Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Jag har lyssnat på varenda låt av Cradle of Filth ett stort antal gånger, speciellt nya skivan med Adrian vid trummorna, den har jag totalt lyssnat sönder. Jag såg dom live i Fryshuset 3/3, jag VET vad Adrian går för så lägg ner skitnsnacket.

Joey är den trummisen som tilltalar mig mest. Möjligt att Mike Portnoy från Dream Theatre har mer skills men jag gillar Joey bäst. Sen om du föredrar han i Mora Träsk är ju det upp till dig.

Så för att Joey tilltalar dig mest så e han då så klart grymmast? ^_^

du e inte trummis e min chansning :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lyssnat på varenda låt av Cradle of Filth ett stort antal gånger, speciellt nya skivan med Adrian vid trummorna, den har jag totalt lyssnat sönder. Jag såg dom live i Fryshuset 3/3, jag VET vad Adrian går för så lägg ner skitnsnacket.

Joey är den trummisen som tilltalar mig mest. Möjligt att Mike Portnoy från Dream Theatre har mer skills men jag gillar Joey bäst. Sen om du föredrar han i Mora Träsk är ju det upp till dig.

Mike Portny är jävligt skicklig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej jag tror att jag aldrig har hört sådan vacker sak förut..

Låt: Loser [Live: In Atlanta, Georgia]

Artist: 3 Doors Down

Album: The Better Life [unrealesed]

Genre: Allt från mjukisrock till dunderrock

Personlig kommentar:

Det är alltiing i låten som gör den så vacker. Början är riktigt fint där Brad Arnold sjunger utan instrument i bakrunden "you gettin' closer, to pushing me out of life's little edge osv..." Och Atlanta publiken sjunger vackert med. Låten är bara helt vacker vägen igenom och publiken kan texten verkligen. Sen blir det tyst ett tag och helt plötsligt skriker Brad "Let's Go Craazy" och murvlett drar igång, ja hårdare hårdrock har jag aldrig vart med om. Ohh gud vilket liveband det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Akta dig, man får inte ha åsikter om nån är bra eller inte såvidare man inte spelat trummor sen man föddes, tycker BroDD.

BroDD: efter som vi jämförde Adrian och Joey så menade jag att Joey var grymmast av dom två.

Säg de då... om du säger att joey e grymmast så antar ja väll att du tycker joey e grymmast.. inte bara utav dom 2.. o lyssna på hur trummorna går i slipknots låtar o cofs låtar..... cofs e svårare o spela, kan bara cthulhu dawn o hallowed be thy name, knots e mycke lättare :ph34r: men skit i de här nu, den här topicen handlar om o tipsa folk om musik...

EDIT: kom inte o säg "0mg jo3y j3t f33ts s0l0 fking r00les" för de gör de inte..

maidens första album äger.. och sista.. och alla :ermm:

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg de då... om du säger att joey e grymmast så antar ja väll att du tycker joey e grymmast.. inte bara utav dom 2.. o lyssna på hur trummorna går i slipknots låtar o cofs låtar..... cofs e svårare o spela, kan bara cthulhu dawn o hallowed be thy name, knots e mycke lättare  :ph34r:  men skit i de här nu, den här topicen handlar om o tipsa folk om musik...

EDIT: kom inte o säg "0mg jo3y j3t f33ts s0l0 fking r00les" för de gör de inte..

maidens första album äger.. och sista.. och alla  :ermm:

Ja! alla förutom X-factor som suger

edit*

uhm.. en bra låt ja!

The tough alliance - coca cola veins

We got coca cola veins, we don't know our names

Redigerad av fr34k
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...