Jump to content

Resident Evil tråden


Elander
 Share

Recommended Posts

Bara jag som tyckte att Resident Evil 4 var ganska trist? :P

Resident Evil 1: Remake is the shizzle. :D

Håller inte med om att RE4 skulle vara trist.

Däremot delar jag den uppfattningen om att remaken av ettan var fräsch.

Hoppas att Capcom tar sig friheten att göra remakes av de andra delarna i serien.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har remaken men har faktiskt inte spelat det. Började på det men när jag dog precis i början så kände jag att jag bara inte orkade springa runt Zombies istället för att skjuta dem som man faktiskt måste under större delen av spelet.

Sen har det bara inte blivit av att spela det. Lite tråkigt med tanke på att jag köpte GameCube för att spela just det spelet.

Men jag får ta upp det igen nästa gång jag får ett jätte sug att spela skräck. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har remaken men har faktiskt inte spelat det. Började på det men när jag dog precis i början så kände jag att jag bara inte orkade springa runt Zombies istället för att skjuta dem som man faktiskt måste under större delen av spelet.

Sen har det bara inte blivit av att spela det. Lite tråkigt med tanke på att jag köpte GameCube för att spela just det spelet.

Men jag får ta upp det igen nästa gång jag får ett jätte sug att spela skräck. :)

Haha, det är samma här... Jag har det, men spelar knappt alls. Fast det beror mest på att jag hatar den sortens kontroll man har över personen man spelar som, den är så seg och svårstyrd... >_<

Annars är det riktigt spännande :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Det är ingen större skillnad. Det är bara ca 4-5 timmar extra kan man säga. Du är på samma ställen, du springer bara på andra sidan kan man säga.

Det är väl en helt ny bana? B)

Är det värt att skaffa PS2-versionen om man redan har GC-versionen? Är Ada's uppdrag tillräckligt bra för att man ska köpa spelet? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ada??? Hon träffade jag bara i nån minut sen stack hon i väg. Jag har inte fått spela henne...?

Har spelat 19 timmar och 24 minuter så jag borde vara i slutet nu snart. Har precis räddat tjejen (president dottern) som var inlåst i slottet och trampar omkring där inne nånstans fortfarande. När ska man isåfall få spela Ada?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ada??? Hon träffade jag bara i nån minut sen stack hon i väg. Jag har inte fått spela henne...?

Har spelat 19 timmar och 24 minuter så jag borde vara i slutet nu snart. Har precis räddat tjejen (president dottern) som var inlåst i slottet och trampar omkring där inne nånstans fortfarande. När ska man isåfall få spela Ada?

Ada spelar du efter du har klarat spelet. Och om du fortfarande är kvar i slottet har du många timmar kvar. Själv klarade man hela spelet på ca 17 h på Normal ;) .

Ang. Ada's spel. Nej, det är ingen ny bana. Man är på samma ställen som Leon var, bara vid en annan tidpunkt kan man säga. Det är bara ett ställe du är på om Leon inte var och det är lite innan Leon möter Krauser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja som sagt spelet är bra. Det sura med mitt spelande är att efter att jag hade spelat drygt 4 timmar ser jag när jag loadar att jag spelar på "easy". ;) Men jag pallade inte spela om då...

Vilket stör mig ännu mer nu. Så jag ska spela om det igen när jag klarat det istället, och då på "normal"

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja som sagt spelet är bra. Det sura med mitt spelande är att efter att jag hade spelat drygt 4 timmar ser jag när jag loadar att jag spelar på "easy". ;) Men jag pallade inte spela om då...

Vilket stör mig ännu mer nu. Så jag ska spela om det igen när jag klarat det istället, och då på "normal"

Fast när du klarat spelet så får du en ännu tuffare svårighetsgrad :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...
  • 4 years later...

BUMP!

Spelbloggen Andriasang brukar vara bra på att översätta japanska spelnyheter åt västvärlden, och nu berättar man om Resident Evil Revival Selection. Spelsamlingen avslöjades i det senaste numret av den japanska speltidningen Famitsu, och innehåller två av de mest älskade delarna i Resident Evil-serien. Nämligen Resident Evil: Code Veronica och Resident Evil 4

Revival Selection ska släppas till Xbox 360 och Playstation 3, men just nu är det endast utannonserat i Japan. Räkna dock med att även vi i Europa får återuppleva dessa två klassiker. Både Code Veronica och Resident Evil 4 har sett många nyreleaser genom åren, och de nya HD-versionerna lär vara kompletta men sakna helt nytt innehåll.

w00t_1181130_0.gif

Redigerad av Pixiegnom
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/03/24/new-resident-evil-game-revealed.aspx

"The new May issue of Official Xbox Magazine has revealed the first details on Resident Evil: Operation Raccoon City. Developed by Slant Six, the team once responsible for SOCOM, the new game appears to be a significant departure for the franchise from its survival/horror roots. Instead, players adopt the roles of a team of Umbrella operatives seeking to cover up evidence of the virus outbreak in 1998."

Okej låter rätt oke-

"This is not a one-versus-one game where you've got one clip full of ammo and zombies on you. If you've ever thought of those times in an RE game when you thought, 'I'd wish I had a big gun', that's what this game is. It's not fair to give people big guns, then take all the ammo away."

brb, ska ringa och beställa en gravsten till Resident Evil. För de dödade just precis den sista saken som gjorde RE till ett survival-horror spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...