Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Slutligen denna gamla godingen från Jedi Mind Tricks. Man behöver lyrics för att kunna hänga med...

Fyfan, det där var riktigt bra, men så är ju Jedi Mind Tricks grymma också. Mina favoriter är Jedi Mind Tricks – Put em in the Grave och Jedi Mind Tricks – Blood In Blood Out.

------------------------

Vill tipsa om Memory Tapes som helt och hållet gått förbi mig. Låten Bicycle är en av de allra bästa som släpptes 2009, gitarren som börjar runt 3:40 är ofattbart vacker.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom är riktigt tunga, ska du gå på deras spelning? 18 feb på Debaser Medis.

Jag har funderat på det men är inte så jätteinlyssnad och vet inte hur bra de är live. Brukar dessutom tycka att hiphop live är ganska kasst tyvärr.

---

Tips är att lyssna på Massive Attacks texter, har rätt nyligen upptäckt hur fina de är. Början på Blue Lines:

Can't be with the one you love then love the one you're with

Spliff in the ashtray, red stripe I pull the lid

Her touch tickles, especially when she's gentle

But I don't hear her words 'cause I slide the instrumental

Keep the girl in the distance, moves are very hazy

No sunshine in my life the way I deal is shady

Skip hip data to get the anti-matter

Blue lines are the reason why the temple had to shatter

To the sound of silence surrounded by the mass

Her face is on the paper not the strangers that I pass

The ones that looking back to see if they are looking back at me

Are you predator or do you fear me

http://www.youtube.com/watch?v=pi9Jkkf1u6g

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hardstyle Mix Masterz #1 - Headhunterz

Nu är det väl knappt någon här som lyssnar på Hardstyle, men om ni gör det (och speciellt om ni gillar Headhunterz) - lyssna på den här! Många av låtarna hade jag heller inte ens hört, men fan vad bra de är! :innocent:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hardstyle Mix Masterz #1 - Headhunterz

Nu är det väl knappt någon här som lyssnar på Hardstyle, men om ni gör det (och speciellt om ni gillar Headhunterz) - lyssna på den här! Många av låtarna hade jag heller inte ens hört, men fan vad bra de är! :innocent:

Vad är skillnaden på hardstyle och trance? Lyssnar på den där på youtube nu, är helt okej precis som annan trance/hardstyle.

-

Italiensk patriotmusik: Ultima Frontiera - Il Destino Di Un Guerriero

Ci rivedrem nel Valhalla a brindar con gli Dèi

e a gustare quel nettare destinato agli eroi !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är skillnaden på hardstyle och trance? Lyssnar på den där på youtube nu, är helt okej precis som annan trance/hardstyle.

Hardstyle kallas ibland hard trance, det är alltså en lite hårdare stil av trance, alltså lite som skillnaden mellan rock och hårdrock. Beaten, undertonerna, snare beats är annorlunda, lite mörkare och hårdare. Sen är ofta BPMen högre - sedan finns hardcore som är ännu högre BPM och råare ljud. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått känslan av att hardstyle alltid är först lite uppladdning och sen ett parti av unts unts unts med väldigt distinkt och regelbunden bastrumma som man hoppar i takt med i jumspstyle och dylikt, och sen ett mellanspel och sen unts unts unts igen.

Trance är mer melodiöst och snällare. Tiësto, Paul Oakenfold typ.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går att tolka på många sätt, sedan finns det flera speciella Hardstyle-stilar också t e x Nu-Hardstyle. Det har smält samman så mycket så det går knappt att säga specifikt vad man gillar och inte gillar längre. Bättre att sortera det efter artist.

Här är låten jag gillade mest i mixen, hade inte hört den. Pavo - Raven, sjukt bra!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går att tolka på många sätt, sedan finns det flera speciella Hardstyle-stilar också t e x Nu-Hardstyle. Det har smält samman så mycket så det går knappt att säga specifikt vad man gillar och inte gillar längre. Bättre att sortera det efter artist.

