Jump to content

Militär o krigstråden


darkjak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 147
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kriget startade ju alla tillsammans genom en massa konflikter som dom hade.

Japp det e sant :lol:

Jag tycker synd om Hitler ;P hans motiv:

Ville göra världen till ett bättre ställe, utnyttja

jordens resurser på rätt sätt, ville ha hela europa till

ett väldiciplinerad land.

Lite fel det där han gjorde med annat folk ;P

men annars vad e det för fel på en sån värld? ;)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte sverige ska vara fega och vara neutrala mot terroristerna. Jag tycker sverige ska kriga mot terroristerna. Hela världen borde göra det!

Vi kan knappast skicka soldater till mellanöstern för att leta efter terrorister, om inte USA kan göra så mycket mot dom tror jag inte vi kommer göra det. Sen får vi terroristerna mot oss också. Bin Laden har själv sagt att han inte krigar mot demokrati, för då kan han lika gärna attackera Sverige eller Schweiz.

Nej, jag tycker vi ska ha ett starkt försvar, inget annat. Och Darkjak, vi har inte samma teknologi som USA. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kan knappast skicka soldater till mellanöstern för att leta efter terrorister, om inte USA kan göra så mycket mot dom tror jag inte vi kommer göra det. Sen får vi terroristerna mot oss också. Bin Laden har själv sagt att han inte krigar mot demokrati, för då kan han lika gärna attackera Sverige eller Schweiz.

Nej, jag tycker vi ska ha ett starkt försvar, inget annat. Och Darkjak, vi har inte samma teknologi som USA. :)

Såg du listan jag gjorde?

OK, vi har inga stealthplan (ännu), eller obemannade flygplan (ännu), VSTOL-plan eller hangarfartyg. Men på land kommer vi inom kort kunna matcha dom...

Och terroristerna HAR hotat Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp det e sant :D

Jag tycker synd om Hitler :D hans motiv:

Ville göra världen till ett bättre ställe, utnyttja

jordens resurser på rätt sätt, ville ha hela europa till

ett väldiciplinerad land.

Lite fel det där han gjorde med annat folk :)

men annars vad e det för fel på en sån värld? ;)

Snälla, blanda inte in Hitler när du talar om hur världen kan förbättras. Det blir bara dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Eftersom att folk har börjat visa sina åsikter om försvar, krig och dylikt i Lumptråden, återupptar jag den här tråden.

Skriv här alla argument om nedläggning och upprustning... Och eftersom ingen svarade på mitt förra inlägg, utnämner jag härmed er till ÄGDA (ett skämt, håll inte på att lämna ämnet och tjata vilken egotrippad looser ni tycker jag är, istället för att snacka om det väsentliga i den här tråden: militär och krig).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...