Jump to content

Resident Evil tråden


Elander
 Share

Recommended Posts

Oxå ett R.E. fa. Väntar på det 4:de till PS2.

Var inne i en spel butik igår och hittade ett nytt ResidenEvil spel´till PS2. Det var med netplay och hette Resident Evil *sätt namnhär*. Vet nån vad det är för ett spel!?

För han i affären kunde inte svara på om det var ett "riktigt" spel eller om det var ett sånt där där man ska gå igenom en bana innan tiden går ut!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Står i Super Play att Resident Evil 5 kommer ut till Xbox trehundrasextio och Playstation 3 plus några bilder. Ser riktigt fräckt ut. Det ser ut som om man kommer att vara i något land i Mellanöstern.

Det låter coolt att man är på ett ställe som mellanöstern istället.

Inte bara vanliga tråkiga Amerika

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har enbart spelat något R.E på gamla Playstation. Vad jag kommer ihåg var det lite läskigt. Har inte spelat något av de senare, har jag missat något?

Det kan man lungt säga att du har. Code: Veronica. Resident Evil 4. Resident Evil Remaken. Resident Evil 0 (Bra spel, men jag irriterar mig på handlingen) Plus de Resident Evil spel du inte spelat på Playstation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har enbart spelat något R.E på gamla Playstation. Vad jag kommer ihåg var det lite läskigt. Har inte spelat något av de senare, har jag missat något?

Azore, Ja, Absolut. Code veronice x var sjukt dåligt men de övriga bra!

Ingen som vet vad jag pratade om för spel!? Jag förklarade dåligt men menar, är det ett nytt spel eller ännu et sånt där "tidspel"?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Azore, Ja, Absolut. Code veronice x var sjukt dåligt men de övriga bra!

Ingen som vet vad jag pratade om för spel!? Jag förklarade dåligt men menar, är det ett nytt spel eller ännu et sånt där "tidspel"?!

Tror att du menar Resident evil outbreak.

Det är ett onlinespel som utspelar sig i Raccoon City en stund efter det att t-viruset har brytit ut i staden.

Man spelar som en karaktär i en grupp av åtta (tror jag) som ska ta sig igenom förödelsen.

Spelet har inte fått så värst lysande recentioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Azore, Ja, Absolut. Code veronice x var sjukt dåligt men de övriga bra!

Håller definitivt inte med där. Tycker Code: Veronica är ett av de bästa.

RE Outbreak är ju rätt anorlunda. Man blir smittad och destufler som biter en destu snabbare förvandlas man till en Zombie (Gör man också automatiskt när man dör och spelar sen som Zombie). och man kan spela coop. Men tyvärr så är spelet otroligt kort (För att passa Online spelning som i sin tur inte funkar bra). Hoppas 2:an är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller definitivt inte med där. Tycker Code: Veronica är ett av de bästa.

RE Outbreak är ju rätt anorlunda. Man blir smittad och destufler som biter en destu snabbare förvandlas man till en Zombie (Gör man också automatiskt när man dör och spelar sen som Zombie). och man kan spela coop. Men tyvärr så är spelet otroligt kort (För att passa Online spelning som i sin tur inte funkar bra). Hoppas 2:an är bättre.

Outbreak: file 2 har jag hört ska vara samma spel fast med ett fåtal nya banor.

Rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så det är alltså inte ett "riktigt" spel så som det som snart kommer till ps2. Det är inte värt att investera i då?!

Jo, det är ett spel. Men har du inte Online så är det inte värst fulla priset. Bättre vänta tills den finns begagnad.

Men som sagt, File 1 och File 2 hör ihop. File 1 slutar med ett "To be continued" medelande och File 2 fortsätter där File 1 slutar.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Räfräsh!!

Nu har Resident Evil 4 kommit ut till Playstation 2 så fler kan ta del av detta fantastiska spel. Skriv gärna om det och de andra Resident Evil också förstås...

Har det på gamecube, men som jag sa i någon annan tråd, det är möjligt att jag byter till en ps2- version med tanke på vilka nyheter det har att bjuda på.

Resident Evil 4 är definitivt årets spel.... gå och köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte Resident Evil 4 för några dar sen, och det var det bästa spelet jag spelat på länge. Extremt spännande och roligt. :(

Klarade det i dag och det tog totalt 18 timmar på easy... :"> Jag ska nog köra om det igen. :wub:

Tror ni att det är värt att köpa PS2-versionen när man redan har det till Gamecube? Den innehåller ju trots allt fem nya uppdrag med Ada, nåt nytt vapen och ny kostym. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...