Här är låten jag gillade mest i mixen, hade inte hört den. Pavo - Raven, sjukt bra!

www.absolutehardstyle.blogg.no :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips till folk som ska se Bloc Party i februari - lyssna på förbandet delphic. De är riktigt bra.

http://www.myspace.com/delphic

Och nu nästan ett år senare har debutalbumet Acolyte släppts.

Och fy fan vad bra det är, den känns nästan bättre än det allra mesta som kom 2009. Jag lyssnade för första gången i förrgår och drogs verkligen in i det direkt, jag blev helt fångad av skivan. Det var längesen jag kände så första gången jag lyssnade på en platta. Såg någonstans att de jämfördes med 2ManyDj's och Justice vilket inte kunde vara mer felaktigt, det känns som att Delphic har betydligt mer substans och musiken är ju, trots alla laptops och synthar, i grund och botten gitarrdriven, vilket är en blandning som fungerar sjukt bra. Alla spår är riktigt, riktigt bra och enda besvikelsen är väl egentligen att album- och singelversionen av Doubt är betydligt sämre än originalversionen.

Låttips:

Acolyte

Alycon

Submission

Counterpoint

This Momentary

Men man bör lyssna på hela skivan.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och nu nästan ett år senare har debutalbumet Acolyte släppts.

Och fy fan vad bra det är, den känns nästan bättre än det allra mesta som kom 2009. Jag lyssnade för första gången i förrgår och drogs verkligen in i det direkt, jag blev helt fångad av skivan. Det var längesen jag kände så första gången jag lyssnade på en platta. Såg någonstans att de jämfördes med 2ManyDj's och Justice vilket inte kunde vara mer felaktigt, det känns som att Delphic har betydligt mer substans och musiken är ju, trots alla laptops och synthar, i grund och botten gitarrdriven, vilket är en blandning som fungerar sjukt bra. Alla spår är riktigt, riktigt bra och enda besvikelsen är väl egentligen att album- och singelversionen av Doubt är betydligt sämre än originalversionen.

Låttips:

Acolyte

Alycon

Submission

Counterpoint

This Momentary

Men man bör lyssna på hela skivan.

Låter riktigt intressant. Eftersom jag gillar Justice ska jag absolut kika in dem!

Ptja... Jag kör ett aningen äldre, men fortfarande riktigt bra, tips i form av

En otroligt mysig låt en sådan här mörk januarikväll. Thumbs up!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock skrev jag ju att de inte var alls lika Justice, men låt inte det hindra er från att kolla upp dem.

----------------------------------------------

Edward Sharpe and The Magnetic Zeros - Home

Helt underbar folkrock från Kalifornien. Hyfsat klassiskt sätt bandet blev till på:

"After breaking up with his girlfriend, moving out of his house, and joining Alcoholics Anonymous, Ebert began work on a story about a messianic figure named Edward Sharpe. According to Ebert, Sharpe "was sent down to Earth to kinda heal and save mankind...but he kept getting distracted by girls and falling in love." Ebert later met singer Jade Castrinos in Los Angeles. In the summer of 2009, as Edward Sharpe & the Magnetic Zeros, Ebert and Castrinos toured the country with a group of fellow musicians in a big white school bus."

http://open.spotify.com/track/10ViidwjGLCfVtGPfdcszR

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock skrev jag ju att de inte var alls lika Justice, men låt inte det hindra er från att kolla upp dem.

----------------------------------------------

Edward Sharpe and The Magnetic Zeros - Home

Helt underbar folkrock från Kalifornien. Hyfsat klassiskt sätt bandet blev till på:

"After breaking up with his girlfriend, moving out of his house, and joining Alcoholics Anonymous, Ebert began work on a story about a messianic figure named Edward Sharpe. According to Ebert, Sharpe "was sent down to Earth to kinda heal and save mankind...but he kept getting distracted by girls and falling in love." Ebert later met singer Jade Castrinos in Los Angeles. In the summer of 2009, as Edward Sharpe & the Magnetic Zeros, Ebert and Castrinos toured the country with a group of fellow musicians in a big white school bus."

http://open.spotify.com/track/10ViidwjGLCfVtGPf

dcszR

Haha, skaplig lästabbe av mig. Men anyways - de var bra!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...