela det svenska flygvapnet ska bestå av bara 200 identiska flygplan.

Eurofigher är världens stabilaste NU ANVÄNDA flygplan. Det första militära flyget med frammåtsvepta vingar (som inte är prototyp) kommer att införskaffas av ryssarna om flera år! Amerikanarna håller nog också på med sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LV-enheter är värdelösa på så nära håll. För att beskjuta soldater måste flyget befinna sig på kanske så lite som 50 meters höjd. Då hinner raketen inte vända sig starkt nog för att träffa flyget, som ändå rör sig i minst 300km/h. Dessutom finns countermeasures.

Och så är det där obemannade flyget SAAB håller på med ingen verklig efterträdare till Gripen, utan ett komplement till den riktiga efterträdaren. Det var oerhört korkat av den Svenska regeringen (eller ÖB eller försvarsministern eller vem som än gjorde beslutet) att tänka sig att hela det svenska flygvapnet ska bestå av bara 200 identiska flygplan.

Eurofigher är världens stabilaste NU ANVÄNDA flygplan. Det första militära flyget med frammåtsvepta vingar (som inte är prototyp) kommer att införskaffas av ryssarna om flera år! Amerikanarna håller nog också på med sånt.

Hört talas om "Low- level- airdefence"? Dessutom är "countermeasures" nästan bara effektiva på hög höjd.

Hade man velat ha ett jaktflyg för infanteri- understöd hade man nog skapat ett. Men det finns så gott som inga i världen idag. Varför? Helikoptern har tagit över den avdelningen. Smidiga attackhelikoptrar bestyckade med raketer och maskingevär ger mycket bättre inf- understöd än ett flyg. Dessutom måste flyg (enligt dig själv) sakta ned ändå till 300km/h för att kunna beskjuta mänskliga mål på marken, och maxhastigheten på en genomsnitts- helikopter är just 300km/h. Om ett plan går ned för att beskjuta inf hinner piloten inte avfyra mer än ett par salvor innan han måste räta planet uppåt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag anser som sagt att Sverige bör rusta upp!

Precis vad jag tycker.

Om det skulle bli ett nytt världskrig så skulle det vara en stor chans att Ryssland eller Kina är orsaken till det och om det är Ryssland, så ligger Svergie illa till.

Svergie ska upprusta och modernisera: flygvapnet , flottan och armén.

Svergie borde även skaffa kärnvapen i försvarssyfte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hört talas om "Low- level- airdefence"? Dessutom är "countermeasures" nästan bara effektiva på hög höjd.

Hade man velat ha ett jaktflyg för infanteri- understöd hade man nog skapat ett. Men det finns så gott som inga i världen idag. Varför? Helikoptern har tagit över den avdelningen. Smidiga attackhelikoptrar bestyckade med raketer och maskingevär ger mycket bättre inf- understöd än ett flyg. Dessutom måste flyg (enligt dig själv) sakta ned ändå till 300km/h för att kunna beskjuta mänskliga mål på marken, och maxhastigheten på en genomsnitts- helikopter är just 300km/h. Om ett plan går ned för att beskjuta inf hinner piloten inte avfyra mer än ett par salvor innan han måste räta planet uppåt igen.

Sverige har inte några smidiga attackhelikoptrar, utan har snöat in sig på mpa:er (multi purpose aircraft). Då är det inte mindre än passande att nästa generations flyg ska kunna vara understödsflyg också.

Själv tycker jag att sverige bör införskaffa:

Attackhelikoptrar (i stil med appache eller Hind)

Bombflyg (i stil med B52, fast precisare)

Jaktflyg (i stil med F-16)

Och USA har lätta understödsflyg:

A-10_Thunderbolt_1_-_1024x768_531384_0.jpg

A-10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...